Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw M5 F10/F11
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenEn de Audi RS2 zou van 0 naar 30 mph sneller zijn dan een McLaren F1, mét Quattro...
Ik betwist niet het nut van vierwielaandrijving in dagelijkse omstandigheden, doch een M-product kan -nog niet- bestaan zonder RWD, in my honest opinion...Last edited by GeeZer; 16/02/2010, 17:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenEn de Audi RS2 zou van 0 naar 30 mph sneller zijn dan een McLaren F1, mét Quattro...
Ik betwist niet het nut van vierwielaandrijving in dagelijkse omstandigheden, doch een M-product kan -nog niet- bestaan zonder RWD, in my honest opinion...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenDie impressie vind ik niet mis, maar ook niet 100%... Vind die voorbumper vrij goed gelijken op de M-bumpers voor de 3-reeks ... Op de Spyshot ziet het model er al beter uit, maar dan moeten ze wel scherper worden dan daarop...
De velgen op de impressie vind ik DIK!!!
En die velgen zijn gewoon de 19" velgen die je al op de 5 kan krijgen maar dan in een maatje groter en donkerder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenLeg me nu eens uit hoe een awd even goed op beter zal presteren op natte ondergrond dan een 4wd.
Ik wil bijleren......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenShop van M5board:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenSpijtig van de zonneband !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenSpijtig van de zonneband !
powerdome op door die turbo-V8
Jammergenoeg blijft het me soms nog storen dat de motorkap niet tot aan de nieren doorloopt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenLeg me nu eens uit hoe een rwd even goed op beter zal presteren op natte ondergrond dan een 4wd.
Ik wil bijleren......
Deze moet RWD hebben en wrslk dikke V8 met ja, turbo's voor emissies maar zal op termijn niet anders meer kunnen denk ik. Ze zullen het wel zo lineair mogelijk maken daar ben ik zeker van.
Ik vind het alvast dik de moeite, het wordt een beest, liefst nog oncontroleerbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenJammergenoeg blijft het me soms nog storen dat de motorkap niet tot aan de nieren doorloopt!
ik hoop dat die trend zich niet doorzet, maar vrees er wel voor ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichtendat ben ik het volledig met je eens
ik hoop dat die trend zich niet doorzet, maar vrees er wel voor ...
Het is maar een wilde gok maar het zou wel eens met de voetgangersveiligheid kunnen te maken hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
4WD op de M5? Dat zou me zeeer sterk verbazen...
Dat de motor de geblazen V8 wordt die ook in de X5M/X5M steekt is toch al meermaals bevestigd? Nog niet zo heel heel lang geleden zelfs in een interview met of Bierman of Ian Robertson, ben nu niet meer zeker. En ik herinner me ook dat er voor de transmissie een DCT-bak overwogen wordt, al zou de nieuwe 8-traps automaat uiteraard ook kunnen. In de X5M en X6M is een DCT niet mogelijk, omdat de DCT (vooralsnog) niet combineerbaar is met de xDrive aandrijving, maar misschien verandert dat wel in de toekomst (zou me niet verwonderen).
De motor in de M5 zou wel nog relatief grondige wijzigingen krijgen tgo. de motor uit de X5M en X6M : de architectuur met de turbo's tussen de cilinderbanken blijft, maar de motor in de X5M/X6M is hoger qua bouw dan wat men voor de M5 en andere modellen (M6 en nieuwe "Z8") zou willen, ik vermoed dat ze daar misschien nog een dry sump onderblokje en carterpannetje van gaan maken? (wild guess)
En zoals Alex zegt, "turbo's zijn de toekomst", dat is toch duidelijk? Drie/vier jaar geleden vernam ik nog persoonlijk van een BMW-medewerker bij wie we Halbjahreswagen bestellen "dass in die Forschungslabos die Turbos lustig pfeifen". Niet zo heel lang erna kwam de "35i" (en andere) en nu is ook de "50i" al geblazen. De volgende '1 krijgt meerdere (benzine) turbomotoren, het tijdperk van de 500cm³/cilinder atmosferische 4-cilinder benzines is helaas (bijna) gedaan.
Er zijn trouwens al geruchten dat de S65 de laatste atmosferische M-motor zou zijn... ik huiver bij de gedachte, maar gezien de huidige trend van downsizing en drukvulling misschien niet meer zo héél onwaarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenWe weten onderhand wel dat je met een superveilige 4WD rijdt! Ik hoop echt voor je dat je niet eens uitschuift... Sommige dingen die je aanhaalt stel ik me vragen bij. Oa 0-100 dat dat nu een halve sec scheelt tov 4WD, who gives a sht. Een M moet spannend blijven!
Deze moet RWD hebben en wrslk dikke V8 met ja, turbo's voor emissies maar zal op termijn niet anders meer kunnen denk ik. Ze zullen het wel zo lineair mogelijk maken daar ben ik zeker van.
Ik vind het alvast dik de moeite, het wordt een beest, liefst nog oncontroleerbaar
Deze keer hou ik me eens niet in: haal naar anderen uit en laat uw slagen onder de gordel thuis. Dat is niet de bedoeling van een forum. Wel om te genieten van en lullen over wagens !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWel om te genieten van en lullen over wagens !!1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment