bende mongolen!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw M5 F10/F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichtenthe upcoming F10 M5 may be M-division's first automatic-only model
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenEn de X5/X6 M dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenDe X5/X6 M is geen echte M he Phil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten750Nm is natuurlijk niet niets....
Dan zit je al aan meer koppel dan de Pagani Zonda R (die ook met dubbelkluts is). En ik denk dat de prijs van zo een boite hoger is dan de prijs van de rest van de auto
En met automaat voor bompa's is absoluut niets misOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenMotortrend: Why the F10 M5 May Be Automatic-Only
Motortrend provides some reasoning behind why they believe the upcoming F10 M5 may be M-division's first automatic-only model, featuring a ZF 8-speed automatic transmission only and no manual or dual clutch transmission option. (Thus far, the F10 M5 has only been spotted with automatic transmission)
Their reasoning for the lack of a DCT option is due to the monstrous torque that the F10 M5's twin turbo DI 4.4L V8 motor (S63) from the X5M/X6M is expected to generate. The F10 M5 is expected to feature more power than even the X5M/X6M which currently puts down 500 lb-ft torque, and could come in above 550 lb-ft. Apparently, BMW attempted to adapt the Getrag M DCT for the F10 M5 but was unable to do so without beefing it up with larger actuators, which would result in an unacceptable slow-down in the transmissions' response/shift time.
Motortrend does not provide their reasoning as to why a manual transmission option will not be offered, but the general thought that has been posted on our forums previously is that there are not or will not be enough interest from F10 M5 buyers for a manual option.
Of course, none of this has been officially confirmed and until then, it remains speculation. But, it won't be long until we know for certain which transmissions the M5 will or will not get, as the production F10 M5's internet reveal is expected this Summer / early Autumn, with the production M5's world premiere at the Frankfurt autoshow in September. We may even find out earlier than that when the concept M5 is shown at the Shanghai Autoshow in April.
denk ik niet dat net nu bmw (die de betere wil zijn tov van de E63) over zal stappen op een koppelomvormer enkel en alleen omdat de kosten voor iets deftigs te hoog zouden zijn
laat ons in ieder geval hopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichtennet nu mercedes overgegaan is van een koppelomvormer naar een natte koppeling
denk ik niet dat net nu bmw (die de betere wil zijn tov van de E63) over zal stappen op een koppelomvormer enkel en alleen omdat de kosten voor iets deftigs te hoog zouden zijn
laat ons in ieder geval hopen
trouwens ZF heeft een DTC die tot 750 Nm gaat met pieken tot 1000Nm
en tot 9000 toeren
alleen jammer dat de M5 dat laatste nooit zal halen
- Torque ranges from 350 to 750 Nm, peak torque of up to 1,000 Nm
- Very high thermal resistance
- Smaller space claim
- High speed stability up to 9000 rpm
- Low friction torque
- Outstanding driving dynamics
- Reduced fuel consumption
Comment
-
Comment