Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 V12 TDI 500 PK

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
    Cayukke turbo: 620Nm, 2355kg
    ML 63 AMG: 630Nm, 2210kg (byebye Turbo)
    Q7 V12TDI: 1000Nm, 2295kg (byebye Turbo en ML)
    Vergeet de overbrengingsverhoudingen niet

Doordat diesels een kleiner toerentalbereik hebben zijn hun verhoudingen en/of brugverhouding langer, waardoor de winst van het hoge koppel deels teniet gedaan wordt.

En vergeet ook niet dat die waarden hierboven maximale waarden zijn die niet alles zeggen over het koppelverloop over het toerentalgebied. Nu is de grote massa koppel bij de meeste moderne diesels wel over een voldoende toerentalgebied gespreid. Dus kan de waarde van het maximumkoppel wel iets zeggen. Maar toch kun je daar niet blindelings op afgaan.
    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Leuk en impressionant technisch hoogstand je. Ik zou dat wel 'ns aan de tand willen voelen

Oorspronkelijk geplaatst door Autoblog
      Niet de A8 krijgt de 6.0 V12 TDI uit de Audi R10 racer, maar de Q7 zou worden uitgerust met deze motor.
      Oorspronkelijk geplaatst door Germancarzone forum
      The Audi Q7 will receive the V12 diesel engine derived from the Audi R10 diesel race car with 500 bhp and 1000 Nm torque!
      Ik blijf het enorm jammer vinden dat zo'n zever via persberichten - en ik heb het niet enkel over Audi - worden verspreid. Alsof die motoren buiten het feit dat het V12 diesels zijn en er een Audi logo op plakt, enige gelijkenis zouden vertonen. Zelfs de V-hoek is niet dezelfde.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Indrukwekkend, maar als ik niet minstens zes, zeven auto's staan heb, zou ik deze nooit in huis halen. Als ik snel spul wil, koop ik eerst wel een paar andere rijtuigjes (Porsche, M5 of M6, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, S-klasse AMG, ...).
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loebas
          De sterkste 2.0 TDI van de VW groep verslaat de 20d van Bmw, zelfs met lagere cilinderinhoud. Over de DSG wil ik het nog niet hebben.
          Weet wel dat de vernieuwde 120d 177pk zal hebben.

En wat betreft loopcultuur en beschaafdheid zijn de BMW's beter dan de Audi 4 cylinders.

Maar nu terug on topic.

De V12 diesel zat er wel aan te komen.
          Zelfs in de V.S. zijn de Duitsers hun diesels aan het lanceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal
            Weet wel dat de vernieuwde 120d 177pk zal hebben.

En wat betreft loopcultuur en beschaafdheid zijn de BMW's beter dan de Audi 4 cylinders.

Maar nu terug on topic.

De V12 diesel zat er wel aan te komen.
            Zelfs in de V.S. zijn de Duitsers hun diesels aan het lanceren.
            Vooraleer u uit te spreken over de loopcultuur en beschaafdheid van een 4 cilinder Bmw zou ik toch nog maar wat wachten tot over een 15 tal jaren. (Dit neigt zelfs naar zever in pakjes verkoop...) De bmw 4 cilinder motoren hebben op dit moment meer problemen gekend als gevolg van hun common rail systeem dan de 4 cilinder motoren en vooral de 1.9 TDI's van VW. (bron: vertegenwoordiger die speciaalgereedschap verkoopt om problemen met commonrail motoren op te lossen)

De 1.9 TDI heeft er ondertussen al een traditie opzitten, die Bmw nog moet opbouwen. Op dit moment is de 170 pk sterke 2.0TDI meer vermogend dan de 20d van Bmw.

Het motorenpallet van kleine diesels en dan nog eens de varianten per motorinhoud is zeer breed bij de VW groep, zo niet het breedste. Audi benadrukt nu nog maar eens hun TDI power in letterlijke en figuurlijke zin.

Comment

Vooraleer u uit te spreken over de loopcultuur en beschaafdheid van een 4 cilinder Bmw zou ik toch nog maar wat wachten tot over een 15 tal jaren. (Dit neigt zelfs naar zever in pakjes verkoop...) De bmw 4 cilinder motoren hebben op dit moment meer problemen gekend als gevolg van hun common rail systeem dan de 4 cilinder motoren en vooral de 1.9 TDI's van VW. (bron: vertegenwoordiger die speciaalgereedschap verkoopt om problemen met commonrail motoren op te lossen)

De 1.9 TDI heeft er ondertussen al een traditie opzitten, die Bmw nog moet opbouwen. Op dit moment is de 170 pk sterke 2.0TDI meer vermogend dan de 20d van Bmw.

