Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bende mongolen!
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

    Comment


    • Bwaah, wie pakt er nu manueel in zo'n bak...

      Geen dubble clutch is wel jammer.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
        the upcoming F10 M5 may be M-division's first automatic-only model
        En de X5/X6 M dan?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
          En de X5/X6 M dan?
          De X5/X6 M is geen echte M he Phil

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
            De X5/X6 M is geen echte M he Phil
            Tja, waar ligt de lijn tegenwoordig.

            Comment


            • Waarom moet dat ding dan ook giga-turbo's hebben en zo'n mega-koppel.. daar hebben we wel Alpina voor.

              Ik verwacht gewoon de 8-bak ZF, met agressieve mapping.

              Comment


              • Ook juist gelezen op Autoblog. 'k Snap em echt ni, dubbelkluts zoals ze het op AB altijd zo mooi zeggen is toch de beste boite die er is qua schakeltijden enz?

                Comment


                • 750Nm is natuurlijk niet niets....

                  Dan zit je al aan meer koppel dan de Pagani Zonda R (die ook met dubbelkluts is). En ik denk dat de prijs van zo een boite hoger is dan de prijs van de rest van de auto

                  En met automaat is absoluut niets mis

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    750Nm is natuurlijk niet niets....

                    Dan zit je al aan meer koppel dan de Pagani Zonda R (die ook met dubbelkluts is). En ik denk dat de prijs van zo een boite hoger is dan de prijs van de rest van de auto

                    En met automaat voor bompa's is absoluut niets mis
                    klopt
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment






                    • Comment






                      • Comment




                        • Comment


                          • die gaat zo dik worden

                            Comment


                            • In tegenstelling tot de E60-E39 (heerlijk discrete alpina versies) verkies ik nu resoluut de M boven de Alpina.
                              Heerlijke kar is dit. Hopelijk wel wat beter ineengestoken dan de E60 M5.

                              Comment


                              • Superdikke kleur, ook. Jammer dat dat extra moet kosten op de M3.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                  Motortrend: Why the F10 M5 May Be Automatic-Only

                                  Motortrend provides some reasoning behind why they believe the upcoming F10 M5 may be M-division's first automatic-only model, featuring a ZF 8-speed automatic transmission only and no manual or dual clutch transmission option. (Thus far, the F10 M5 has only been spotted with automatic transmission)

                                  Their reasoning for the lack of a DCT option is due to the monstrous torque that the F10 M5's twin turbo DI 4.4L V8 motor (S63) from the X5M/X6M is expected to generate. The F10 M5 is expected to feature more power than even the X5M/X6M which currently puts down 500 lb-ft torque, and could come in above 550 lb-ft. Apparently, BMW attempted to adapt the Getrag M DCT for the F10 M5 but was unable to do so without beefing it up with larger actuators, which would result in an unacceptable slow-down in the transmissions' response/shift time.

                                  Motortrend does not provide their reasoning as to why a manual transmission option will not be offered, but the general thought that has been posted on our forums previously is that there are not or will not be enough interest from F10 M5 buyers for a manual option.

                                  Of course, none of this has been officially confirmed and until then, it remains speculation. But, it won't be long until we know for certain which transmissions the M5 will or will not get, as the production F10 M5's internet reveal is expected this Summer / early Autumn, with the production M5's world premiere at the Frankfurt autoshow in September. We may even find out earlier than that when the concept M5 is shown at the Shanghai Autoshow in April.

                                  net nu mercedes overgegaan is van een koppelomvormer naar een natte koppeling
                                  denk ik niet dat net nu bmw (die de betere wil zijn tov van de E63) over zal stappen op een koppelomvormer enkel en alleen omdat de kosten voor iets deftigs te hoog zouden zijn
                                  laat ons in ieder geval hopen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
                                    net nu mercedes overgegaan is van een koppelomvormer naar een natte koppeling
                                    denk ik niet dat net nu bmw (die de betere wil zijn tov van de E63) over zal stappen op een koppelomvormer enkel en alleen omdat de kosten voor iets deftigs te hoog zouden zijn
                                    laat ons in ieder geval hopen

                                    trouwens ZF heeft een DTC die tot 750 Nm gaat met pieken tot 1000Nm
                                    en tot 9000 toeren
                                    alleen jammer dat de M5 dat laatste nooit zal halen


                                    • Torque ranges from 350 to 750 Nm, peak torque of up to 1,000 Nm
                                    • Very high thermal resistance
                                    • Smaller space claim
                                    • High speed stability up to 9000 rpm
                                    • Low friction torque
                                    • Outstanding driving dynamics
                                    • Reduced fuel consumption

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • een teasertje van bmw
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment


                                        • ze gaan er precies ook zo'n spel van maken als bij de 1 M
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X