Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Ik zie in de rallysport anders niet al te veel wagens met rwd vooraan eindigen.

    En de wagens met die enorme kracht op de achterwielen hebben meestal wel 1 ding gemeen......de motor ligt achterin !

    De vgl gaat dus niet helemaal op. Rijplezier geeft een rwd dan wel weer wel (zolang het niet sneeuwt )
    In de rally hebben ze dan ook weinig grip op zandwegen. Als een weg erbij ligt als de gemiddelde rallyweg zou ik daar met mijn m5 niet komen, en al zeker niet al te snel rijden. Met een rs4 zou ge daar misschien wat meer plezier kunnen hebben, maar das dan ook al een heel specifiek geval waar het nuttig is.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
      En de Audi RS2 zou van 0 naar 30 mph sneller zijn dan een McLaren F1, mét Quattro...

      Ik betwist niet het nut van vierwielaandrijving in dagelijkse omstandigheden, doch een M-product kan -nog niet- bestaan zonder RWD, in my honest opinion...
      van 0 tot 50 hebt ge ongetwijfeld een voordeel met 4wd maar is dat het waard? Hoe vaak doet ge dat plankgas en weegt die kleine winst op tegenover het extra gewicht en de andere nadelen van 4wd die ge constant meesleurt. Ik denk dat dat vooral interessant is om op papier een lage 0-100 te hebben. In de praktijk is dat te relativeren als ge voorgaande uitleg over het verschil bij lage snelheden in acht neemt.
      Last edited by GeeZer; 16/02/2010, 17:34.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
        En de Audi RS2 zou van 0 naar 30 mph sneller zijn dan een McLaren F1, mét Quattro...

        Ik betwist niet het nut van vierwielaandrijving in dagelijkse omstandigheden, doch een M-product kan -nog niet- bestaan zonder RWD, in my honest opinion...
        humble

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Die impressie vind ik niet mis, maar ook niet 100%... Vind die voorbumper vrij goed gelijken op de M-bumpers voor de 3-reeks ... Op de Spyshot ziet het model er al beter uit, maar dan moeten ze wel scherper worden dan daarop...

          De velgen op de impressie vind ik DIK!!!
          Geloof mij, zo zal hij er niet uitzien...

          En die velgen zijn gewoon de 19" velgen die je al op de 5 kan krijgen maar dan in een maatje groter en donkerder.

          Comment


          • #45
            Leg me nu eens uit hoe een rwd even goed op beter zal presteren op natte ondergrond dan een 4wd.

            Ik wil bijleren......
            Last edited by Jokke_vlo; 16/02/2010, 18:12.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Leg me nu eens uit hoe een awd even goed op beter zal presteren op natte ondergrond dan een 4wd.

              Ik wil bijleren......
              awd = 4wd ?

              Comment


              • #47
                Shop van M5board:

                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • #48
                  Dat trekt er al meer op...

                  Comment


                  • #49
                    Prachtige rendering !

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Shop van M5board:

                      Spijtig van de zonneband !

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        Spijtig van de zonneband !
                        Maar gelukkig toch een streepje agressiever dan de huidige M3 coupé

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Spijtig van de zonneband !
                          Maar gelukkig dat de agressiviteit al volop aanwezig is! Hopelijk moet er niet nog een grotere
                          powerdome op door die turbo-V8

                          Jammergenoeg blijft het me soms nog storen dat de motorkap niet tot aan de nieren doorloopt!

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Leg me nu eens uit hoe een rwd even goed op beter zal presteren op natte ondergrond dan een 4wd.

                            Ik wil bijleren......
                            We weten onderhand wel dat je met een superveilige 4WD rijdt! Ik hoop echt voor je dat je niet eens uitschuift... Sommige dingen die je aanhaalt stel ik me vragen bij. Oa 0-100 dat dat nu een halve sec scheelt tov 4WD, who gives a sht. Een M moet spannend blijven!

                            Deze moet RWD hebben en wrslk dikke V8 met ja, turbo's voor emissies maar zal op termijn niet anders meer kunnen denk ik. Ze zullen het wel zo lineair mogelijk maken daar ben ik zeker van.

