Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    Shop van M5board:

    Zo mag hij worden!

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
      Zo mag hij worden!
      Ik weet het gelijk niet. Nog een halve meter en hij heeft een platte linker achterband.

      Ik zou gelijk liever een M5 willen met een linker achterband die niet plat is.

      And while you're at it : doe die zonneband ook maar weg.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

        And while you're at it : doe die zonneband ook maar weg.
        Uiteraard

        En precies nog nooit low profile banden gezien zekers?

        Comment


        • #64
          Toet, maar er ligt daar een zeer stekelige krullewiet voor zijn wiel !! Slechte persfoto

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Toet, maar er ligt daar een zeer stekelige krullewiet voor zijn wiel !! Slechte persfoto
            Of zou dat sluikreclame zijn voor runflats?

            Comment


            • #66
              Mohow, daar had ik zelfs niet op gelet.

              Bestaat er soms geen fotosoep van de achterkant?

              Comment


              • #67
                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                op 5min30s, heb je even: 'leve de 4-wielaandrijving!'

                Op circuit moet de nissan 'maar' 6tienden toegeven op de audi.

                Op de 0-100 is de nissan 1,4s trager!
                En als de M5 gemaakt is voor de openbare weg, dan toch ook voor stoplichtsprintjes?
                Ik ben benieuwd wat dat zal geven tegen de RS6?

                Al zou het heiligschennis zijn een M te maken met 4wielaandrijving, misschien kan die er toch ooit komen denk ik dan...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                  http://www.youtube.com/watch?v=DkdbijHe_H8

                  op 5min30s, heb je even: 'leve de 4-wielaandrijving!'

                  Op circuit moet de nissan 'maar' 6tienden toegeven op de audi.

                  Op de 0-100 is de nissan 1,4s trager!
                  En als de M5 gemaakt is voor de openbare weg, dan toch ook voor stoplichtsprintjes?
                  Ik ben benieuwd wat dat zal geven tegen de RS6?

                  Al zou het heiligschennis zijn een M te maken met 4wielaandrijving, misschien kan die er toch ooit komen denk ik dan...
                  Waarschijnlijk mis ik de pointe hier, maar ... TTRS blijkt eerder 'n belabberde tracker te zijn. 60% gewicht op de vooras, erg onderstuurd en ondermaatse remmen. Ben er nochtans zo zot van, van die kar.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Waarom zou ik niet akkoord gaan met je stelling? En als je denkt dat ik hier zit om u te overtuigen voor een 4wd ben je mis, ik volg de M5 al een hele tijd en de auto boeit me.

                    Deze keer hou ik me eens niet in: haal naar anderen uit en laat uw slagen onder de gordel thuis. Dat is niet de bedoeling van een forum. Wel om te genieten van en lullen over wagens !!
                    Amai als je dat al onder de gordel vind ben je hier nog niet zo lang precies. Je reply is compleet naast de questie.
                    In meerdere topics staat je 4WD overtuiging nu al wel genoeg uitgesmeerd dat bedoel ik. Als iemand anders het tegendeel beweert kan het niet

                    Ik haal niet uit, dat is nog wat anders. Wanneer moest je je dan inhouden?

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                      Probeer dit maar eens met je 4wd M5!
                      Lekker opgefokt

                      Ik zie niet direct tractieproblemen

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        4WD op de M5? Dat zou me zeeer sterk verbazen...

                        Dat de motor de geblazen V8 wordt die ook in de X5M/X5M steekt is toch al meermaals bevestigd? Nog niet zo heel heel lang geleden zelfs in een interview met of Bierman of Ian Robertson, ben nu niet meer zeker. En ik herinner me ook dat er voor de transmissie een DCT-bak overwogen wordt, al zou de nieuwe 8-traps automaat uiteraard ook kunnen. In de X5M en X6M is een DCT niet mogelijk, omdat de DCT (vooralsnog) niet combineerbaar is met de xDrive aandrijving, maar misschien verandert dat wel in de toekomst (zou me niet verwonderen).
                        De motor in de M5 zou wel nog relatief grondige wijzigingen krijgen tgo. de motor uit de X5M en X6M : de architectuur met de turbo's tussen de cilinderbanken blijft, maar de motor in de X5M/X6M is hoger qua bouw dan wat men voor de M5 en andere modellen (M6 en nieuwe "Z8") zou willen, ik vermoed dat ze daar misschien nog een dry sump onderblokje en carterpannetje van gaan maken? (wild guess)

