Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 V12 TDI 500 PK

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
    De keren dat ze het proberen om iets groots luxueus te maken falen er ontzettend hard in
    Kleine correctie, totaal off-topic: VW heeft niet gefaald. Het publiek faalde. De Phaeton was en is een schitterende wagen.

Deze Q7: de research heeft wel degelijk nut. Welke diesel met commonrail van BMW bereikt een druk van 2000 bar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
      Deze Q7: de research heeft wel degelijk nut. Welke diesel met commonrail van BMW bereikt een druk van 2000 bar?
      Vraag: waarom is die hoge druk nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        Om pakkingen kapot te kunnen blazen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
          Als je gelijke cilinderinhoud wil vergelijken, kan je evengoed een x20d naast een 2.0tdi zetten. Zet hem zelfs naast een 2.0tdi 170pk en je cijfervergelijking valt in het niets. Daarnaast doelde ik niet op pure prestaties maar wel het plezier om ermee te rijden. Kijk eens naar trillingen, turbogat, stoorgeluiden en andere nadelen van diesels. Ik denk dat het wel duidelijk is wat iedereen hier van vindt.

Als je de prijs erbij neemt, zul je ook zien dat de BMW 118d en de A3 1.9 TDI dichter bij elkaar liggen. De 120d en de 2.0TDI 170 zijn dan weer rechtstreekse concurrenten. Als je vergelijkt, pak dan geen appelen en peren.

Ik rij regelmatig 118d alwaar ik een verbruik van 4.7 liter opteken.

Daar zit ook het groot verschil tussen de VW/Audi groep en BMW. Die laatste heeft het voornamelijk op grote luxe wagens. Dat is hun segement (al hebben ze de laatste tijd wel een 1 serie gemaakt om wat kleiners te bieden. Maar dan nog blijft dat een luxe product). VW heeft voor het grootste deel kleine auto's. De keren dat ze het proberen om iets groots luxueus te maken falen er ontzettend hard in. Dus dat ze meer kleine diesels hebben zegt iets over hun segment en niet hoe goed ze zijn.

De vraag is, Loebas, heeft het erg veel zin om een 6.0 V12 TDI te maken? Kan je niet beter die research kosten steken in een goede 2.0tdi? Daar ga je veel meer door verkopen. Zeker een merk als Audi met een ontzettende sterke reputatie de afgelopen jaren heeft nood aan wat goeie motoren. Maak voor je topproduct (de A3) eens wat goeie diesels die lekker lopen. Lepel bij de A6 eens een goeie 3.0TDI met 280pk. Denk je niet dat dat meer gaat opleveren dan een Q7 6.0 V12 TDI???
          Bij mijn weten heeft de A3 2.0TDI het in 90% van alle testen gehaald van de 120d. Ik geloof dat je nog niet veel tijd hebt doorgebracht in een A3, ik wel en een kameraad van me heeft een 120d als bedrijfswagen. En naar mijn gevoel moet de A3 op geen enkel vlak onderdoen. (Integendeel, de 120d moet onderdoen op vlak van interieur.) Het enige wat de 120d meer heeft is achtertractie, en daarmee is alles gezegd. Van stoorgeluiden is geen sprake,trouwens in geen enkele nieuwe Audi, dat is zwans. Om je te overtuigen van een 2.0TDI 170pk, neem plaats in een Passat en je vraagt je af waar de dieselmotor is gebleven... Ik denk dat't wel duidelijk is wat ik hier bedoel en nog andere autojournalisten.

Jij repliceerde dat Audi eens een degelijk 1.9TDI moest ontwikkelen om te concurreren met de 18d, maar de rollen zijn omgekeerd. Audi heeft zelfs keuze aan twee 1.9TDI's, en zelfs potente 1.9 TDI's die de 18d met hogere cilinderinhoud overtreffen. Ik kijk objectief naar de cilinderinhoud en dat is correct vergelijken op vlak van motorisatie. Jij maakt nu weer een bocht en begint over de prijs te spreken. Ik spreek over prestaties en prestaties moet je vergelijken tussen motoren met dezelfde specificaties. Als je mij dit tegenspreekt ben je aan't zwansen.

Audi heeft't ook op luxewagens gemunt en is een rechtstreekse concurrent voor Bmw. TOCH heeft Audi een groter dieselmotorenpallet dan BMW, dat zijn enkel feiten en geen info wat ik uit mijn nek klets.

De keren dat Audi iets luxueus uitbrengt is dit tot op heden goed gelukt. De V12TDI past perfect in het luxeplaatje van Audi als leverancier van topdiesels met topprestaties. Audi heeft goede 1.9 TDI's en 2.0 TDI's. Om een verlengde te bieden aan de 4.2 TDI is er nu de V12TDI. Met deze twee motoren en de 2.0TDI differentieert Audi zich duidelijk van de concurrentie op vlak van prestaties. Audi had de 12cilinder TDI ontwikkelt voor de racebolide die hiermee schitterende prestaties neerzette en daardoor een marketingsucces was. Het is dus logisch om deze dieselbom ook te gebruiken voor personenwagens, hij was er toch al, tevens gebruikt als marketingstunt en een racemotor moest toch ontwikkeld worden. Dus het is niet kiezen tussen research naar een 1.9 TDI OF... maar het is investeren in beiden. En het tweede is fijn meegenomen, want de ontwikkeling is dus zowel voor de racerij als voor personenwagens.

