Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kijk, dat bedoel ik....
Een quattro, S tronic, 6 cylinder diesel, maar fiscaal vriendelijker dan de 3.0 liter versie..... Voor rustige chauffeurs, die de stilte en de souplesse van een 6 cylinder weten te waarderen, en die met 163 of 177 pk perfect mee kunnen in het verkeer (eventueel op de Duitse snelwegen) .... Meer moet dat voor mij niet zijn qua motorisatie. Qua uitrusting daarentegen is de sky de limit ....
Aangenaam, hier dus idem dito, maar het ziet er niet goed uit voor ons.... Eén van de redenen waarom ik naar een alternatief aan het zoeken ben voor binnen enkele maanden. Dacht ie gevonden te hebben in de 525d maar nogaltijd dubbel zoveel taks dan men huidige EN zonder x-Drive. Dan kan ik evengoed voor de 3.0 / 204 gaan, die heeft alles wat ik ken (s-tronic & Quattro) maar een mens wil eens wat anders hé.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Aangenaam, hier dus idem dito, maar het ziet er niet goed uit voor ons.... Eén van de redenen waarom ik naar een alternatief aan het zoeken ben voor binnen enkele maanden. Dacht ie gevonden te hebben in de 525d maar nogaltijd dubbel zoveel taks dan men huidige EN zonder x-Drive. Dan kan ik evengoed voor de 3.0 / 204 gaan, die heeft alles wat ik ken (s-tronic & Quattro) maar een mens wil eens wat anders hé.
Zitten we op de zelfde golflengte.... wil zeker automaat en 4-wielaandrijving.... als het kan ook nog een 6 cylinder.... In het slechtste geval zou ik ook een 4-cylinder nemen, maar liever niet.... De BMW met x-drive is heel wat duurder, en dat imago past niet zo bij mij.... (maar dat is heel persoonlijk)...
Kijk uit naar introductie van de A6 avant, en als de motorisatie onveranderd blijft wordt het de 3-liter, 204 pk, s-tronic quattro met ongeveer alle opties die er op het lijstje staan .... Keep you informed ....
Bij BMW is het idd ook een 3.0 Scheelt je 300euro/jaar aan taks
Als je dan toch voor de 3.0TDI gaat kan je evengoed die met 245pk nemen.
Ben het niet met je eens... die 41 pk extra die zijn er enkel voor de maximalisten.... als je normaal met de auto rijdt voel je het verschil tussen 204 en 245 pk niet. Je reinste snobisme is die keuze.... en nog eens een dure keuze ook ... Ik rij 50.000 km per jaar in België en Nederland, en geloof me ... met m'n 163 pk heb ik nog nooit (echt waar: nooit) het gevoel gehad dat ik te weinig vermogen had.
Ben het niet met je eens... die 41 pk extra die zijn er enkel voor de maximalisten.... als je normaal met de auto rijdt voel je het verschil tussen 204 en 245 pk niet. Je reinste snobisme is die keuze.... en nog eens een dure keuze ook ... Ik rij 50.000 km per jaar in België en Nederland, en geloof me ... met m'n 163 pk heb ik nog nooit (echt waar: nooit) het gevoel gehad dat ik te weinig vermogen had.
Die 100 Nm extra voel je wel denk ik. Maar ach, de meesen zullen toch 204 de pk nemen en die chippen.
Ben het niet met je eens... die 41 pk extra die zijn er enkel voor de maximalisten.... als je normaal met de auto rijdt voel je het verschil tussen 204 en 245 pk niet. Je reinste snobisme is die keuze.... en nog eens een dure keuze ook
Sorry, maar wat is daar snobistisch aan?
Niet zozeer die 41pk, maar wel de extra Nm's maken een wezenlijk verschil. Puur gebaseerd op ervaring met beide motorisaties.
Vreemd :
Mijn BMW (E90 320D ) had ook eerst oorspronkelijk 163 PK
Op de testbank "slechts " 157 PK : na tuning 198 PK dus ook 41 extra en ik voelde dit toch zeer goed hoor
Niet zozeer die 41pk, maar wel de extra Nm's maken een wezenlijk verschil. Puur gebaseerd op ervaring met beide motorisaties.
