Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 V12 TDI 500 PK

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    De laatste posts zijn echt wel een bijdrage tot dit topic
    Een AUDI Q7 (en MB ML) is hier in dit forum nooit geaccepteerd geweest. Omgekeerd evenredig met de (knappe) BMW X5. Dat komt natuurlijk door de 90% BMW-knapen. Maar goed, let it be.
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• ML wel. Altijd knap gevonden, verschillende keren mee gereden en ben ervan overtuigd van z'n rijcapaciteiten, en 'k vind 'm knap ook.

Er zitten hier trouwens meer knapen die continu zitten te zeiken over het feit dat er hier veel BMW-knapen zouden zitten, dan dat er hier van die vaak van oogkleppen verweten BMW-knapen zitten. En bovendien lijkt het die eerste categorie maar niét aan het verstand te brengen dat dat hier géén uitzondering is, maar een regel : op zo goed als élk forum zijn emotionele merken als Porsche en BMW goed ingeburgerd in de modale forummer z'n liefhebbershart. Maar hey, daar doen we onze oren en ogen voor dicht, zodat we kunnen blijven verder zeiken, ha ja.

Dat de Q7 niet "geaccepteerd" is op het forum vind ik een onjuist, maar 't is wel een feit dat de reden daarvoor duidelijk is moest dat zo geweest zijn : 't is een lelijke, lompe bak die op één ding weldegelijk een winnaar is -> king of "I bear the task of adding inches to the small weenie of my owner" contest.

Comment

• alé zeg nu eens eerlijk
        wat vindt jij lomp of lelijk aan de Q7?
        (met alle respect voor je mening)

Comment

• wat ik zelf lelijk vind:

- de bumpers (voor en achter)
          - de spiegels

Comment

• De achterkant ook

Comment

• Ik vind z'n kont te lang (zie je goed op zij-aanzicht en driekwart achteraanzicht), z'n achteroverhang is véél te lang (en doet de auto eerder op een busje lijken dan op een stoere SUV), en die neus en zijspiegels zijn zo weerzinwekkend massief (ofte "lomp"), er zit naar mijn mening weinig tot niks elegants in het design van de Q7. Ik stoor me aan de lelijke rood/oranje achterlichten, en hij heeft minimaal 20" nodig om een béétje mooi te staan (op 18" is 'ie lachwekkend, op 19" is 'ie nog altijd wat te smallekes) en dat is helaas een zeldzaamheid op onze wegen.

Smaken & kleuren, hè, dus elk het zijne. Ik respecteer andermans keuze.

Voor mij is de Q7 één van de lelijkste Audi's ooit, en alleszins van het moment. Oké, met S-Line Exterieurpack en op 21" oogt 'ie stoer, zeer zeker, en in zo'n configuratie kan ik 'm wel smaken ... maar dat neemt niet weg dat dat voor mij maquillage is op een pokdalig gezicht van een lelijke trien. De ML is van basisdesign, net zoals de X5, een pak mooier. Ze zijn beter geproportioneerd, zijn eleganter, ogen dynamischer (en zeker de X5 is dat ook), hebben minder dat "bus-gehalte". Ik heb er al meerdere malen mee gereden, en qua rijgevoel kan 'ie m.i. ook geenszins tippen aan een Cayenne of X5 (toch niet op de domeinen die ik belangrijk vind inzake rijgedrag).

Comment

• Gilles waarom vind je de V12 dan zoveel knapper?

Comment

• Omdat een V12 TDI vet is

Comment

• Als ik z'n post zo lees, dus enkel de motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Gilles waarom vind je de V12 dan zoveel knapper?
                      Knapper niet, vet wel. Zalig vette bak. En een V12 ziet er uiteindelijk niet zoveel anders uit dan een gewone Q7 met S-Line exterieurpack en 21" wielen, en zoals 'k al zei vind ik die wel nog te pruimen. Zo moet 'ie, m.i., om er nog een beetje goed uit te zien.

En ik kan gerust met bewondering naar sommige Q7 staan kijken, hoor. Die zilverkleurige 4.2 TDI op 't salon van Genève, met S-Line exterieurpack, 21" volledig gepolierde velgen, leder/alcantara binnenin op sportzetels, de full leather optie (deurpanelen, dashboard, middenconsole, ...), alcantara dakhemel, B&O soundsysteem ... sjongejonge : indrukwekkende kar. 'k Zou er niet om malen om daarmee rond te moeten rijden. Maar m'n eigen geld zou 'k er nooit aan geven (plus dat ding kostte ook iets van een 120.000 EUR dacht ik). :silly
                      Last edited by ; 28/10/2008, 10:57.

Comment

• Voor alle duidelijkheid: ik vind er zelf geen bal aan.

Comment

• Q7 V12...

Ultieme kar als je iets moet compenseren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Als ik z'n post zo lees, dus enkel de motor.
                            Ik zei toch, V12 TDI

Comment

• zo goed als élk forum zijn emotionele merken als Porsche en BMW goed ingeburgerd in de modale forummer z'n liefhebbershart.
                              Nu niet overdrijven hé
                              Kijk eens naar het Autoweek forum, dat is nog groter als dit forum en er wordt bij de duitse drie niet meer gezegd dan bij andere merken
                              Straffer zelfs, dat was 1 jaar geleden nog een 'Mazda forum'

Maar goed, nu over de X5/ML/Q7
                              Ik vind de X5 en Q7 knap, de ML vind ik sinds de facelift wat minder. Maar de pré facelift vond ik ook een machtig knappe wagen.
                              Maar als ik uit dit lijstje mag kiezen kies ik resoluut voor de Q7. Waarom? Omdat ik hem pakken knapper vind als de rest, exterieur én interieur. Hij heeft wel de juiste velgen nodig, maar dat probleem hebben de andere 2 ook. De koe is bovendien een pak ruimer als de BMW en de Mercedes. Waarom ik niet voor de Beier kies? Ik vind de X5 wel een knappe wagen (ook al kan de achterkant beter),hij doet me gewoonweg niks. Het interieur vind ik ook maar aan de flauwe kant. Bovendien kan ik met mijn 1m90 mijn benen achterin de X5 niet kwijt, wat eigenlijk niet zou mogen voor een suv van zo'n omvang. En met de Audi kon ik achterin perfect mijn benen kwijt.

