Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alfa junior

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Deze zien er al echter uit

Momenteel hoor ik vaak geluiden om me heen van mensen die zich afvragen wanneer Alfa Romeo nou een keer met nieuwe modellen op de markt gaat komen. De 147 is namelijk al aardig op leeftijd gekomen. De 166 is al uitproductie en om nou alleen te draaien op de GT/159/Brera schiet natuurlijk niet op. Er […]

Comment

Knap! 8C snuitje

Comment

Op die foto's van autoblog vindt ik hem mooier dan de Mini waar hij het tegen moet opnemen.
        BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
          ff offtopic, maar 350 pk voor de 149 GTA

Comment

Ik denk persoonlijk dat hij er toch wat anders zal moeten uitzien als op de vorige pagina.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              DIT is mijn ding meer

Comment

lekker, die foto's op autoblog...

zo een stadsautoke zou ik mij wel durven kopen

vind 'm knapper dan de wss A1 en de MkII MINI

Comment

artikel op www.autowereld.be
                  je mag meezoeken achter een naam:

Wat is er aan van de geruchten rond een afslankingsoperatie voor sommige Alfa Romeo's? Waar blijft de 169? En hoe zit het met de biturbodiesel die de Saab 9-3 inwijdde? Speculaties genoeg, waarop ze enkel in Milaan het antwoord weten. De sensuele Alfalippen losten intussen één zekerheid: de Junior komt er, en snel.

Het salon van Genève in maart stelt Alfa's kleinste voor aan de grote wereld. Maar voorlopig zoekt Alfa verwoed naar een passende naam. Ontbreekt het de Italianen dan aan inventiviteit? Helemaal niet. In navolging van moederconcern Fiat, dat een echte webhype rond de 500 wist te creëren, vertrouwt Alfa op dezelfde marketingtruc: speel in op het individu. Goed gezien. Enerzijds maakt Alfa de mensen warm, anderzijds komt het merk geheid onder de aandacht. Een aantal buitenlandse bladen springt alvast op de trein.

Eerbare voorstellen zijn welkom op www.alfanaming.it. Uiteindelijk zal men kiezen uit twaalf resterende namen, voor alle duidelijkheid ontdaan van het aanvankelijk als werktitel gebruikte Junior. De winnaar haalt een levensechte Spider in huis. Inventieve naamvirtuozen nemen bij voorkeur een eigennaam, en geen cijfercombinatie zoals in het conventionele Alfa-aanbod.

Ondanks de geaborteerde naam, bouwt deze Alfa-spruit voort op de erfenis van de GT Junior uit de sixties en seventies. Een compacte, sportieve driedeurs dus, tegenwoordig wel zo'n 4 meter lang. Uiterlijke inspiratie zou gehaald zijn bij de 8C Competizione.

blijkbaar wel onheilspellende afslankingsnieuwsen

Comment

Alfa Romeo Junior wordt Furiosa

De kogel is door de kerk: de naam van Alfa Romeo’s kleinste wordt Furiosa. Tot nu toe ging de auto door het leven als ‘Junior’.
                    Met het nieuwe kleine model gaat Alfa Romeo de pijlen richten op de Mini Cooper. De auto is met zijn lengte van ongeveer 4,0 meter langer dan de Mini, die 3,70 meter lang is. Ook qua vermogen positioneert Alfa Romeo de ‘Junior’ net iets boven de Mini, dankzij een nieuwe generatie motoren, die de naam Turbo Multiair meekrijgt.
                    De vermogens lopen uiteen van 95 pk voor de basisversie tot 230 pk voor de topversie, die GTA komt te heten. Dit heeft Alfa Romeo officieel bevestigd. De Benjamin uit het gamma krijgt actieve vering mee en een Europese vanafprijs van 16.000 euro. Uiteraard komt dat bedrag door de bpm in ons land hoger te liggen. Halverwege 2008 kunnen we de kleine Alfa Romeo bij de dealers verwachten.
                    bron: autoweek.nl

Comment

Bah zolang nog, ik kan al niet wachten. Als er in 2008 een auto komt voor mij dan word het zo 1 of een Mini, maar als de junior pas in de helft 2008 komt dan zal de keuze snel gemaakt zijn! Alhouwel die junior ook wel iets leuks word!

Comment

schonen otto mooie wagen (voor die gene die niet bekend zijn met het antwerps dialect)

mor al die concurenten van de mini komen toch weer laat uit den hoek ze... typisch. mini is ondertussen al rijk

Comment

Dit wordt zeker een mooie wagen die het goed gaat doen op de leasemarkt!

Alleen die naam... "Alfa Furiosa", klinkt mij als een Harry Potter-spreuk

Wat is er mis met Junior? Of Alfasud? De wagen mag dan wel in Turijn geproduceerd gaan worden en niet in Zuid-Italië, maar Alfasud vind ik een mooiere en beter passende naam.
                          Furiosa Vast een of andere jonge, 'hippe' marketeer van mijn leeftijd die dat bedacht heeft. Ach ja, bij Alfa hebben ze iig weer een stijgende lijn qua design te pakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk Berichten
                            Furiosa Vast een of andere jonge, 'hippe' marketeer van mijn leeftijd die dat bedacht heeft.
                            Het publiek kon zelf namen ingeven en daarna stemmen

Comment

Niet goed onthouden dus Dacht dat het publiek alleen kon stemmen...

Maar dan nog moeten er mensen bij Alfa zijn die deze naam door hebben laten gaan.
                              Ben dan wel geen Alfist, maar vind toch dat zo'n mooie auto ook een mooie naam moet hebben

Comment

kdenk niet dat deze hier al staat:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavidVG Bekijk Berichten
                                  kdenk niet dat deze hier al staat:

Feit is, het wordt een dikke auto

Comment

Het was zo’n leuk initiatief: Alfa Romeo liet internetgebruikers de naam van de binnenkort te verschijnen Mini-killer bepalen. Alle democratie ten spijt, de Alfa-directie heeft een keihard veto uitgesproken tegen het ‘Furiosa’ waarmee de internetters op de proppen kwamen.
                                    Dat meldt de site Argentina Autoblog. Furiosa betekent in het Spaans namelijk ‘boze vrouw’ of ‘lesbische vrouw’. Alfa Romeo denkt dat die naam de verkopen kan schaden en kiest naar verluidt voor een definitieve naam die begint met een R. Welke dat is, horen we pas op de Autosalon van Genève, waar de auto wordt onthuld.
                                    De naam Furiosa was het populairst in Italië en Frankrijk. De Spanjaarden liepen meteen al minder warm voor de gewraakte naam en kozen voor ‘Velvetta’. De Duitsers zagen ‘Ventura’ wel zitten, de Engelsen kozen tenslotte voor ‘Fira’. Zoals het er nu naar uitziet, gaan al deze namen dus de prullenbak in.
                                    Artikel: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7700
                                    BMW = Freude Am Fahren

Comment

Goed nieuws!

Dat ze maar Risotto nemen

ofzo

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Goed nieuws!

Dat ze maar Risotto nemen

ofzo

Op het Alfaforum viel ravioli wel in de smaak .
                                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                          Op het Alfaforum viel ravioli wel in de smaak .
                                          letterlijk
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X