Het motorenpallet van kleine diesels en dan nog eens de varianten per motorinhoud is zeer breed bij de VW groep, zo niet het breedste. Audi benadrukt nu nog maar eens hun TDI power in letterlijke en figuurlijke zin.
              Je moet ook niet alles te samen nemen.

Je hebt, vermogen en vermogen.
              Je hebt loopcultuur (lawaai,krachtontplooing, ..)
              En je hebt betrouwbaarheid.

Ik merk enige aggressieviteit in jouw antwoord.

Ik sprak enkel over pk die meer is bij de nieuwe 2.0d van BMW (177 t.o.v. 170 VW) en over het lawaai.

Dit is mijn laatste post hierover.
              Topic gaat over de Q7 V12 TDi

Comment

De sterkste 2.0 TDI van de VW groep verslaat de 20d van Bmw, zelfs met lagere cilinderinhoud. Over de DSG wil ik het nog niet hebben.

Kan best zijn.... maar stiller is die TDI zeker niet tegenover de 20d van BMW en Mercedes
                daar moet aan gewerkt worden vind ik

Comment

Als een merk wil stunten moet men mensen juist kunnen imponeren met iets wat anderen nog niet hebben, ook al is dat onbetaalbaar. Het zal er onrechtstreeks voor zorgen dat de 1.9 TDI, 2.0 TDI en alle andere TDI motoren in een beter daglicht staan, en dat is de bedoeling.
                  Ipv. geld besteden aan een marketingstunt om hun bread & butter motoren beter te verkopen, zouden ze investeren in het vanaf de grond af re-engineeren van die dingen. `t Is nu toch al een hele tijd dat iedere zichzelf respecterende motorbouwer (BMW, Ford-PSA, Fiat, Honda, Renault, Mercedes, etc.) een 2-liter (of daaromtrent) diesel in het gamma heeft die aangenamer is dan de ongecultiveerde VAG concurrentie.

Comment

Zo kan ik 'm dan weer wel heel erg goed smaken... Gatver zo moest iedere Q7 er uitzien... En wat een powerhouse...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterK
                      Oorstopjes niet vergeten natuurlijk. En een driedubbele roetfilter
                      Een diesel kan ook mooi klinken.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterK
                        Natuurlijk hoort er geen diesel in die merken. Het kwam gewoon in me op omdat ze al eens een diesel in een Gallardo gevezen hadden, of vergis ik mij? En ja mijn onderschrift is enigzins beledigend, ja
                        't is toch niet omdat een ander zegt dat een diesel niet in een sportwagen hoort, dat dat daarom niet kan- niet goed kan zijn.

Dat 'ie op circuit niet zo goed zal presteren, wil ik wel geloven. Maar zijn er zoveel gallardo's die op circuit rondtoeren? Trouwens, met de benzine zal je meer 'moeite' moeten doen om sneller te zijn.
                        Last edited by ; 11/09/2006, 21:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                          Een diesel kan ook mooi klinken.
                          Inderdaad.
                          Kvind 't toch 'n mooie stunt van Audi.
                          Na de powerrace vroeger in gezins-sedans, vooral tussen BMW en Mercedes, zien we de laatste jaren de SUV-racers komen... Hoewel de race hier vroeger tussen Mercedes (G en ML AMG) en Land Rover (RR Supercharged) ging, is 't leuk nu eens 'n apart perspectief van Audi te zien... Geen onrealistisch rijbereik door verbruik van 30L Super98, maar 'n verbruik waarbij zelfs 'n doorsnee 4x4 tevreden mag zijn, laat staan iets met 500PK/1000Nm...
                          Helaas al even onbereikbaar als de V10TDi uit de Touareg/Phaeton, maar toch...

Zou me niet verbazen als er binnenkort 'n test op Top Gear komt Alleen benieuwd met wat ze gaan vergelijken...
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Als het echt menens is met die pk-race, verwacht ik mij aan een GL 65 AMG.