                            Ik vind het alvast dik de moeite, het wordt een beest, liefst nog oncontroleerbaar

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                              Jammergenoeg blijft het me soms nog storen dat de motorkap niet tot aan de nieren doorloopt!
                              dat ben ik het volledig met je eens
                              ik hoop dat die trend zich niet doorzet, maar vrees er wel voor ...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                                dat ben ik het volledig met je eens
                                ik hoop dat die trend zich niet doorzet, maar vrees er wel voor ...
                                Zelfde verhaal bij de Jaguar XJ...

                                Het is maar een wilde gok maar het zou wel eens met de voetgangersveiligheid kunnen te maken hebben.

                                Comment


                                • #56
                                  Waar zit bond007 als je 'm nodig hebt

                                  Comment


                                  • #57
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    Probeer dit maar eens met je 4wd M5!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • #58
                                      4WD op de M5? Dat zou me zeeer sterk verbazen...

                                      Dat de motor de geblazen V8 wordt die ook in de X5M/X5M steekt is toch al meermaals bevestigd? Nog niet zo heel heel lang geleden zelfs in een interview met of Bierman of Ian Robertson, ben nu niet meer zeker. En ik herinner me ook dat er voor de transmissie een DCT-bak overwogen wordt, al zou de nieuwe 8-traps automaat uiteraard ook kunnen. In de X5M en X6M is een DCT niet mogelijk, omdat de DCT (vooralsnog) niet combineerbaar is met de xDrive aandrijving, maar misschien verandert dat wel in de toekomst (zou me niet verwonderen).
                                      De motor in de M5 zou wel nog relatief grondige wijzigingen krijgen tgo. de motor uit de X5M en X6M : de architectuur met de turbo's tussen de cilinderbanken blijft, maar de motor in de X5M/X6M is hoger qua bouw dan wat men voor de M5 en andere modellen (M6 en nieuwe "Z8") zou willen, ik vermoed dat ze daar misschien nog een dry sump onderblokje en carterpannetje van gaan maken? (wild guess)

                                      En zoals Alex zegt, "turbo's zijn de toekomst", dat is toch duidelijk? Drie/vier jaar geleden vernam ik nog persoonlijk van een BMW-medewerker bij wie we Halbjahreswagen bestellen "dass in die Forschungslabos die Turbos lustig pfeifen". Niet zo heel lang erna kwam de "35i" (en andere) en nu is ook de "50i" al geblazen. De volgende '1 krijgt meerdere (benzine) turbomotoren, het tijdperk van de 500cm³/cilinder atmosferische 4-cilinder benzines is helaas (bijna) gedaan.
                                      Er zijn trouwens al geruchten dat de S65 de laatste atmosferische M-motor zou zijn... ik huiver bij de gedachte, maar gezien de huidige trend van downsizing en drukvulling misschien niet meer zo héél onwaarschijnlijk.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                        We weten onderhand wel dat je met een superveilige 4WD rijdt! Ik hoop echt voor je dat je niet eens uitschuift... Sommige dingen die je aanhaalt stel ik me vragen bij. Oa 0-100 dat dat nu een halve sec scheelt tov 4WD, who gives a sht. Een M moet spannend blijven!

                                        Deze moet RWD hebben en wrslk dikke V8 met ja, turbo's voor emissies maar zal op termijn niet anders meer kunnen denk ik. Ze zullen het wel zo lineair mogelijk maken daar ben ik zeker van.

                                        Ik vind het alvast dik de moeite, het wordt een beest, liefst nog oncontroleerbaar
                                        Waarom zou ik niet akkoord gaan met je stelling? En als je denkt dat ik hier zit om u te overtuigen voor een 4wd ben je mis, ik volg de M5 al een hele tijd en de auto boeit me.

                                        Deze keer hou ik me eens niet in: haal naar anderen uit en laat uw slagen onder de gordel thuis. Dat is niet de bedoeling van een forum. Wel om te genieten van en lullen over wagens !!

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Wel om te genieten van en lullen over wagens !!
                                          "genieten" en "lullen" in 1 zin is altijd gevaarlijk
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X