Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 V12 TDI 500 PK

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi Q7 V12 TDI 500 PK

Autoweek schrijft:
    Terwijl we eerder met de komst van een 4.2 V8 TDI in de SUV rekening hielden, slaat Audi die stap over en komt het meteen met een V12 TDI op de proppen. Met het 500 pk en 1.000 Nm sterke blok is er geen diesel die ook maar in de buurt van deze Q7 komt. Het zwaargewicht dendert in 5,5 seconden van 0 naar 100 km/h en is uiteraard begrensd op 250 km/h. Audi koppelt de twaalfcilinder aan een zestraps tiptronic automaat. Alles aan de 6.0 V12 TDI is indrukwekkend, zo maakt Audi gebruik van een commonrailsysteem dat werkt met een druk to 2.000 bar. Al bij 1.750 toeren levert hij zijn maximumkoppel van 1.000 Nm, en dat blijft zo tot 3.000 toeren. De V12 biturbodiesel voldoet volgens de fabrikant aan de Euro 5 emissie-eisen die in 2010 van kracht worden. Audi belooft een gemiddeld verbruik van 1 op 8,4. Het motorblok is maar 166 mm langer dan Audi´s V8 TDI-motor, die in de A8 geleverd wordt, anders zou het niet passen in de neus van de SUV. De blokhoek bedraagt 60 graden in plaats van de gebruikelijke 90 graden. Overigens heeft de V12 TDI van de R10 Le Mans/raceauto een inhoud van 5,5 liter en een maximum vermogen van 650 pk. De sterkste Q7 is herkenbaar aan de aangepaste voorbumper en de grille die sterk op die van de S6 en de S8 lijkt.

bron Autoweek.nl

Comment

Ik kan hier op deze PC's niet inzoomen (geen Firefox), of foto's op groot formaat bekijken (geen grafische programma's) ... maar het lijkt me dat die foto van de auto een PhotoShop is.

- edit -

Ik zie de andere foto's nu ook. Ofwel ligt het aan de resize-functie van het forum, maar alhier lijken ze allemaal geshopt...

Comment

Als je alle beeldjes van Autoweek bekijkt lijken me dat geen scoops maar officiële foto's en mag dit topic hier wel blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
          Als je alle beeldjes van Autoweek bekijkt lijken me dat geen scoops maar officiële foto's en mag dit topic hier wel blijven.
          Yep, op autoweek lijken ze al 'n pak echter. 't Is de resize-functie die roet in 't eten strooit.

Comment

Dat lijkt me een lekkere motor!

Comment

Sterk

Comment

If true ... want m'n keine teen zendt nog altijd waarschuwingssignalen precies bij 't bekijken van die foto's (b.v. die slecht geshopte 'draaiende wielen', ik heb Audi nog nooit zoiets weten doen) ... dan is 't wel vet.

De veel betere loopcultuur van benzines ten spijt, de werkingsstilte, het ultraknappe geluid, de betere milieuvriendelijkheid ... maar de diesels zijn écht in opmars.

Comment

Het is wel degelijk echt waar

Comment

500pk en 1.000 Nm

Holy crap !

Wat moet dat wel niet doen in hernemingen ?? Dat laat gewoon een Porsche CT achter zich !

Als dat ook zo 't asfalt wegblaast zoals die buggy van dragon, dan gaan we nog veel kosten aan 't wegdek hebben

Comment

Ik vind vooral die body-kit lekker

Zo mogen ze een Q7 afleveren

Nja ik vind persoonlijk dat een diesel in een jeep past ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                        Als dat ook zo 't asfalt wegblaast zoals die buggy van dragon, dan gaan we nog veel kosten aan 't wegdek hebben
                        De uitlaten zijn naar achteren gericht, dus 'ie gaat enkel zijn achterliggers zwart maken

Maar holy crap wat een cijfers

Comment

Echt zalig zo'n diesel van 500 pk, past perfect bij de Q7! Het is haast niet te geloven, een v12 diesel. Hopelijk volgen de andere merken in de toekomst...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                            Echt zalig zo'n diesel van 500 pk, past perfect bij de Q7! Het is haast niet te geloven, een v12 diesel. Hopelijk volgen de andere merken in de toekomst...
                            Mercedes is ook bezig aan hun V12 CDI.

Benieuwd wanneer die komt en met welke specs

Comment

Unk
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Mja, zeer indrukwekkend uiteraard, maar ik vraag me af of er iemand zit te wachten op zo'n auto. Als ik een powerbeest zou willen dan ga ik resoluut voor een bezine-zuipend bakbeest. De dieselwagens van vandaag zijn uiteraard zeer sterk geevolueerd maar er gaat voor mij nog altijd niets boven een sterke benzine-motor die over een toerentalgebied van meer dan 5500 toeren/min z'n kracht tentoonspreidt gepaard gaand met een geweldige sound. Een benzine-motor heeft zo veel meer karakter, ik vind het bijna spijtig dat de diesel hem zo aan het verdringen is.

Comment

Diesel past qua karakter beter bij een SUV, vind ik persoonlijk.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Ik kan hier op deze PC's niet inzoomen (geen Firefox), of foto's op groot formaat bekijken (geen grafische programma's) ... maar het lijkt me dat die foto van de auto een PhotoShop is.

- edit -

Ik zie de andere foto's nu ook. Ofwel ligt het aan de resize-functie van het forum, maar alhier lijken ze allemaal geshopt...
                                    't zijn shops

btw die resizefunctie is toch geen probleem; gewoon foto ff naar adresbalk slepen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                      Diesel past qua karakter beter bij een SUV, vind ik persoonlijk.

Daar kan ik je in volgen voor motoren tot pakweg 3 liter, maar als je naar een V8 of een V12 begint te kijken dan vervaagt het voordeel van een diesel toch vind ik. Die grote benzines hebben ook massa's koppel bij lage toeren en bovendien blijven die ongeveer 2keer zo lang doortrekken als de vergelijkbare diesels. Zet deze V12 tegenover een ML63 AMG of een Cayenne turbo... ik denk dat je al een heel erg overtuigde dieselfan moet zijn om dan nog voor de dieselmotor te kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan

btw die resizefunctie is toch geen probleem; gewoon foto ff naar adresbalk slepen

Comment

Working...
                                        X