Comment

• Tsjah, kiezen zonder rijbewijs of rij-ervaring dwingt je natuurlijk de auto te kiezen met de meeste beenruimte achterin. En hoe kan je een auto kiezen als je niet weet wat rijden is, of hoe kan je nu zeggen dat een auto je niks doet als je er niet mee gereden hebt? Dat je 'n voorkeur hebt, akkoord, maar waarop gebaseerd? Merkvoorkeur en looks ... en dat zijn nu net twee eigenschappen die zeer weinig tot niks zeggen over hetgene waarvoor een auto gemaakt is : rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                  Nu niet overdrijven hé
                                  Kijk eens naar het Autoweek forum, dat is nog groter als dit forum en er wordt bij de duitse drie niet meer gezegd dan bij andere merken
                                  Straffer zelfs, dat was 1 jaar geleden nog een 'Mazda forum'
                                  Ik overdrijf niet, en ik doe pas m'n bek open als ik echt iets zinnigs te vertellen heb, gebaseerd op ervaring b.v. Zouden er best 'es wat meer mogen proberen.

En inderdaad, als je met die fantastische oogklepjes van jou blijft kijken enkel naar wat je kent en voor jezelf wil blijven verheerlijken, dan begrijp ik dat je zo'n dingen zegt.

Comment

Maar als ik uit dit lijstje mag kiezen kies ik resoluut voor de Q7. Waarom? Omdat ik hem pakken knapper vind als de rest, exterieur én interieur. Hij heeft wel de juiste velgen nodig, maar dat probleem hebben de andere 2 ook. De koe is bovendien een pak ruimer als de BMW en de Mercedes. Waarom ik niet voor de Beier kies? Ik vind de X5 wel een knappe wagen (ook al kan de achterkant beter),hij doet me gewoonweg niks. Het interieur vind ik ook maar aan de flauwe kant. Bovendien kan ik met mijn 1m90 mijn benen achterin de X5 niet kwijt, wat eigenlijk niet zou mogen voor een suv van zo'n omvang. En met de Audi kon ik achterin perfect mijn benen kwijt.
                                    Dat is toch wel sterk overdreven. Ik ben zelf 1m98 en pas zonder problemen vanachter in een X5. Het voordeel bij de Q7 is dat je je voeten kwijt kan onder de voorste stoelen, dat kan bij de X5 niet, maar dan nog is de X5 meer dan ruim genoeg vanachter. Dat was trouwens niet het geval bij de vorige X5(E53).

Comment

• Ik overdrijf niet, en ik doe pas m'n bek open als ik echt iets zinnigs te vertellen heb, gebaseerd op ervaring b.v. Zouden er best 'es wat meer mogen proberen.

En inderdaad, als je met die fantastische oogklepjes van jou blijft kijken enkel naar wat je kent en voor jezelf wil blijven verheerlijken, dan begrijp ik dat je zo'n dingen zegt
                                      Kerel, voel u zo toch niet aangevallen

Comment

• 't Is wel een feit dat de Q7 duidelijk meer 'n familiewagen is : de ruimte voor de inzittenden achterin is groter. Niet veel, en inderdaad géénszins in de mate die door GT-R wordt geïllustreerd, maar de Q7 is inderdaad ruimer. 't Grootste nadeel is dat 'm dat van buitenaf aan te zien is, waardoor je die lange "bus" krijgt, met die (veel te) lange overhang achteraan...

Voor mij is een auto eerst en vooral een ding waarmee ik rijd. En dan maakt een Q7 op geen enkele manier kans tegen een Cayenne of een X5. Ik kon de Q7 testrijden in Wallonië, nog voor de officiële release, en ik was toen zeer verrast omdat die "zeppelin" verdorie goed al dat gewicht dat 'ie uit lijkt te stralen (door z'n wat lompe looks), leek te kunnen verbergen. Toendertijd moest 'ie zich niet schamen om zich naast de concurrentie te stellen, met name dan de E53 X5. Maar toen kwam de tweede generatie SUV van BMW (huidige X5)...

Vroeger zou ik zo'n SUV nooit hebben gewild, al reed een E53 X5 ook al zéér goed ... maar sinds ik de X5 en de X6 heb gereden, ben ik toch m'n mening stilletjes aan aan 't veranderen gewoonweg verbluffend wat die auto's toelaten, en hoe ze het rijgedrag van een zeer goeie, gewone (i.e. lage) personenauto evenaren.
                                        Last edited by ; 28/10/2008, 17:30.

Comment

Kerel, voel u zo toch niet aangevallen
                                          Doe ik niet. 'k Probeer gewoon een beetje bij te brengen dat je misschien zélf een gelukkiger liefhebber én een betere kenner zou kunnen worden als je je gewoon een beetje meer openstelde. Agreed, da's moeilijk als je niet de kans hebt om zelf te gaan rijden ... en dat is zeker niet als een sneer of een verwijt bedoeld (want je kan 't niemand kwalijk nemen van nog niet de leeftijd te hebben die vereist is om te mogen sturen).

Comment

Working...
                                          X