Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarom zei ik ook 'normverbruik' , ik weet ook wel dat je in de praktijk 2 of 3 liter meer zal verbruiken, en dan vind ik het nog meevallen, gezien de specs.
Je leest nogal verschillende zaken over het motorgeluid en de geluiddemping. De éne test vermeldt een fantastische sound die goed lijkt op die van een beschaafde V8 op benzine, de andere test meldt een storend bromgeluid. In de AutoGids dacht ik dat laatste gelezen te hebben, inclusief 't feit dat de auto nogal zou "zuchten" onder al dat geweld?
I like it, in ieder geval. Op Goodwood stond er eentje, open, zag me daar zo mee wegrijden.
Je leest nogal verschillende zaken over het motorgeluid en de geluiddemping. De éne test vermeldt een fantastische sound die goed lijkt op die van een beschaafde V8 op benzine, de andere test meldt een storend bromgeluid. In de AutoGids dacht ik dat laatste gelezen te hebben, inclusief 't feit dat de auto nogal zou "zuchten" onder al dat geweld?
I like it, in ieder geval. Op Goodwood stond er eentje, open, zag me daar zo mee wegrijden.
In de autogids stond zelfs dat heel de auto begint te trillen als er goed gas wordt gegeven. Dat zou voor mij reden genoeg zijn om die diesel zo ver mogelijk links te laten liggen.
Ik begrijp echt niet waarom je bij dit soort vermogens een diesel boven een benzine zou prefereren. De grote pro-diesel argumenten, verbruik en veel koppel, vallen hier namelijk zo goed als weg. Verbruik omdat dit nauwelijks nog relevant is in dit soort prijsklassen en koppel omdat de gelijkaardige benzine-broertjes ook koppel te over hebben.
Dan is elke luxe SUV die niet uitgerust is met blokkeerbare differentiëlen, 'n reductiebak en 'n vermogen van meer dan 150 pk heeft ... een foute patserbak. Is niet het geval, hè. Of misschien wel, maar dan in the eye of the jealous beholder.
2 weken geleden was ik in Ignolstadt, daar zag je ze rijden bij de vleet!
Niet normaal dikke kar! Ik zou er m'n geld wel niet aan kunnen geven denk ik.
Dan is elke luxe SUV die niet uitgerust is met blokkeerbare differentiëlen, 'n reductiebak en 'n vermogen van meer dan 150 pk heeft ... een foute patserbak. Is niet het geval, hè. Of misschien wel, maar dan in the eye of the jealous beholder.
Die opmerking over de foute patserbak was meer een goedkope en populistische sneer naar de Q7. Alhoewel de Q7 in V12tdi trim qua looks toch echt erg veel weg heeft van een foute patserbak.
Hetgene mij echt stoort aan die Q7 heb ik daarboven gezet.
Deze morgen opeens een redelijk vet geluid, alsof er een dikke V8 onder vollast kwam aanrijden. Ik keek uit m'n ruit, een diesellocomotief met een hoop goederenwagons inclusief blauwe rookpluim die 5 minuten bleef hangen (het klonk eigenlijk echt vet, zo'n rauw gehamer). Twee keer raden aan welke kar ik moest denken.
Comment