Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
    Die remlichten, is dat het effect van LED's op video? of eerder zo'n systeem dat feller gaat branden en misschien flikkeren bij hard doorremmen?

    Lijkt me eerder het laatste te zijn eigenlijk...
    Is zeker zo. De LED-remlichten van de laatste BMW's zijn niet meer in twee stappen (zoals op de E46 coupé en een resem BMW's zonder LED-remlichten maar die ook in twee stappen hun remlichten laten ontbranden), maar ze gaan bij het hard remmen inderdaad snel gaan knipperen. Dat valt echt enorm op, veel meer dan een paar extra LED's die zouden worden aangestoken of een extra peertje dat ontbrandt.

    Heb het live enkele keren gezien op Goodwood, op de Alpina B5, en 't is verdomd efficiënt. En best cool om te zien ook, eigenlijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Klinkt beter dan de X5 M en X6 M, dat staat vast
      Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
      Maar het is toch nog een bagger geluid vind ik. Zonde...
      Bij momenten vind ik 'm op die video echt knap klinken, en bij momenten klinkt 'ie affreus. Geen idee wat het verschil maakt.

      Ik heb wel 't gevoel dat ik ook had na met de X6M gereden te hebben: klinkt in 't echt eigenlijk erg goed, heeft me nooit gestoord, maar op weinig video's komt dat goed over. Een AMG klinkt 10 keer knapper, yep, dat is zo, maar dit klinkt toch ook niet slecht.
      De sound past wel veel minder bij een SUV (X5, X6) dan bij een sportauto (M3 klinkt ook zo "vreemd", in some way, en daar past het veel beter bij). De V10 in de vorige M5 vond ik bij momenten ook erg lelijk klinken op video, maar eens je daar zelf mee onderweg bent klinkt dat verdomd lekker. En die speciale sound past dus best goed bij de opvolger van die V10-M5: rauw en duidelijk hoorbaar "anders" dan een gewone comfort-V8.

      Comment


      • Volledig akkoord. Geluid moet je sowieso altijd IRL beoordelen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

          Ik heb wel 't gevoel dat ik ook had na met de X6M gereden te hebben: klinkt in 't echt eigenlijk erg goed, heeft me nooit gestoord, maar op weinig video's komt dat goed over.
          Inderdaad. Ik heb ook ooit eens met open dak achter een X6M gereden en dat klinkt best knap. Te luid zou ook niet passen bij zo'n auto. Hetzelfde geldt voor de M5 imo, toch zeker stock. Als je zelf liever een opvallende sound wil, dan is er nog altijd Eisenmann.

          Comment


          • Comment


            • + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              Edith vraagt zich af wat voor een 5 er op 1min23 op die parking staat...

              Comment


              • Geluid is echt wel verbeterd.

                Comment


                • idd

                  trekt wel niet echt ver door, maar misschien was het niet tot het einde

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Geluid is echt wel verbeterd.
                    Indeed!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      idd

                      trekt wel niet echt ver door, maar misschien was het niet tot het einde
                      Dit is geen high-revving blok zoals de S85B50, ik schat dat de redline van deze nieuwe motor maximum 7000 rpm bedraagt.

                      Comment


                      • Kijk, zo is het rijden in de file op de ringweg van München toch nog ergens goed voor. AutoWeek reed daar op weg naar huis na een bezoek aan de Oostenrijkse Alpen, en wat knalt er de Autobahn op? De fonkelnieuwe BMW M5, bijna in vol ornaat!

                        Op zo’n moment giert de adrenaline altijd meteen door m’n aderen. Enigszins ingeslapen door het filerijden ontdekken we een 5-serie met de kenmerkende bestickering die we wel vaker op BMW-prototypes zien. Meteen schieten alle inzittenden van onze auto in opperste paraatheid; fotograaf Jacco van de Kuilen hanteert op dat moment het stuur van de Duurtest-Astra, ik zit achterin en ga meteen op zoek naar een fotocamera in de achterbak. Deze moeten we op de foto hebben!
                        De M5 verdwijnt inmiddels rap uit het oog, ondanks de file weet de testrijder snel te vorderen. Jacco zet de achtervolging in en al snel rijden we naast de gecamoufleerde auto. Dit is duidelijk een M5; vier dikke stortkokers in de achterbumper, subtiel uitgeklopte wielkasten en camouflage op de typische M-plekken. Op de bumpers, skirts, spiegels en voorspatborden mogen we duidelijk nog niet zien wat er daadwerkelijk voor ons rijdt. Ondertussen hangt Jacco al met overtuiging uit het raam, terwijl assistente Suzanne vanaf de bijrijdersstoel het stuur in handen neemt. Zonder gevaar en helemaal gecontroleerd gaat het niet, zullen we maar zeggen, maar we moeten die platen hebben!

                        Showgrage testrijder
                        Toch is onze aandacht precies wat BMW wil door de M5 op deze manier de weg op te sturen. Dat weet ook de testrijder achter het stuur van de auto; hij ziet ongetwijfeld aan de AutoWeek Duurtest-stickers op onze Astra dat wij meer dan toeristen zijn, maar doet desondanks toch geen moeite om van ons weg te komen. Sterker nog, hij laat de M5 rustig afzakken om meteen daarna met veel show op het gas te gaan; de Fünfer buldert dat het een lieve lust is, hier huist duidelijk een dikke V8 onder de kap. Aan de manier van overschakelen hoor ik dat de M5 een transmissie met dubbele koppeling aan boord heeft; de klappen zijn snel en hard en na elke gangwissel laat de M5 een lekker ranzige plof horen. Hij ziet er niet zo bruut uit – het blijft een zakenauto – maar op motorisch gebied komt de toekomstig M5-chauffeur vast niets te kort.
                        Na deze ontmoeting worden we steeds zekerder van onze zaak; zoals we eerder meldden krijgt de nieuwe M5 een twinturbo V8 met minimaal 555 pk. Dat de achterwielen het flink te verduren gaan krijgen, blijkt wel uit het feit dat de kont van de test-M5 een stapje opzij zet zodra de testcoureur onder bulderend uitlaatgeluid uit ons blikveld knalt. We moeten nog wachten tot de Salon van Geneve in maart 2011 voordat we weten hoe de verse sportsedan er daadwerkelijk uit ziet en wat z’n definitieve prestaties zijn, maar de voortekenen zijn hoe dan ook veelbelovend!





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment






                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Wielkassen
                              Voor mij is dit dé te verwachten auto van het jaar.
                              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

                              Comment


                              • The F10 M5's debut, launch, and sales schedule will be as follows.

                                - Concept Unveiling: March 2011 @ Geneva Motor Show
                                - Official Launch: Summer 2011
                                - World Public Premiere: September 2011 @ IAA Frankfurt Show
                                - Euro deliveries: November 2011
                                - US deliveries: Spring 2012




                                Comment


                                • Spionagefoto's van de nieuwe BMW M5 hebben we plenty. Maar...
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Die sound blijft toch iets vreemds hoor...

                                    Comment






                                    • Comment






                                      • Comment


                                        • Alléé ze zijn er toch weer in geslaagd om betrapt te worden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X