Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Klinkt als twee druppels water als de X5M/X6M (wat niet verwonderlijk is), en da's alvast geen goeie zaak. Vreemde sound, ik kan er maar niet aan wennen. Lelijk is het niet (zeker niet als je ermee rijdt), maar 't is toch ook niet je dat.

Remmen zien er wel gigantisch uit. Achter die open BBS'jes FI lijken mij dat toch gigantische (carbo-ceramische?) joekels van schijven te zijn.
    Het zal in ieder geval niet dezelfde motor zijn. Een X5M/X6M is geen echte M motor. Dit kan je goed zien als je kijkt onder de motorkap. Op motordeksel staat geen M power. Dit heb ik vernomen bij M zelf toen ik een tijdje geleden daar op bezoek was. Ik denk niet dat de M devisie zal teleur stellen in power en sound

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik denk een rwd.
      Ik mag het hopen!

Hij staat ontzettend vet op zijn poten trouwens , volgens mij krijgen we weer een rasechte M5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Ik gok Genève ...
        Parijs de concept, Genève de productieversie?

Comment

• dat gaat knallen worden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Klinkt lekker.
            Die M3 GTS ja

Comment

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Klinkt lekker.
              Waarom gaat dat ene voorlicht aan - uit tussen 0:50 en 0:55?

Comment

• Dr. Kay Segler also touched upon the upcoming BMW M5 for 2011. The car will come down in cylinder count to 8-Cylinders (from the current 10) and also introduce turbocharging for the M5. As you might have already guessed, this is the same engine that BMW has recently shoehorned into the X5 and X6 M, namely the BMW S63 engine (4.4L twin turbo, twin scroll, direct injection). The engine will be different and tweaked some more, numbers were not divulged but I believe the car would come in at the 585-600HP mark. BMW M's goal with this car is a "Two Cars in One" philosophy, meaning that the car would be a civilized daily driver, but at the literal touch of a button transform into a racetrack eating beast. Dr. Segler certainly sounded proud in their accomplishment of this goal!
                Uit een interview met Dr. Kay Segler, BMW M GmbH's Managing Director...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                  Waarom gaat dat ene voorlicht aan - uit tussen 0:50 en 0:55?
                  dat lijkt zo op video bij ledlichten denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    dat lijkt zo op video bij ledlichten denk ik
                    Led-lichten komen anders over op video, die flikkeren, terwijl dit gewoon aan en uit gaat. Volgens mij is het gewoon een slecht contact.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                      Het zal in ieder geval niet dezelfde motor zijn. Een X5M/X6M is geen echte M motor. Dit kan je goed zien als je kijkt onder de motorkap. Op motordeksel staat geen M power. Dit heb ik vernomen bij M zelf toen ik een tijdje geleden daar op bezoek was. Ik denk niet dat de M devisie zal teleur stellen in power en sound

Greetz

Lijkt me toch een M motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten

Greetz
                        Er staat geen logootje op dus het is er geen? Edit: en blijkbaar staat er wél een logootje op...

De motor is een door Motorsport GmbH ontwikkelde krachtbron die gelijkenissen kent met de V8-biturbo uit de laatste x50i, en intern heeft 'ie motorcode S63B44 (codes met een S zijn de M-motoren, codes met een M en N zijn de non-M motoren). Een M-motor dus.

Mocht je tijd & interesse hebben, een beetje leesvoer (lees vanaf p.20).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                          Uit een interview met Dr. Kay Segler, BMW M GmbH's Managing Director...
                          600 pk

Gaat er nooit een einde aan komen?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                          2012-...
                          '07 BMW 118d

Comment

• Ze moeten wel als ze meewillen met de RS6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                              600 pk

Gaat er nooit een einde aan komen?
                              O ja hoor. Plots zal er wel enen zijn die er in slaagt om zo een wagen een paar 100 kilo lichter te maken, waardoor ze met een hoop minder vermogen even goede resultaten neer zullen kunnen zetten, gecombineerd met een lager verbruik, lagere taksen en dus hogere verkoop.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Utopie.

De klant wil éérst en vooral een auto die nog een beetje groter, stiller, comfortabeler, luxueuzer, beter uitgerust, slimmer, veiliger, sneller, krachtiger, milieuvriendelijker, zuiniger e.a. is dan de vorige, vooraleer 'ie wil dat 'ie ook 100 kg lichter wordt.

Auto's groeien en verdikken al decennia lang erg gestaag. Als er niks fundamenteels verandert en de automarkt blijft bestaan zoals 'ie nu bestaat, zie ik dat niet stoppen.

Comment

• Wanneer zou de voorstelling zijn?
                                  Salon van Parijs in september of nog volgend jaar in Genève
                                  2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                  2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                    Ze moeten wel als ze meewillen met de RS6.
                                    Bwa, de RS6 is een zwaar beest, ik neem aan dat de M5 een tikkel lichter zal zijn waardoor hij minder pk nodig zal hebben om even snel te zijn. Als je de huidige M5 naast een RS6 zet in rechte lijn is die ook al niet véél trager. RS6 is natuurlijk veel meer tunebaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                    Wanneer zou de voorstelling zijn?
                                    Salon van Parijs in september of nog volgend jaar in Genève
                                    Zoals ik al zei, ik vermoed dat ze in Parijs de concept zullen voorstellen en in Genève de definitieve productieversie.

Comment

Zoals ik al zei, ik vermoed dat ze in Parijs de concept zullen voorstellen en in Genève de definitieve productieversie.
                                      Ik denk dat dit ook het plan gaat zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robiin Bekijk Berichten
                                        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X5_M
                                        Lijkt me toch een M motor?
                                        "BMW is referring to the new 4.4-liter motor as its “M TwinPower Turbo” unit. The name reflects the fact that the motor features Twin Scroll Twin Turbo Technology and a common exhaust manifold encompassing both rows of cylinders."

Aha. Daarom klinkt hij dus als een dure 4-cilinder..

Comment

• + YouTube Video

Toch een iets andere klank dan de X5/X6 M meen ik te horen? Minder 4 cilinder stofzuiger-achtig.

Klinkt niet slecht, redelijk uniek van klank.

Comment

Working...
                                          X