Ik wil graag weten in welke omstandigheden dat je die extra Nm's kunnen voelen? Trekken jullie hier super zware aanhangwagens? Sprinten jullie hier steile hellingen op? Hoe zwaar laden jullie de auto?
Ben waarschijnlijk een ouwe zak in jullie ogen ... maar voor normaal relax tot normaal sportief rijden lijkt me de 245 pk te veel van het goede ....
Ik wil graag weten in welke omstandigheden dat je die extra Nm's kunnen voelen? Trekken jullie hier super zware aanhangwagens? Sprinten jullie hier steile hellingen op? Hoe zwaar laden jullie de auto?
Ben waarschijnlijk een ouwe zak in jullie ogen ... maar voor normaal relax tot normaal sportief rijden lijkt me de 245 pk te veel van het goede ....
Je hoeft toch niets zwaar te trekken, hellingen op sprinten ed om te genieten van die extra Nm's. Als je dan toch jaarlijks 50k km de baan op bent, heb je daar toch dagelijks het plezier van? Zo zou ik het althans ervaren.
Als je met je 163pk nog geen vermogen te weinig hebt, kan je ook de vraag stellen wat de meerwaarde is van die 23pk extra tov een 2.0tdi. Dat slaat toch ook nergens op?
Onze Phaeton heeft geloof ik 450Nm, voldoende koppel om vlot te zijn gezien het gewicht.
Ik denk dat peter vooral voor die 6 cilindermotor gaat ipv die extra pk's, een 4 cilinder met 163pk of een 6 cilinder met 163pk ik zou zeker weten wat te kiezen, er is ook nog zoiets als rijcomfort/plezier , en dat hoeven niet altijd pk's te zijn. Mocht ik binnen een jaartje of 3-4 voor deze avant gaan wat zeer waarschijnlijk is zal ik zeker en vast een 204pk versie overwegen. Met die 2500 euro koop ik (momenteel toch ) liever een mooie optie waar ik wat aan heb binnen in de wagen aangezien ik toch minstens 50.000km per jaar in een wagen doe... Niet iedereen wil de eerste aan de lichten weg zijn of zich eens op weg bewijzen tegenover de andere weggebruikers hé, da' eerder om iets anders te compenseren zeker , elk zijn keuzes en mocht iedereen zich daar eens leren bij neerleggen...
Zitten we op de zelfde golflengte.... wil zeker automaat en 4-wielaandrijving.... als het kan ook nog een 6 cylinder.... In het slechtste geval zou ik ook een 4-cylinder nemen, maar liever niet.... De BMW met x-drive is heel wat duurder, en dat imago past niet zo bij mij.... (maar dat is heel persoonlijk)...
Kijk uit naar introductie van de A6 avant, en als de motorisatie onveranderd blijft wordt het de 3-liter, 204 pk, s-tronic quattro met ongeveer alle opties die er op het lijstje staan .... Keep you informed ....
Zeer veel gelijkenis met hier, waarschijnlijk eigen aan kmvreters zeker?
Ik zou het niet zo extreem omschrijven maar heb toch ook deze ervaring met de 163 pk. Toen ik mijn vorige had laten chippen van 163 > 234 en van 383 > 481 Nm was er wel degelijk een opmerkelijk verschil in de hogere toeren en maar enkel vanaf ongeveer 120 à 130/u. Aangezien we hier toch alles binnen de snelheidslimieten houden gezien de beroepswerkzaamheden is het feitelijk niet echt nodig om met 245 rond te cruizen.