Comment

Mannekes, kunnen we de discussie van de 2.0 van Audi tegen BMW achterwegen laten.
            Maak indien nodig een appart topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
              De nieuwe generatie VW dieselmotoren zit in de pijplijn: link
              Het wordt tijd, want - met alle respect voor VAG-voorpost Loebas - de VAG-diesels zijn in globo gezien niet meer helemaal opgewassen tegen de beste concurrentie, vooral in de 6-cilinders dan. Ik had het énkel over de zespitters, Loebas probeert mijn stelling te ondermijnen door handig op de 4-pitters over te schakelen, iets wat ik geenszins vermeldde. Goeie tactiek bij een onoplettend publiek, maar daar val ik niet onder.

Nu, wat die viercilinders betreft : Verbruik ja, en ook de (naar mijn mening onaangename) boost tussen 1.800 en 2.600 tpm, die zijn "beter" dan bij de concurrentie ... maar dat is het zowat. De pompvertuiver-diesels klinken veel rauwer, zijn beter hoorbaar in 't interieur, hebben een minder aangename vermogensontplooiing, en vooral : ze zijn gekoppeld aan FWD en de ophanging en afstelling is niet van 't niveau van BMW, b.v.

En wat Loebas z'n "verkoper van speciale materialen om problemen met common rail diesels te herstellen" (wat mij betreft de Bron van het Jaar, althans toch qua omschrijving) betreft : BMW scoort op 't vlak van motorproblemen beter in de ADAC-tests dan VW en Audi, zo stond onlangs te lezen in het minder dan de andere op spektakel beluste maar meer op consumentenbelangen en techniek toegespitste, Duitse tijdschrift "Auto Zeitung". Ook de gebruikerservaringen (tevredenheidspolls) ondersteunen dat.
              Meer nog : Audi heeft meer dan wordt gezegd motorproblemen. Ook hier op het forum zijn er redelijk wat Audi-eigenaren (benzine én diesel) die minder tevreden zijn van hun motor, dan doorgaans wordt aangenomen. Ik ken persoonlijk meer mensen die van Audi naar BMW of Mercedes overschakelen uit ontevredenheid over de technische betrouwbaarheid, dan dat er mensen van BMW naar Audi overgaan voor dezelfde gronden. Maar dat wens ik niet als argument pro mijn stelling aan te wenden, want misschien is m'n kennissenkring geen perfecte populatie om zo'n statistische conclusies te maken (al zijn ze wel veelvuldiger dan dat éne koppel dat Loebas aanhaalt ter onderbouwing van z'n stelling).

Het belangrijkste, en terug naar wat ik aanvankelijk vermeldde : de 3.0 TDI.

Die heeft inderdaad onlangs een boost gekregen (verloor ik eventjes uit 't oog) in een aantal modellen, maar nog niet in allemaal. Feit is en blijft dat de A6 3.0 TDI niet opgewassen is tegen de 530d, laat staan de 535d. Met quattro verliest 'ie nog een pak prestaties extra, en gaat 'ie ook duidelijk meer verbruiken. Loebas mag dat voor mijn part ontkennen wat 'ie wil : als de Duitse markt & fora wordt overspoeld door matig tot sterk ontevreden Audi-klanten (in Duitsland wordt er nogal wat afgeracet op de AB, en de Audi's verloren het pleit keer op keer), en als zelfs Audi zelf het probleem onderkende (de ABT chips worden door veel Audi-dealers in Duitsland gratis bij aankoop van een nieuwe Audi A6 gegeven, om geen gezichtsverlies te moeten lijden tegen de concurrentie), dan zie ik dat als een feit.

Tot slot : de Audi A4 3.0 TDI met 171 kW is nog geen 2 maanden leverbaar in Duitsland, en ik schat niet langer dan anderhalve maand in België (of ik moet me vergissen).
              Bovendien heeft 'ie nog altijd maar 450 Nm, in tegenstelling tot de volle 510 voor de C 320 CDI of de 500 Nm van de 330d. Op 't vlak van de fabriekscijfers moet de Audi met z'n 244 km/u topsnelheid en 7,3 seconden sprint tot 100 duidelijk onderdoen voor de C 320 CDI die vlot de 250 per uur haalt (el. gelimiteerd) en de sprint tot 100 in 6,9 seconden doet. Hoezo de A4 3.0 TDI van de man laat de C 320 CDI van z'n echtgenote duidelijk achter? Don't mind me saying it ... maar jouw voorbeeld is wel héél erg twijfelachtig, of op z'n minst heel erg sterk scheefgetrokken uit pure merkenvoorkeur (bij die man, of bij Loebas, dat laat ik in 't midden).