                        En zoals Alex zegt, "turbo's zijn de toekomst", dat is toch duidelijk? Drie/vier jaar geleden vernam ik nog persoonlijk van een BMW-medewerker bij wie we Halbjahreswagen bestellen "dass in die Forschungslabos die Turbos lustig pfeifen". Niet zo heel lang erna kwam de "35i" (en andere) en nu is ook de "50i" al geblazen. De volgende '1 krijgt meerdere (benzine) turbomotoren, het tijdperk van de 500cm³/cilinder atmosferische 4-cilinder benzines is helaas (bijna) gedaan.
                        Er zijn trouwens al geruchten dat de S65 de laatste atmosferische M-motor zou zijn... ik huiver bij de gedachte, maar gezien de huidige trend van downsizing en drukvulling misschien niet meer zo héél onwaarschijnlijk.

                        Dat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                          Dat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.
                          Inderdaad daar is nog waar ik het meeste schrik voor ga hebben dat die ook die stofzuigersound van de X5/6M gaat krijgen.
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                            Amai als je dat al onder de gordel vind ben je hier nog niet zo lang precies. Je reply is compleet naast de questie.
                            In meerdere topics staat je 4WD overtuiging nu al wel genoeg uitgesmeerd dat bedoel ik. Als iemand anders het tegendeel beweert kan het niet

                            Ik haal niet uit, dat is nog wat anders. Wanneer moest je je dan inhouden?
                            4wd overtuiging? Vandaar de interesse in AM? Ford Focus RS (geen echte 4wd) of de 911 GT2/3 (rwd)
                            Je moet eens beter lezen dan . Het enige dat ik wou en wil zeggen is dat je op een bepaald moment een kritiek punt bereikt in je vermogen waar je verplicht wordt (wil je prestaties neerzetten) om 4x4 te overwegen, net als gerobotiseerde bakken etc....
                            Initieel vraag ik me gewoon af, en dat is de fun, hoe ze het bij de M5 gaan aanpakken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                            We weten onderhand wel dat je met een superveilige 4WD rijdt! Ik hoop echt voor je dat je niet eens uitschuift...
                            Kijk dat vind ik onder de gordel. Uw laatste zin is zelfs de wens tot ongeluk.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Dat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                              Inderdaad daar is nog waar ik het meeste schrik voor ga hebben dat die ook die stofzuigersound van de X5/6M gaat krijgen.
                              Al IRL gehoord?
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                Dat ze die hele uitlaanlijn op de nieuwe M5 dan ook maar aanpassen. Wat een belabberd geluid dat er nu uit die X5/X6M komt, dat hou je toch niet voor mogelijk.
                                Ik gok dat dat geluid niet (in de eerste plaats) door de uitlaatlijn wordt veroorzaakt, maar door de speciale uitlaatcollector. De uitlaatlijn is niks speciaal, de motor ook niet (wat dat specifieke, nogal flat plane V8 like geluid betreft), maar die uitlaatcollector wel. Lijkt me dus daaraan te liggen...?

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  Al IRL gehoord?
                                  Op internetvideo's klinkt het inderdaad erger dan IRL, maar geef toe dat 'ie vreemd klinkt voor zo'n motor in zo'n bakbeest. Je verwacht een sound zoals die van de S62 ofzo. 'Ie klinkt zelfs nog meer als een flat plane V8 dan de S65 uit de M3, vind ik.