Ik denk dat peter vooral voor die 6 cilindermotor gaat ipv die extra pk's, een 4 cilinder met 163pk of een 6 cilinder met 163pk ik zou zeker weten wat te kiezen, er is ook nog zoiets als rijcomfort/plezier , en dat hoeven niet altijd pk's te zijn. Mocht ik binnen een jaartje of 3-4 voor deze avant gaan wat zeer waarschijnlijk is zal ik zeker en vast een 204pk versie overwegen. Met die 2500 euro koop ik (momenteel toch ) liever een mooie optie waar ik wat aan heb binnen in de wagen aangezien ik toch minstens 50.000km per jaar in een wagen doe... Niet iedereen wil de eerste aan de lichten weg zijn of zich eens op weg bewijzen tegenover de andere weggebruikers hé, da' eerder om iets anders te compenseren zeker , elk zijn keuzes en mocht iedereen zich daar eens leren bij neerleggen...
Voilà zo is dat. Ben wel niet volledig met je eens, ik zou ook wel graag altijd als eerste aan de lichten willen wegwezen, enkel maar om niet achter de treuzelaars te moeten hangen die minder rijden dan dat er mag, want dat is veel irritanter dan zij die echt als eerste weg zijn, daar heb je geen last van.... Voor de rest volledig akkoord, liever een extra optie dan het dubbele aan BIV moeten geven en binnen 3 jaar staan ze weer met hun hand open.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Jongens, jongens, wat een emotie over 41 pk's.... mijn punt is dat ik een quattro wil.... dus moet ik bij de nieuwe audi naar een drieliter gaan kijken..... dat lijkt me - gezien mijn bescheiden doch vlotte rijstijl - van het goede te veel. Dus is die zwaarste versie van de 3 liter met 245 pk helemaal overbodig.
Waarom ik dan geen 2liter neem? Omdat ik dan geen quattro heb, en omdat ik de voordelen van een zescylinder weet te waarderen.
Maar kan er nou iemand op mijn vraag antwoorden:
als je geen aanhangwagens trekt, en
als je auto niet zwaar geladen is, en
als je geen hellingen wenst op te sprinten, en
als je je min of meer aan de wettelijke snelheidsbeperkingen wenst te houden, en
als je niet zo nodig de aan elk verkeerslicht de eerste wil weg sprinten (ik sta trouwens zelden als eerste aan het verkeerslicht)
voel je dan enig voordeel bij de zwaardere versie?
Jongens, jongens, wat een emotie over 41 pk's.... mijn punt is dat ik een quattro wil.... dus moet ik bij de nieuwe audi naar een drieliter gaan kijken..... dat lijkt me - gezien mijn bescheiden doch vlotte rijstijl - van het goede te veel. Dus is die zwaarste versie van de 3 liter met 245 pk helemaal overbodig.
Waarom ik dan geen 2liter neem? Omdat ik dan geen quattro heb, en omdat ik de voordelen van een zescylinder weet te waarderen.
als je je min of meer aan de wettelijke snelheidsbeperkingen wenst te houden, en
als je niet zo nodig de aan elk verkeerslicht de eerste wil weg sprinten (ik sta trouwens zelden als eerste aan het verkeerslicht)
Eerlijk antwoorden....
Uiteraard voel je voordeel, niet van de extra pk's (als je je min of meer aan de wettelijke snelheidsbeperkingen wenst te houden) maar wel de extra trekkracht.
100Nm is niet niks, die ga je bij elke herneming voelen ( spontane lach op het gezicht bij het intrappen van het gaspedaal) en dit vooral op de autosnelweg.
Als je zo een minuut op het linkse vak achter aan vrachtwagen hebt gehangen en dan uiteindelijk ruimte krijgt en plankt. Op zo'n momenten kun je niet genoeg koppel hebben, da kan ni! En zeg nu niet dat je die momenten niet meemaakt.
Of het het prijsverschil waard is? Dat moet ieder voor zich uitmaken, zal er ook vanaf hangen hoe autofiel je bent, aantal km's per jaar, autosnelweg of rond de kerk,..
400 Nm is leuk, 500 Nm is gewoon veel leuker!
Ik zou ze eerst beide testrijden.
Eerlijk antwoorden....
Enig voordeel is dat het stoerder staat aan de toog.
Eerlijk antwoorden....
Ik denk dat je 41pk minder op jouw 163pk zeer zeker zal voelen
Dus waarom zou je 41 pk meer niet voelen ?
Comment