Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw M5 F10/F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenZo mag hij worden!
Ik zou gelijk liever een M5 willen met een linker achterband die niet plat is.
And while you're at it : doe die zonneband ook maar weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
And while you're at it : doe die zonneband ook maar weg.
En precies nog nooit low profile banden gezien zekers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenToet, maar er ligt daar een zeer stekelige krullewiet voor zijn wiel !!Slechte persfoto
Comment
-
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
op 5min30s, heb je even: 'leve de 4-wielaandrijving!'
Op circuit moet de nissan 'maar' 6tienden toegeven op de audi.
Op de 0-100 is de nissan 1,4s trager!
En als de M5 gemaakt is voor de openbare weg, dan toch ook voor stoplichtsprintjes?
Ik ben benieuwd wat dat zal geven tegen de RS6?
Al zou het heiligschennis zijn een M te maken met 4wielaandrijving, misschien kan die er toch ooit komen denk ik dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichtenhttp://www.youtube.com/watch?v=DkdbijHe_H8
op 5min30s, heb je even: 'leve de 4-wielaandrijving!'
Op circuit moet de nissan 'maar' 6tienden toegeven op de audi.
Op de 0-100 is de nissan 1,4s trager!
En als de M5 gemaakt is voor de openbare weg, dan toch ook voor stoplichtsprintjes?
Ik ben benieuwd wat dat zal geven tegen de RS6?
Al zou het heiligschennis zijn een M te maken met 4wielaandrijving, misschien kan die er toch ooit komen denk ik dan...Ben er nochtans zo zot van, van die kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWaarom zou ik niet akkoord gaan met je stelling? En als je denkt dat ik hier zit om u te overtuigen voor een 4wd ben je mis, ik volg de M5 al een hele tijd en de auto boeit me.
Deze keer hou ik me eens niet in: haal naar anderen uit en laat uw slagen onder de gordel thuis. Dat is niet de bedoeling van een forum. Wel om te genieten van en lullen over wagens !!
In meerdere topics staat je 4WD overtuiging nu al wel genoeg uitgesmeerd dat bedoel ik. Als iemand anders het tegendeel beweert kan het niet
Ik haal niet uit, dat is nog wat anders. Wanneer moest je je dan inhouden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
Ik zie niet direct tractieproblemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten4WD op de M5? Dat zou me zeeer sterk verbazen...
Dat de motor de geblazen V8 wordt die ook in de X5M/X5M steekt is toch al meermaals bevestigd? Nog niet zo heel heel lang geleden zelfs in een interview met of Bierman of Ian Robertson, ben nu niet meer zeker. En ik herinner me ook dat er voor de transmissie een DCT-bak overwogen wordt, al zou de nieuwe 8-traps automaat uiteraard ook kunnen. In de X5M en X6M is een DCT niet mogelijk, omdat de DCT (vooralsnog) niet combineerbaar is met de xDrive aandrijving, maar misschien verandert dat wel in de toekomst (zou me niet verwonderen).
De motor in de M5 zou wel nog relatief grondige wijzigingen krijgen tgo. de motor uit de X5M en X6M : de architectuur met de turbo's tussen de cilinderbanken blijft, maar de motor in de X5M/X6M is hoger qua bouw dan wat men voor de M5 en andere modellen (M6 en nieuwe "Z8") zou willen, ik vermoed dat ze daar misschien nog een dry sump onderblokje en carterpannetje van gaan maken? (wild guess)
En zoals Alex zegt, "turbo's zijn de toekomst", dat is toch duidelijk? Drie/vier jaar geleden vernam ik nog persoonlijk van een BMW-medewerker bij wie we Halbjahreswagen bestellen "dass in die Forschungslabos die Turbos lustig pfeifen". Niet zo heel lang erna kwam de "35i" (en andere) en nu is ook de "50i" al geblazen. De volgende '1 krijgt meerdere (benzine) turbomotoren, het tijdperk van de 500cm³/cilinder atmosferische 4-cilinder benzines is helaas (bijna) gedaan.
Er zijn trouwens al geruchten dat de S65 de laatste atmosferische M-motor zou zijn... ik huiver bij de gedachte, maar gezien de huidige trend van downsizing en drukvulling misschien niet meer zo héél onwaarschijnlijk.