                                  Anderzijds : op zich klinkt dat zeer zeker niet lelijk. Binnenin zelfs knap, maar gewoon anders dan je zou verwachten.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    4wd overtuiging? Vandaar de interesse in AM? Ford Focus RS (geen echte 4wd) of de 911 GT2/3 (rwd)
                                    Je moet eens beter lezen dan . Het enige dat ik wou en wil zeggen is dat je op een bepaald moment een kritiek punt bereikt in je vermogen waar je verplicht wordt (wil je prestaties neerzetten) om 4x4 te overwegen, net als gerobotiseerde bakken etc....
                                    Initieel vraag ik me gewoon af, en dat is de fun, hoe ze het bij de M5 gaan aanpakken.



                                    Kijk dat vind ik onder de gordel. Uw laatste zin is zelfs de wens tot ongeluk.
                                    Doe nu niet alsof he, in meerdere topics heb je het over 4WD overtuiging Ik wil maar zeggen, we weten onderhand dat je dat wil zeggen! Ik, en vele anderen, zullen zoveel mogelijk bij RWD blijven. Zeker niet omdat het onveilig is. RS, GT2/3 bakken vermogen, geen 4WD en waarom?

                                    Ik beter moeten lezen? Als jij goed zou lezen wens ik u juist geen ongeluk toe. Je wil precies zeggen dat het met 4WD niet kan, dat bedoel ik daarmee.

                                    Hopelijk snap je nu wat ik bedoel, zeker niet onder de gordel trappen zoals jij beweert.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                      Zo een turbo motor kan dan ook goed gechipt worden
                                      De e60 m5 heeft de mooiste sound binnen het bmw gamma denk dat het geluid niet beter gaat worden
                                      Eerlijk gezegd vind ik de sound van de V10 niet zo knap
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                        Doe nu niet alsof he, in meerdere topics heb je het over 4WD overtuiging Ik wil maar zeggen, we weten onderhand dat je dat wil zeggen! Ik, en vele anderen, zullen zoveel mogelijk bij RWD blijven. Zeker niet omdat het onveilig is. RS, GT2/3 bakken vermogen, geen 4WD en waarom?

                                        Ik beter moeten lezen? Als jij goed zou lezen wens ik u juist geen ongeluk toe. Je wil precies zeggen dat het met 4WD niet kan, dat bedoel ik daarmee.

                                        Hopelijk snap je nu wat ik bedoel, zeker niet onder de gordel trappen zoals jij beweert.
                                        Je slaat de bal mis en hebt toch niet alles goed gelezen vrees ik, maar goed het is welles nietes en jij weet beter dan ik wat ik denk.
                                        We gaan het daar dan ook bij laten.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ik gok dat dat geluid niet (in de eerste plaats) door de uitlaatlijn wordt veroorzaakt, maar door de speciale uitlaatcollector. De uitlaatlijn is niks speciaal, de motor ook niet (wat dat specifieke, nogal flat plane V8 like geluid betreft), maar die uitlaatcollector wel. Lijkt me dus daaraan te liggen...?
                                          Staat zelfs letterlijk in het persdossier.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Press
                                          Gasströme perfekt gelenkt: Der zylinderbank-übergreifende Abgaskrümmer.

                                          Zusätzlich sorgt die von BMW patentierte zylinderbank-übergreifende
                                          Zusammen führung der Abgasströme für einen optimalen Gasdurchsatz. Der
                                          neue M TwinPower Turbo ist das weltweit erste Antriebsaggregat, das
                                          mit einem derartigen Abgaskrümmer ausgestattet ist. Ermöglicht wird diese
                                          Bauweise durch die Anordnung der Abgasturbolader und der Katalysatoren
                                          im V-Raum zwischen den Zylinderbänken. Das einzigartige Prinzip des
                                          zylinderbank- übergreifenden Abgaskrümmers bildet die Voraussetzung für
                                          das außergewöhnlich spontane Ansprechverhalten des M TwinPower Turbos.

