Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Eigenlijk wilde BMW 'm nog even bewaren, maar zoals in veel gevallen met naderende onthullingen is de i3 Coupé toch voortijdig op straat terechtgekomen.






    Diverse Amerikaanse autosites brengen het nieuws van de onthulling van deze tweedeurs variant op de i3, compleet met beeldmateriaal. Ze melden dat ook deze Coupé, net als z’n broertjes binnen de i-reeks, vervaardigd is van koolstofvezel. Onder de kap ligt een 170 pk sterkeelektromotor. Dat vermogen gaat naar de achterwielen via een eentrapsautomaat. De batterijen zijn onder de vloer van de auto gemonteerd voor een zo laag mogelijk zwaartepunt.
    De wielbasis is overigens gelijk aan die van de reguliere i3, al oogt de auto wat lager en sportiever. Binnen is de auto voorzien van leer, hout en wol. Meer informatie over de Coupé, die zich overigens nog in de fase van studiemodel bevindt, volgt spoedig bij de officiële onthulling van het model.







    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #62




      freude am fahren

      Comment


      • #63




        freude am fahren

        Comment


        • #64




          Bron: www.gmotors.co.uk
          freude am fahren

          Comment


          • #65
            Een ééntrapsautomaat
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #66
              Hiervan moest ik toch een beetje binnensmonds overgeven.

              Comment


              • #67
                Ik heb het hier toch ook heel moeilijk mee hoor. Zeker onder BMW badge.

                En dan nog maar te zwijgen van het gebrek aan succes van de elektrische auto in het algemeen waarbij bijna alle constructeurs die ermee bezig zijn (GM, PSA, Renault,...) al productiestops hebben ingelast en er serieus hun financiële broek aan scheuren.

                Comment


                • #68
                  Ik zie een zwarte toekomst voor autoliefhebbers zeker met die i, eco, hybrid, etc. toestanden! Wagen lijken alleen maar meer op een SPACESHIP
                  Geef mij maar de lekkere vorm van een e36 of een e38. Ik ga wel terug met de tijd als ik zulke foto's zie.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Ik heb het hier toch ook heel moeilijk mee hoor. Zeker onder BMW badge.

                    En dan nog maar te zwijgen van het gebrek aan succes van de elektrische auto in het algemeen waarbij bijna alle constructeurs die ermee bezig zijn (GM, PSA, Renault,...) al productiestops hebben ingelast en er serieus hun financiële broek aan scheuren.
                    Logisch ook, gezien het geen oplossing is. Als we kijken naar België, dan merken we dat zowat alle energie nog steeds opgewerkt wordt met fossiele brandstoffen. Zo centrales hebben een rendement van 40% (en dan nog wat transportverliezen, dus ongeveer 33% rendement), wat ook maakt dat bvb 1 kWh elektriciteit bijna 3 keer zo duur is als 1 kWh aardgas.

                    Zolang er geen deftige andere manier gevonden wordt om elektriciteit op te wekken, is het ook helemaal niet interessant om op elektriciteit te rijden. Dan ben je beter af om op gas te rijden. Gas verbranden op kleine schaal is immers beter te controleren (efficiënter) en je kan met de rest energie nog een sterling aandrijven die dan weer wat stroom kan leveren voor een elektromotor. Maar de CO2 uitstoot blijft gelijk. Door de elektrische wagens is die gewoon minder verspreid en meer op 1 punt (bij de elktriciteitscentrale).

                    Een eerste stap zou zijn om de elektriciteitscentrales een hoger rendement te bezorgen. Dit zouden ze in eerste instantie eenvoudig kunnen doen door de rest energie te gebruiken ipv ze gewoon in de koeltorens verloren te laten gaan.

                    En ja, je kan PV panelen zetten en windmolen en gelijk wat. Maar in België brengen die zaken nog steeds niet meer of amper meer energie op dan dat nodig is om ze te produceren. Dus ook daar heb je geen vermindering van CO2, maar een centralisatie.

                    Zo kan je je afvragen wat het nut van een elektrische wagen dan eigenlijk is... Want na de levensduur zit je met een hoop batterijen die ook nog eens veel energie vragen om te verwerken. Voor mij is het alleszins al duidelijk dat het op dit moment niét de oplossing is.... Maar goed, als de energiesector zich aanpast, dan kan het eventueel wel de oplossing worden.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Ik heb het hier toch ook heel moeilijk mee hoor. Zeker onder BMW badge.

