Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nee dit word weer een generatie met starre as.
enkel zullen de electronische hulpmiddelen meer en meer standaard komen zoals het IDS+ systeem .
Neen geen multilink op deze Astra. Normaal gezien moest bij de face-lift van de huidige Astra de starre achteras vervangen worden door een multilink. Maar door het hoge kostenplaatje is dat terug in de frigo gestoken. Naar alle waarschijnlijkheid zal de multilink er pas onderkomen bij de productie van de Astra J (2015 - 2016).
Ze hadden met Fiat/Alfa hun samenwerking verder moeten zetten zodat men chassis uit kon wisselen zoals nu het geval is met de Corsa/Punto.
Neen geen multilink op deze Astra. Normaal gezien moest bij de face-lift van de huidige Astra de starre achteras vervangen worden door een multilink. Maar door het hoge kostenplaatje is dat terug in de frigo gestoken. Naar alle waarschijnlijkheid zal de multilink er pas onderkomen bij de productie van de Astra J (2015 - 2016).
Ze hadden met Fiat/Alfa hun samenwerking verder moeten zetten zodat men chassis uit kon wisselen zoals nu het geval is met de Corsa/Punto.
Voel je bij een multilink echt het verschil tijdens het rijden of kan je evengoed zonder? Maar dan met een starre as. Wat is eigenlijk de invloed op het rijgedrag?
Voel je bij een multilink echt het verschil tijdens het rijden of kan je evengoed zonder? Maar dan met een starre as. Wat is eigenlijk de invloed op het rijgedrag?
Zeker dat je een verschil voelt.
Starre as of torsieas :
beide wielen zitten op één vaste as die door veerpoten op de weg wordt gedrukt.
De multilink
onafhankelijke ophanging voor de beide wielen achteraan. Het is eigenlijk het principe van een kniegewricht. Elk wiel hangt aan zo een gewricht. Oneffenheden in de weg worden dus niet zoals bij een torsieas van links naar rechts (of andersom) doorgegeven.
Starre as of torsieas :
beide wielen zitten op één vaste as die door veerpoten op de weg wordt gedrukt.
De multilink
onafhankelijke ophanging voor de beide wielen achteraan. Het is eigenlijk het principe van een kniegewricht. Elk wiel hangt aan zo een gewricht. Oneffenheden in de weg worden dus niet zoals bij een torsieas van links naar rechts (of andersom) doorgegeven.
Bedankt! We zijn weeral een beetje slimmer geworden.
Comment