                                          Zu diesem Zweck werden vier vollständig voneinander getrennte Abgasführungen genutzt. Jeweils zwei von ihnen versorgen einen der beiden Twin Scroll Lader, wobei sie erst kurz vor dem Auftreffen auf die Turbine zusammengeführt werden. Dadurch wird eine gleichmäßige und möglichst intensive Abgaszufuhr als Grundlage für spontanes Ansprechen und einen konstant hohen Ladedruck gewährleistet.

                                          Den vier Abgasführungen sind unabhängig von der Zylinderbank jeweils die
                                          zwei Verbrennungsräume zugeordnet, die den für eine effi ziente Ausnutzung der Abgasenergie bei einem V8-Motor idealen Zündabstand von 360 Grad aufweisen. Dies sorgt in jeder der vier Abgasführungen für einen gleichmäßigen Rhythmus der Gasströme. Durch die identische Rohrlänge der jeweils miteinander verbundenen Abgasführungen wird diese Wirkung unterstützt. Aufgrund dieser Anordnung entsteht ein kontinuierlicher, von jeglicher Gegenströmung
                                          befreiter Druck auf die beiden Lader. Die speziell für den neuen
                                          M TwinPower Turbo entwickelten Twin Scroll Lader zeichnen sich darüber
                                          hinaus durch besonders hohe Verdichter- und Turbinenwirkungsgrade aus.
                                          Der maximale Ladedruck des Systems beträgt 1,5 bar.

                                          Durch den Twin Scroll Twin Turbo Motor mit zylinderbank-übergreifendem
                                          Abgaskrümmer wird das Potenzial der Turboaufl adung in einzigartiger
                                          Weise ausgeschöpft. Ein extrem spontanes Ansprechverhalten und eine
                                          außergewöhnlich hohe, bei niedrigen Drehzahlen einsetzende und konstant
                                          bis in hohe Lastbereiche hinein anhaltende Durchzugkraft sind die charakteristischen Merkmale des neuen M TwinPower Turbos. Begleitet wird die beeindruckende Kraftentfaltung von einem faszinierenden Motorsound, der die Drehfreude und den linearen Leistungsaufbau mit einer für BMW M Automobile typischen, feinnervigen Akustik untermalt. Abweichend vom herkömmlichen, von niedrigen Frequenzen dominierten V8-Sound entwickelt der M TwinPower Turbo ein gänzlich eigenständiges und vielschichtiges Klangbild, dessen Sportmotor-Charakteristik wesentlich durch das Konzept des zylinderbankübergreifenden Abgaskrümmers geprägt wird.Der Einsatz von kennfeld-gesteuerten Abgasklappen in der Abgasanlage bietet darüber hinaus die Möglichkeit, die
                                          Einstellungen des Power-Modus – die Fahrprogramme „Sport“ beziehungsweise „Effizient“ – mit einem jeweils klar differenzierten Motorsound auch akustisch unterscheidbar zu machen.

                                          Die zweifl utige Abgasanlage des neuen M TwinPower Turbos weist einen
                                          weitgehend geraden Verlauf und einen großen Rohrquerschnitt auf. Die beiden Abgasleitungen münden in einen gemeinsamen Endschalldämpfer, aus dem die M typischen Doppelendrohre in zweifacher Ausführung und mit Chromblenden versehen herausragen. Früh einsetzender und lang anhaltender, vehementer Schub kennzeichnet die Beschleunigungsvorgänge, die mit dem BMW X5 M und dem BMW X6 M
                                          ermöglicht werden. Aus dem Stand erreichen beide Modelle innerhalb von nur 4,7 Sekunden die Marke von 100 km/h. Mit unverminderter Dynamik hält der faszinierende Geschwindigkeitszuwachs auch weit darüber hinaus noch an. Die Höchstgeschwindigkeit beider Modelle wird elektronisch bei 250 km/h abgeregelt.
                                          Auf Wunsch ist in Verbindung mit dem optionalen M Driver’s Package
                                          auch eine Anhebung des Limits auf 275 km/h möglich. Das M Driver’s Package umfasst ein BMW Fahrer-Training, welches auf einer Rennstrecke absolviert wird.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X