Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J (2010)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenLekker !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJe ziet niet veel he.
Ik vind juist van wel Achterpartij wijkt precies weinig af van het huidige model, de snuit is puur Insignia
Comment
-
-
Het Britse autoblad AutoExpress heeft deze week de nieuwe Opel Astra op de cover gezet. Nou ja, eigenlijk de Vauxhall versie maar dat is alleen aan de andere grille te zien. Het huidige model begint nu wel erg duidelijke kraaienpootjes rond de ogen te krijgen. Niet dat de Astra slecht rijdt, maar qua ruimteaanbod en uitstraling moet de Opel veel concurrenten voor laten gaan. Een nieuw model is dus gewenst en die komt eind 2009 op de markt. Waarschijnlijk zal Opel in september 2009, op de IAA in Frankfurt al de productieversie tonen. In november of december moet de pers met de nieuweling kunnen rijden
Voor de 4e generatie geldt hetzelfde als voor de opvolger van de Vectra (Insignia) en de nieuwe Meriva: Opel zorgt voor een veel vlotter en stijlvoller uiterlijk. Een fraai design kan met name in de strijd met de nieuwe Golf een belangrijk wapen zijn. Volkswagen zal namelijk, om kosten en tijd de besparen, diverse plaatwerkdelen van het huidige model overnemen en dat levert esthetisch de nodige restricties op.
De nieuwe Astra komt een jaar later dan de Golf op de markt, maar de ontwerpers van Opel konden wel met een leeg vel papier beginnen. Een tweede troef is een volkomen nieuw onderstel met multi-link onafhankelijke vering voor alle vier de wielen. Volkswagen (en Ford) hebben al eerder gezorgd voor een dergelijke update van de ophanging, maar nu maakt Opel een inhaalslag. De introductie van het nieuwe platform biedt de Duitse fabrikant ook de gelegenheid om de maatvoering naar een hoger plan te brengen. De Astra groeit zo richting de 4,40 meter met een wielbasis van ruim 2,65 meter. Een 3e zijruit, zoals bij de Mazda3 en de Seat Leon, doet de nieuwe Astra extra lang en ruim lijken.
Belangrijk nieuws zit ook onder de motorkap van de Astra. Daar maakt namelijk de nieuwe direct ingespoten 1.4 turbomotor van General Motors zijn opwachting. Deze krachtbron is met 140 pk even krachtig als de 1.8, maar afgerond 20 % zuiniger. Ook de sportieve topper OPC kan rekenen op directe inspuiting voor zijn 2,0 liter turbomotor en ziet daardoor het vermogen stijgen tot 260 pk.
Naast de hier afgebeelde 5-deurs hatchback, komt er ook weer een 3-deurs GTC met coupéachtige vormgeving plus een ruime Stationwagon met extra lange wielbasis. We moeten niet verbaasd zijn als ook de Astra Sedan terugkeert. Dit keer niet als saaie burgerbak, maar als sensueel gelijnde leaselieveling. De doelgroep zijn primair zakelijke rijders die de Insignia net een maatje te groot vinden en anders bij Volvo (S40), Mitsubishi (Lancer) of Volkswagen (Jetta) gaan shoppen. Elke carrosserievariant zal worden voorzien van een dashboard en interieurafwerking die niet onder zal doen voor de ambiance die de Insignia uitstraalt. Audi kwaliteit dus en dat voor traditioneel schappelijke Opel prijzen. Deze succesformule moet de Astra terug aan de top brengen, als het even kan ook in de Nederlandse verkoopstatistiekenBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Ben benieuwd...Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenZe mogen wel een stel nieuwe wielen ontwerpen ipv oude Vectra velgen er onder te schroeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichtenvindt ge ?
Comment
-
In autoweek staan deze week nieuwe foto's van de komende Astra.
De snoet vind ik héél mooi, gewoon, niks speciaals aan en daar hou ik enorm van.
In profiel en langs de achterzijde vind hem ronduit lelijk Erg dat ik dit van men favo merk moet zeggen Het is net een Seat Leon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenIn profiel en langs de achterzijde vind hem ronduit lelijk Erg dat ik dit van men favo merk moet zeggen Het is net een Seat Leon
Opel is fout bezig!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenFOEI!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichtenbwaa, de insignia gaat er wss wel goed uitzien, maar die astra Ik was gisteren al aant panikeren, wa moet ik achter de vectra kopen1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichtenbwaa, de insignia gaat er wss wel goed uitzien, maar die astra Ik was gisteren al aant panikeren, wa moet ik achter de vectra kopen
Comment
Comment