Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het best geslaagde model van BMW van de afgelopen 34 jaar. Hopelijk kunnen ze de prijs nog wat drukken.

Comment

• "Pa, ik wil auto-ontwerper worden".
      "Ga maar solliciteren bij BMW, jongen, daar zitten nog ontwerpers van staartklokken."

Om maar te zeggen dat ik de evolutie van het qua design twijfelachtige concept naar de realiteit van een eerder, tja, twijfelachtige kwaliteit vind. Maar bon, ik hoef hem niet te kopen, er zijn vast en zeker genoeg adepten van staartklokken op wielen te vinden, getuige de populariteit van BMW.

Comment

• ik begrijp niks van de 'range extender' actieradius.
        laadt de extender niet genoeg op om non stop te blijven rijden (op voorwaarden dat je bijtankt, of grotere tank zou hebben) en vertraagt hij enkel het 'ontladen' van de gewone lading?

of waarom is het 'actieradius met range extender: 300km' , dus een generator verlengt de range maar met 150 km? pak dat het ding 4/5 liter per 100 km verbruikt, dan zou de tank minder dan 10 liter bedragen? deze kunnen ze toch gewoon groter maken, die paar kg...

of is het zoals ik eerst vermoede, dat het enkel het ontladen 'vertraagt'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Het best geslaagde model van BMW van de afgelopen 34 jaar. Hopelijk kunnen ze de prijs nog wat drukken.
          Ik zou je eigenlijk gewoon moeten negeren, maar toch: flauwe grapjas...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            waarom moet alles wat apart onwikkelde elektrische volume modellen (dus niet tesla) altijd zo lelijk zijn.

de fluence en smart zien er normaal uit, maar de leaf, die mitsu/peugeot/ deze/ etc zien er allemaal altijd zo bizar uit.
            Amai nie...bijna €40k voor zo'n onnozel gedrocht...ik vraag me af welke idioot dat gaat kopen...alhoewel: tegenwoordig veel gepensioneerden met teveel geld die nog met de auto rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
              Amai nie...bijna €40k voor zo'n onnozel gedrocht...ik vraag me af welke idioot dat gaat kopen...alhoewel: tegenwoordig veel gepensioneerden met teveel geld die nog met de auto rijden
              ook gepensioneerden hebben meestal wel nog smaak, op dbr2 na dan.
              lets have some more member berries

Comment

• Naast de leaf, de zoe of de ampera valt dit toch mee?

Veel keuze in die niche is er nog niet he.

Belangrijker is de technologie. Oa 300 kg minder dan de zoe!
                Last edited by ; 23/07/2013, 20:45.

Comment

• Ik overweeg alvast onze meriva te vervangen door dit. 300km is aanvaardbaar qua range.
                  Stroom van de zonnepanelen, bedrijfswagen, 120% aftrekbaar, jaaa die 40k valt dan wel mee.

En hoera, opnieuw suicide doors.

Ik ben fan!

Comment

• Waarom moeten de meeste elektrische auto's zo verdomd lelijk zijn?? Ben BMW fanaat in hart en nieren, maar dit gedrocht is gewoonweg schaamtelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Waarom moeten de meeste elektrische auto's zo verdomd lelijk zijn?? Ben BMW fanaat in hart en nieren, maar dit gedrocht is gewoonweg schaamtelijk.
                      Pure marketing vermoed ik. Het 'nieuwe rijden' moet in een zo opvallend mogelijke verpakking gepromoot worden.
                      Die elektrische i-lijn moet volledig los staan van de andere modellen. Een soort merk binnen het merk.
                      Een instituut als BMW kan het zich permitteren om iets uit te brengen wat designmatig geen hoge toppen scheert.
                      Als het de hoofden doet draaien en de tongen los maakt, dan zijn ze allang tevreden volgens mij.
                      Blijft natuurlijk de vraag: waarom geen opvallende stijl hanteren die wél mooi is... Smaak zeker?

Comment

Waarom moeten de meeste elektrische auto's zo verdomd lelijk zijn?? Ben BMW fanaat in hart en nieren, maar dit gedrocht is gewoonweg schaamtelijk.
                        I feel your pain, bro, I feel your pain...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                          I feel your pain, bro, I feel your pain...

Comment

• Designtaal is natuurlijk één ding. Maar de i3 haalt layoutmatig het meeste uit het elektrische concept. De i8 is pure ruimteverspilling. Doe je het slim, dan leg je natuurlijk die zware batterijen in de vloer. Ruimte voor een grote motor voor de passagierscompartement is dan niet nodig, met een grote binnenruimte tot gevolg. Bovendien is de "bovenbouw" hier nog eens uit carbon. Met zo een layout heb je natuurlijk wel iets dat richting vorige A-klasse gaan qua proporties (overigens een favoriet platform voor e-conversies), en dat is niet makkelijk mooi te krijgen volgens klassieke opvattingen (laag en lang en vloeiende lijn...).
                            Maar na het prototype irl gezien te hebben, heb ik er dus redelijk goed vertrouwen in dat het seriemodel na evt enige gewenningsperiode wel degelijk esthetisch te appreciëren zal zijn...
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

ik begrijp dat ook niet,
                              de leaf, de twizy, die mitsu/peugeot, dat noors otoke.
                              enkel de fluence ZE en kangoo ZE kan je niet herkennen als elektrisch behalve omdat er geen uitlaat onder hangt en logo blauwe schijn heeft.

Comment

• De Fuence ZE is zeker te herkennen, hij heeft namelijk een grotere kofferoverhang achter de achteras, dit om het accupakket een plaats te kunnen geven.
                                De Fluence is trouwens ontwikkeld als elektrische auto en is achteraf aangepast om er ook een brandstofmotor in te steken.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als het enig visueel verschil tussen twee wagens de motoristie zou zijn, zal de kandidaat koper van de electrische versie zich niet gewaardeerd voelen, en dan zal hij niet kopen...
                                  daarom moet het electrisch model anders uitzien ( en veel subsidies krijgen, anders slaat het ook niet aan)
                                  tja, ecologisten kijken ook naar de prijs !
                                  ik zie het nut van een electrische (mini, genre Smart) wagen enkel bij regenweer, ik wordt dan niet nat op mijn (electrische) fiets

Comment

• Deze staat bij 'nieuwe auto's' ondertussen,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• BMW i3

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Als het enig visueel verschil tussen twee wagens de motoristie zou zijn, zal de kandidaat koper van de electrische versie zich niet gewaardeerd voelen, en dan zal hij niet kopen...
                                      daarom moet het electrisch model anders uitzien ( en veel subsidies krijgen, anders slaat het ook niet aan)
                                      tja, ecologisten kijken ook naar de prijs !
                                      ik zie het nut van een electrische (mini, genre Smart) wagen enkel bij regenweer, ik wordt dan niet nat op mijn (electrische) fiets
                                      Ok, maar moet dat dan zo lelijk zijn? Prius etc?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                        ik begrijp niks van de 'range extender' actieradius.
                                        laadt de extender niet genoeg op om non stop te blijven rijden (op voorwaarden dat je bijtankt, of grotere tank zou hebben) en vertraagt hij enkel het 'ontladen' van de gewone lading?

of waarom is het 'actieradius met range extender: 300km' , dus een generator verlengt de range maar met 150 km? pak dat het ding 4/5 liter per 100 km verbruikt, dan zou de tank minder dan 10 liter bedragen? deze kunnen ze toch gewoon groter maken, die paar kg...

of is het zoals ik eerst vermoede, dat het enkel het ontladen 'vertraagt'?
                                        snap er ook niets van.

Comment

Working...
                                        X