Om terug te komen op wat ik zei binnen de klasse hoger : de sterkste A6 diesel is een 3.0 TDI met 233 pk en 450 Nm. De E 320 CDI levert iets minder vermogen (224 pk), maar geeft maar liefst 540 Nm vrij aan de achterwielen (dat is 90 Nm méér !!!). De BMW 530d levert hetzelfde vermogen (231 pk) en 500 Nm, nog altijd 50 Nm meer. En dan zwijgen we nog over de 535d, die dra 286 pk en 580 Nm gaat leveren (zoals 'ie dat doet in de 335d en de X3 3.0sd).

De prestatiecijfers ga 'k hier niet allemaal overnemen, maar die zijn inderdaad zoals je zou verwachten ... en dat wordt niet door één koppel (A4 3.0 TDI + C 320 CDI) onderbouwd, maar door een massa Audi-rijders in Duitsland die werkelijk ontevreden zijn over de prestaties van hun 3-liter : de Audi A6 en A4 hebben dringend een potentere diesel nodig, of in ieder geval een motor waarvan de voorhanden zijnde kracht efficiënter in prestaties kan worden omgezet.

'nough said.

(ik laat 't hierbij, om 't niet tot 'n eeuwige discussie te laten uitgroeien ... verdere tegenargumenten zie ik graag per PM tegemoet)
              Last edited by ; 12/09/2006, 01:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                Zorgt voor een betere verneveling. Daardoor levert de motor betere prestaties, gekoppeld aan een lager verbruik en een betere loopcultuur.

Comment

Zorgt voor een betere verneveling. Daardoor levert de motor betere prestaties, gekoppeld aan een lager verbruik en een betere loopcultuur.
                  Is 't ook niet zo dat men met hogere inspuitdruk nog kortere, of meerdere inspuitingen kan doen? Mjah, valt eigenlijk onder jouw "betere loopcultuur".

Comment

Wat een machine

Me likes verry much.

Een verbruik van 12 liter lijkt me wel heel erg optimistisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Is 't ook niet zo dat men met hogere inspuitdruk nog kortere, of meerdere inspuitingen kan doen? Mjah, valt eigenlijk onder jouw "betere loopcultuur".
                      't Is ook zo dat een common-rail in meerdere fases kan inspuiten. Common-rails halen makkelijk 6 fases (laat ons zeggen 2 voor, 3 hoofd en 1 na, hetgeen goed is voor 't milieu en de emissies), terwijl pompverstuivers op dit moment maar aan 3 geraken.

Comment

BOENK

THIS IS THE KING En (nog) niet dat bmw ding dat gTa lang in zijn onderschrift staan heeft gehad, toch niet als het op motorisatie aankomt.

Ondanks feit dat ik niet zo een Q7 liefhebber ben, ze mogen hem zo altijd afzetten.

Comment

Nee, THIS IS THE SEACOW

Comment

in het zwart met zwarte ruiten en inschrijven als LV
                            nougabollen aan taksen en gaaaaaaaaaaz geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                              BOENK

THIS IS THE KING En (nog) niet dat bmw ding dat gTa lang in zijn onderschrift staan heeft gehad, toch niet als het op motorisatie aankomt.

Ondanks feit dat ik niet zo een Q7 liefhebber ben, ze mogen hem zo altijd afzetten.
                              The King zoals AMG ook King is? Rechtdoor heer en meester, tot je een bochtje moet nemen? Of The King zoals jouw ex-Punto : supermooi, maar door afbladderlak slechts voor enkele maanden?

Comment

Ach man, SUV's dienen niet om bochten te nemen!

Nee nu serieus, ik vind het een enorm imposante auto, hoewel hij totaal geen nut heeft... De looks zijn er zeker op vooruitgegaan, de achterlichten zien er niet meer zo goedkoop uit en de motor is een statement van jewelste... Ik vind het een droomwagen.

Comment

Tis triestig

Comment

Zotte bak Ik lees het nog maar just.

De looks zijn ook niet mis. Als je het nut van een V12 in een SUV durft in vraag stellen, mag je tegelijk de Hummer, de Cayenne Turbo, de G V12 biturbo van Brabus, enz aanvallen.

Mensen kopen zo'n zotte dingen, de techniek gaat ervan vooruit, en wij kunnen heerlijk wegdromen bij deze geschifte cijfers. Me likes.

Comment

Kleine correctie, totaal off-topic: VW heeft niet gefaald. Het publiek faalde. De Phaeton was en is een schitterende wagen.
                                      Waarom kocht het publiek geen phaeton?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                        Imago.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                          Puur omdat er een VW logo op staat. Aan luxe en comfort is er thans geen gebrek in deze bolide. Vorige week zag ik toch dat één van de wagens waar prins Filip mee vervoerd wordt, een Phaeton is, naast de Audi's, Mercedessen en Bmw's. Dat stemt mij toch positief.

Comment

Working...
                                          X