Dat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenDat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenAmai als je dat al onder de gordel vind ben je hier nog niet zo lang precies. Je reply is compleet naast de questie.
In meerdere topics staat je 4WD overtuiging nu al wel genoeg uitgesmeerd dat bedoel ik. Als iemand anders het tegendeel beweert kan het niet
Ik haal niet uit, dat is nog wat anders. Wanneer moest je je dan inhouden?
Je moet eens beter lezen dan. Het enige dat ik wou en wil zeggen is dat je op een bepaald moment een kritiek punt bereikt in je vermogen waar je verplicht wordt (wil je prestaties neerzetten) om 4x4 te overwegen, net als gerobotiseerde bakken etc....
Initieel vraag ik me gewoon af, en dat is de fun, hoe ze het bij de M5 gaan aanpakken.
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenWe weten onderhand wel dat je met een superveilige 4WD rijdt! Ik hoop echt voor je dat je niet eens uitschuift...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenDat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenInderdaad daar is nog waar ik het meeste schrik voor ga hebben dat die ook die stofzuigersound van de X5/6M gaat krijgen.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenDat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenAl IRL gehoord?
Anderzijds : op zich klinkt dat zeer zeker niet lelijk. Binnenin zelfs knap, maar gewoon anders dan je zou verwachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten4wd overtuiging? Vandaar de interesse in AM? Ford Focus RS (geen echte 4wd) of de 911 GT2/3 (rwd)
Je moet eens beter lezen dan. Het enige dat ik wou en wil zeggen is dat je op een bepaald moment een kritiek punt bereikt in je vermogen waar je verplicht wordt (wil je prestaties neerzetten) om 4x4 te overwegen, net als gerobotiseerde bakken etc....
Initieel vraag ik me gewoon af, en dat is de fun, hoe ze het bij de M5 gaan aanpakken.
Kijk dat vind ik onder de gordel. Uw laatste zin is zelfs de wens tot ongeluk.Ik wil maar zeggen, we weten onderhand dat je dat wil zeggen! Ik, en vele anderen, zullen zoveel mogelijk bij RWD blijven. Zeker niet omdat het onveilig is. RS, GT2/3 bakken vermogen, geen 4WD en waarom?
Ik beter moeten lezen? Als jij goed zou lezen wens ik u juist geen ongeluk toe. Je wil precies zeggen dat het met 4WD niet kan, dat bedoel ik daarmee.
Hopelijk snap je nu wat ik bedoel, zeker niet onder de gordel trappen zoals jij beweert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzZo een turbo motor kan dan ook goed gechipt worden
De e60 m5 heeft de mooiste sound binnen het bmw gamma denk dat het geluid niet beter gaat worden2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenDoe nu niet alsof he, in meerdere topics heb je het over 4WD overtuigingIk wil maar zeggen, we weten onderhand dat je dat wil zeggen! Ik, en vele anderen, zullen zoveel mogelijk bij RWD blijven. Zeker niet omdat het onveilig is. RS, GT2/3 bakken vermogen, geen 4WD en waarom?
Ik beter moeten lezen? Als jij goed zou lezen wens ik u juist geen ongeluk toe. Je wil precies zeggen dat het met 4WD niet kan, dat bedoel ik daarmee.
Hopelijk snap je nu wat ik bedoel, zeker niet onder de gordel trappen zoals jij beweert.
We gaan het daar dan ook bij laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk gok dat dat geluid niet (in de eerste plaats) door de uitlaatlijn wordt veroorzaakt, maar door de speciale uitlaatcollector. De uitlaatlijn is niks speciaal, de motor ook niet (wat dat specifieke, nogal flat plane V8 like geluid betreft), maar die uitlaatcollector wel. Lijkt me dus daaraan te liggen...?
Oorspronkelijk geplaatst door BMW PressGasströme perfekt gelenkt: Der zylinderbank-übergreifende Abgaskrümmer.
Zusätzlich sorgt die von BMW patentierte zylinderbank-übergreifende
Zusammen führung der Abgasströme für einen optimalen Gasdurchsatz. Der
neue M TwinPower Turbo ist das weltweit erste Antriebsaggregat, das
mit einem derartigen Abgaskrümmer ausgestattet ist. Ermöglicht wird diese
Bauweise durch die Anordnung der Abgasturbolader und der Katalysatoren
im V-Raum zwischen den Zylinderbänken. Das einzigartige Prinzip des
zylinderbank- übergreifenden Abgaskrümmers bildet die Voraussetzung für
das außergewöhnlich spontane Ansprechverhalten des M TwinPower Turbos.