Comment

Betreffende de 18d:

Bmw 18d
                              1995 cm3
                              280Nm bij 2000 t/min
                              0-100: 10s

nu zoeken we een audi A3 met gelijke cilinderinhoud en we komen uit bij:

Audi A3 2.0 TDI 136 pk
                              1968 cm3
                              320NM bij 2000 t/min
                              0-100: 9,6s

De 1.9 TDI's hebben een cilinderinhoud van 'maar' 1896 cm3. Deze zijn bijgevolg niet te vergelijken met de 18d met 1995 cm3. Je moet de rollen niet omdraaien. Bmw zou eens op zoek moeten gaan naar een degelijke 1.9 TDI concurrent met een verbruik van 4.9 l/100 km.

Nu terug on topic: Audi bewijst na de 4.2TDI, nog maar eens te bevestigen wat ze in huis hebben om TDI's klaar te stomen. Maw, ze hebben zichzelf overtroffen en nog een sterkere TDI ontwikkeld. Zoals ik al vermeldde, zal dit onrechtstreeks een positieve invloed hebben op de verkoop van de kleinere TDI motoren van de VW groep.
                              Als je gelijke cilinderinhoud wil vergelijken, kan je evengoed een x20d naast een 2.0tdi zetten. Zet hem zelfs naast een 2.0tdi 170pk en je cijfervergelijking valt in het niets. Daarnaast doelde ik niet op pure prestaties maar wel het plezier om ermee te rijden. Kijk eens naar trillingen, turbogat, stoorgeluiden en andere nadelen van diesels. Ik denk dat het wel duidelijk is wat iedereen hier van vindt.

Als je de prijs erbij neemt, zul je ook zien dat de BMW 118d en de A3 1.9 TDI dichter bij elkaar liggen. De 120d en de 2.0TDI 170 zijn dan weer rechtstreekse concurrenten. Als je vergelijkt, pak dan geen appelen en peren.

Bmw zou eens op zoek moeten gaan naar een degelijke 1.9 TDI concurrent met een verbruik van 4.9 l/100 km.
                              Ik rij regelmatig 118d alwaar ik een verbruik van 4.7 liter opteken.

Daar zit ook het groot verschil tussen de VW/Audi groep en BMW. Die laatste heeft het voornamelijk op grote luxe wagens. Dat is hun segement (al hebben ze de laatste tijd wel een 1 serie gemaakt om wat kleiners te bieden. Maar dan nog blijft dat een luxe product). VW heeft voor het grootste deel kleine auto's. De keren dat ze het proberen om iets groots luxueus te maken falen er ontzettend hard in. Dus dat ze meer kleine diesels hebben zegt iets over hun segment en niet hoe goed ze zijn.

De vraag is, Loebas, heeft het erg veel zin om een 6.0 V12 TDI te maken? Kan je niet beter die research kosten steken in een goede 2.0tdi? Daar ga je veel meer door verkopen. Zeker een merk als Audi met een ontzettende sterke reputatie de afgelopen jaren heeft nood aan wat goeie motoren. Maak voor je topproduct (de A3) eens wat goeie diesels die lekker lopen. Lepel bij de A6 eens een goeie 3.0TDI met 280pk. Denk je niet dat dat meer gaat opleveren dan een Q7 6.0 V12 TDI???
                              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Indrukwekkend, maar wat een lelijk ding.

Comment

Hehe, vond ik ook. Maar met deze bumpers is hij wel ok.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Het zijn vooral de afmetingen en de kont waar ik een probleem mee heb.

Comment

Zulke loempe bak wie zal er dat willen kopen.Een gevaar op de baan!
                                      Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                        Het zijn vooral de afmetingen en de kont waar ik een probleem mee heb.

Iemand die als zesde wagen best wel een bestelwagen in GT TDI-versie in huis wil halen.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                                          Ipv. geld besteden aan een marketingstunt om hun bread & butter motoren beter te verkopen, zouden ze investeren in het vanaf de grond af re-engineeren van die dingen. `t Is nu toch al een hele tijd dat iedere zichzelf respecterende motorbouwer (BMW, Ford-PSA, Fiat, Honda, Renault, Mercedes, etc.) een 2-liter (of daaromtrent) diesel in het gamma heeft die aangenamer is dan de ongecultiveerde VAG concurrentie.
                                          Dat is volledig waar. Ik vind een BMW diesel bijvoorbeeld ook een pak geraffineerder dan een TDI.
                                          Maar... op het vlak van prestaties/verbruik doen de TDI's het toch nog steeds een tikje beter. Al zijn het prestaties waar je moet van houden (felle krachtonplooiing).
                                          In ieder geval: De nieuwe generatie VW dieselmotoren zit in de pijplijn: link
                                          Last edited by Löwe; 12/09/2006, 01:52.

Comment

Working...
                                          X