Oorspronkelijk geplaatst door petersamyn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 Avant 2011
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door petersamyn Bekijk BerichtenJongens, jongens, wat een emotie over 41 pk's.... mijn punt is dat ik een quattro wil.... dus moet ik bij de nieuwe audi naar een drieliter gaan kijken..... dat lijkt me - gezien mijn bescheiden doch vlotte rijstijl - van het goede te veel. Dus is die zwaarste versie van de 3 liter met 245 pk helemaal overbodig.
Waarom ik dan geen 2liter neem? Omdat ik dan geen quattro heb, en omdat ik de voordelen van een zescylinder weet te waarderen.
Maar kan er nou iemand op mijn vraag antwoorden:- als je geen aanhangwagens trekt, en
- als je auto niet zwaar geladen is, en
- als je geen hellingen wenst op te sprinten, en
- als je je min of meer aan de wettelijke snelheidsbeperkingen wenst te houden, en
- als je niet zo nodig de aan elk verkeerslicht de eerste wil weg sprinten
Eerlijk antwoorden....
Het gevoel dat de auto zich zonder veel moeite in het verkeer beweegt. Het niet plankgas hoeven te rijden om eender welke courante versnelling of inhaalactie of noodmanoever uit te voeren. De motor niet naar de redline te moeten jagen om vooruit te raken.
Waarom denk je dat een luxeberline als een Jaguar XJ 275 pk heeft?
Waarom hebben dergelijke luxeberlines die -vroeger nog meer dan nu- gereden worden door een ouder publiek altijd al een pak meer vermogen gehad dan een middenklassewagen? Productdefinitie en imago voor een stuk, maar vooral: rijcomfort.
Dus, voel je dat verschil? Ja. Het vermogen zal je misschien niet dagelijks gebruiken, maar het extra koppel ervaar je zelfs in het verhoogde 'effortless' gevoel zelfs bij medium vernellingen. Als je enige affiniteit hebt met auto's of hun motoren, dan zal je zelfs voelen dat de motor niet artificiëel is beknot en dat appreciëren.
Een tegenvraag.
als je geen aanhangwagens trekt, en
als je auto niet zwaar geladen is, en
als je geen hellingen wenst op te sprinten, en
als je je min of meer aan de wettelijke snelheidsbeperkingen wenst te houden, en
als je niet zo nodig de aan elk verkeerslicht de eerste wil weg sprinten (ik sta trouwens zelden als eerste aan het verkeerslicht)
Waarom wil je dan Quattro?
Comment
-
Men stelt me hier tot twee maal toe de vraag waarom ik quattro wil. De relevantie van die vraag ontgaat me in deze context. Quattro heeft zijn nut bij diverse omstandigheden die niets te maken hebben met zwaar geladen zijn, aanhangwagens trekken, hellingen opsprinten, hoge snelheden rijden, sprintjes trekken, etc.... Quattro garandeert gewoon een goede wegligging in omstandigheden (aquaplanning, ijzel, sneeuw, nat wegdek, .....) waar voor- of achterwielaandrijving dat niet meer doen. En die omstandigheden zoek ik niet zelf op, maar onderga ik.
Verder vind ik de argumenten pro extra vermogen en/of pro extra koppel (in de omstandigheden die ik heb omschreven) nog steeds niet overtuigend.... Ik trek het nut van een zwaardere motor absoluut niet in twijfel (zeker niet in een zwaardere auto), maar - zonder mijn rijstijl opnieuw te omschrijven - IK heb daar heel zelden (bijna nooit) enig voordeel van. Het nadeel (economisch) ervaar ik daarentegen vanaf dag 1.
En aan de toog .... daar betaal ik gewoon een rondje.... Het gebrek aan 41 pk of 100 Nm wordt me dan wel vergeven....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenLaat maar zitten, je kan daar toch niet op een deftige manier tegen argumenteren.
Back on-topic: leuke familiewagen, de prijzen zullen vermoedelijk wat minder leuk zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenHoeft niet, das eentje meer dat we dan aftroefen op de baan. Moesten al die slakken met 245pk rondrijden zou het niet meer leuk zijn want er rijden er nogal wat rond die opeens hun gas vinden als je ze wil inhalen
Comment
-
-
Info geplaatst door onzen Redbull en uiteraard hoort dit hier ook thuis
(met voorbehoud van Belgische motoren die uiteraard fiscaal dichtgeknepen worden)
Eind mei wordt de A6 Avant officieel met volgende motoren:
Hij komt er in diverse motoren.
2.0TFSI 180 pk multitronic en handbak
2.8FSI 204 pk multitronic en quattro s-tronic
3.0TFSI 300 pk quattro s-tronic
2.0TDI 177 pk hanbak en Multitronic
3.0TDI 204 pk multitronic en quattro s-tronic
3.0TDI 245 pk quattro s-tronic
bron: http://www.audiblog.nl/?p=44719Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door petersamyn Bekijk Berichten?????????????????????????????????????????????????? ? Ik kan me niet voorstellen dat er pubers rondrijden met een Audi A6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOh jawel, veel zelfs. Overjaarse pubers maar toch pubers. Meerbepaald pubers die nog nooit verkering/seksuele betrekkingen hebben gehad. Men noemt ze "managers".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenZwijgen gij arbeider!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOh jawel, veel zelfs. Overjaarse pubers maar toch pubers. Meerbepaald pubers die nog nooit verkering/seksuele betrekkingen hebben gehad. Men noemt ze "managers".
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenHoe volwassen, een dergelijke opmerking kan alleen afkomstig zijn van een overjaarse puber.
Comment
Comment