Zu diesem Zweck werden vier vollständig voneinander getrennte Abgasführungen genutzt. Jeweils zwei von ihnen versorgen einen der beiden Twin Scroll Lader, wobei sie erst kurz vor dem Auftreffen auf die Turbine zusammengeführt werden. Dadurch wird eine gleichmäßige und möglichst intensive Abgaszufuhr als Grundlage für spontanes Ansprechen und einen konstant hohen Ladedruck gewährleistet.
Den vier Abgasführungen sind unabhängig von der Zylinderbank jeweils die
zwei Verbrennungsräume zugeordnet, die den für eine effi ziente Ausnutzung der Abgasenergie bei einem V8-Motor idealen Zündabstand von 360 Grad aufweisen. Dies sorgt in jeder der vier Abgasführungen für einen gleichmäßigen Rhythmus der Gasströme. Durch die identische Rohrlänge der jeweils miteinander verbundenen Abgasführungen wird diese Wirkung unterstützt. Aufgrund dieser Anordnung entsteht ein kontinuierlicher, von jeglicher Gegenströmung
befreiter Druck auf die beiden Lader. Die speziell für den neuen
M TwinPower Turbo entwickelten Twin Scroll Lader zeichnen sich darüber
hinaus durch besonders hohe Verdichter- und Turbinenwirkungsgrade aus.
Der maximale Ladedruck des Systems beträgt 1,5 bar.
Durch den Twin Scroll Twin Turbo Motor mit zylinderbank-übergreifendem
Abgaskrümmer wird das Potenzial der Turboaufl adung in einzigartiger
Weise ausgeschöpft. Ein extrem spontanes Ansprechverhalten und eine
außergewöhnlich hohe, bei niedrigen Drehzahlen einsetzende und konstant
bis in hohe Lastbereiche hinein anhaltende Durchzugkraft sind die charakteristischen Merkmale des neuen M TwinPower Turbos. Begleitet wird die beeindruckende Kraftentfaltung von einem faszinierenden Motorsound, der die Drehfreude und den linearen Leistungsaufbau mit einer für BMW M Automobile typischen, feinnervigen Akustik untermalt. Abweichend vom herkömmlichen, von niedrigen Frequenzen dominierten V8-Sound entwickelt der M TwinPower Turbo ein gänzlich eigenständiges und vielschichtiges Klangbild, dessen Sportmotor-Charakteristik wesentlich durch das Konzept des zylinderbankübergreifenden Abgaskrümmers geprägt wird.Der Einsatz von kennfeld-gesteuerten Abgasklappen in der Abgasanlage bietet darüber hinaus die Möglichkeit, die
Einstellungen des Power-Modus – die Fahrprogramme „Sport“ beziehungsweise „Effizient“ – mit einem jeweils klar differenzierten Motorsound auch akustisch unterscheidbar zu machen.
Die zweifl utige Abgasanlage des neuen M TwinPower Turbos weist einen
weitgehend geraden Verlauf und einen großen Rohrquerschnitt auf. Die beiden Abgasleitungen münden in einen gemeinsamen Endschalldämpfer, aus dem die M typischen Doppelendrohre in zweifacher Ausführung und mit Chromblenden versehen herausragen. Früh einsetzender und lang anhaltender, vehementer Schub kennzeichnet die Beschleunigungsvorgänge, die mit dem BMW X5 M und dem BMW X6 M
ermöglicht werden. Aus dem Stand erreichen beide Modelle innerhalb von nur 4,7 Sekunden die Marke von 100 km/h. Mit unverminderter Dynamik hält der faszinierende Geschwindigkeitszuwachs auch weit darüber hinaus noch an. Die Höchstgeschwindigkeit beider Modelle wird elektronisch bei 250 km/h abgeregelt.
Auf Wunsch ist in Verbindung mit dem optionalen M Driver’s Package
auch eine Anhebung des Limits auf 275 km/h möglich. Das M Driver’s Package umfasst ein BMW Fahrer-Training, welches auf einer Rennstrecke absolviert wird.
Comment
Comment