                      En dan nog maar te zwijgen van het gebrek aan succes van de elektrische auto in het algemeen waarbij bijna alle constructeurs die ermee bezig zijn (GM, PSA, Renault,...) al productiestops hebben ingelast en er serieus hun financiële broek aan scheuren.
                      Wat dan met de Tesla Model S?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                        Wat dan met de Tesla Model S?
                        Hoe je het draait of keert heeft Tesla wel een "sexy" product op de markt gebracht met hun model S, ik kan me goed voorstellen dat dit in de VS goed verkoopt, daar rijdt elke hipster toch al met een Prius.
                        Het lijkt me sterk dat het gedrocht hierboven even goed zal aanslaan, hier in Europa schat ik zijn kansen nihil in, met uitzondering van enkele grote steden. Elektrisch rijden, ik geloof er nog steeds niet in.

                        Misschien zou het verstandiger geweest zijn om een ultrazuinig model uit te brengen met een conventionele verbrandingsmotor (of op zijn minst range extender) à la Audi A2. Die wagen was zijn tijd veel te ver vooruit, en ik denk dat die vandaag veel meer kans op slagen zou hebben.

                        Comment


                        • #72

                          Comment


                          • #73
                            Ik denk dat bmw hier gigantisch veel geld zal aan verliezen, precies een ruimteschip.

                            Comment


                            • #74
                              Altijd benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen waarvan de eerste massageproduceerde carbon carosserie de belangrijkste hier was voor mij, want electrisch op zich is geen nieuws, eigenlijk.

                              Maar tot voor kort had ik geen persoonlijke intresse in een i3. Dwz tot deze zondag waar ik ze en de i8 toevallig live mocht aanschouwen (in Stockholm).

                              Eerlijk, ik vond de i3 lelijk op foto. Niet dat ik een auto alleen koop om hoe ie er uit ziet, maar ie mag niet lelijk zijn hé In ieder geval, zag er goed uit in persoon. Interieur zag er goed uit, zeer goed zicht, sober, en meer ruimte dan je zo in de eerste instantie zou denken. OK, intresse begint te komen. En de specs...

                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

                              Wat dat gewicht betreft, een i3 kan je niet vergelijken met een MINI, want een i3 is in volume zo groot als een 3 Coupé. Als je weet dat een 3 Coupé 1400kg weegt en dat batterijpacks erg zwaar zijn, dan vind ik 1270kg wel een mooie waarde.
                              Voila. Anders weegt dat 1700kg met een heleboel batterijen en een normale carosserie. Actieradius 160km of zo, maar met een optionele range extender is dat geen absolute begrenzing meer tot een gedwongen pauze. Nice.

                              En eigenlijk, RWD met 170pk zonder enige vertraging van het gaspedaal direct op de achterwielen en 0-100 onder de 8s .... kan slechter voor een "muesliauto". Ik zou deze herfts een testrit mogen doen, mijn vraag aan de man uit München was: kan je het DSC helemaal uitschakelen?

                              Een paar snelle fotootjes:







                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • #75
                                Trouwens, rwd, batterijen evenredig verdeeld onder de vloer en lichte bovenbouw, relatief breed spoor... Dus perfecte gewichtsverdeling, laag zwaartepunt, minimale gier inertie...

                                Dit ding zou serieus goed door de bochten kunnen gaan, wat weinig grip hoeft op zijn gt86's niet per se een nadeel te zijn...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • #76




                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • #77
                                    freude am fahren

                                    Comment


                                    • #78
                                      i3 drifting

                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                                      Dat ziet er productierijp uit en herkenbaar in de bovenstaande spypics...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • #79
                                        Harry Metcalfe prijst BMW's doordouwen in deze richting, being "the future". Misschien heeft 'ie wel gelijk en kijken we over 10-15 jaar terug naar bovenstaande dingen als de pioniers, maar ... bah het smaakt mij momenteel toch écht geen béétje.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Harry Metcalfe prijst BMW's doordouwen in deze richting, being "the future". Misschien heeft 'ie wel gelijk en kijken we over 10-15 jaar terug naar bovenstaande dingen als de pioniers, maar ... bah het smaakt mij momenteel toch écht geen béétje.
                                          Jij gaat dan ook al richting de 40 he :-D

                                          Comment

                                          Working...
                                          X