Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is pure traditie: Porsche is al altijd buiten mijn budget geweest
Dat kan veranderen. Porsche heeft de ambitie om een breder publiek te bereiken. Dat betekent bijvoorbeeld goedkopere en fiscaalvriendelijkere modellen.
Dat kan veranderen. Porsche heeft de ambitie om een breder publiek te bereiken. Dat betekent bijvoorbeeld goedkopere en fiscaalvriendelijkere modellen.
Als het crisis is, kan je als autofabrikant twee dingen doen: ofwel je richten naar een breder en dus armer publiek, ofwel je richten naar een publiek dat de crisis niet voelt en haar gedrag niet zal aanpassen.
Als het is zoals je zegt, is dat het eerste. Benieuwd of dat een goede keuze zal blijken.
En we hebben beeld van de baby-Cayenne. De langverwachte tweede SUV van Porsche gaat dus niet als Cajun door het leven, maar zal de naam ‘Macan’ meekrijgen.
Macan, een naam die is afgeleid van Indonesische woord voor tijger. Porsche vond dat schijnbaar heel erg bij hun nieuwste SUV passen, en dus rolt de auto vanaf 2013 met deze naam vanaf de productieband in Leipzig. Daar gooien ze overigens 500 miljoen euro tegenaan om de fabriek uit te breiden voor Porsche’s variant van de Audi Q5. Daar deelt ‘ie immers het platform mee.
Een eerste videoteaser van de Macan staat op Autojunk. Wat het is? Twijfelachtig, maar we houden het op een bewegende motivational poster.
Als ik niet té zot veel moet bijleggen voor een knappe Macan en de CO2 uitstoot ligt beduidend lager dan de 174g/km van mijn Evoque kan het nog wel eens zijn dat ik overschakel..
Als ik niet té zot veel moet bijleggen voor een knappe Macan en de CO2 uitstoot ligt beduidend lager dan de 174g/km van mijn Evoque kan het nog wel eens zijn dat ik overschakel..
Zie niet in van welke versie dan de uitstoot beduidend lager zal liggen dan 174 want ik denk niet dat ze daar meteen een 2l diesel gaan inlepelen en voor een hybrid ga je volgens mij wel zot veel moeten bijleggen
Zie niet in van welke versie dan de uitstoot beduidend lager zal liggen dan 174 want ik denk niet dat ze daar meteen een 2l diesel gaan inlepelen en voor een hybrid ga je volgens mij wel zot veel moeten bijleggen
Een Panamera diesel heeft een extreem lage CO2 uitstoot, een Makan zal volgens mij onmiddellijk uitkomen met een 2.0 diesel dus die zal ook een lage CO2 uitstoot hebben en als ik dan 150 EUR minder VAA heb en genoeg terugkrijg voor mijn Evoque zal dat niet zo een slechte wissel zijn.
Een Panamera diesel heeft een extreem lage CO2 uitstoot, een Makan zal volgens mij onmiddellijk uitkomen met een 2.0 diesel dus die zal ook een lage CO2 uitstoot hebben en als ik dan 150 EUR minder VAA heb en genoeg terugkrijg voor mijn Evoque zal dat niet zo een slechte wissel zijn.
Vind jij 167 of 172 g een extreem lage uitstoot?
Een vergelijkbare BMW motorisatie stoot gemakkelijk 20g minder uit en een Lexus hybride zelfs 30g minder met nog betere prestaties...
Het lijkt me idd logisch dat ze die Macan uitbrengen met de 2.0 liter diesel uit de VW-Audi stal, want met hun jacht op volume zit de VW-Audi technologie al jaren onder de motorkap van de Cayenne. Maar echt lage CO2 hebben die ook al niet, tenzij je content zou zijn met een Porsche van 136 pk. Veel 'Porsche' is daar dan niet meer aan.
Ik vind het Porsche gamma eigenlijk heel onduidelijk,ze boren sommige segmenten aan die eigenlijk totaal niets met de merktraditie te maken hebben,men zou beter terug gaan naar de roots van het merk en een waardige 356 opvolger creeeren. Simpele en betrouwbare techniek en toch een speciaal (veeleisend maar echt) rijplezier creeren dan een rebadge van een diesel SUV. Moeten we binnenkort dan een Range Rover versie van de XKR-S verwachten?
Ik vind het Porsche gamma eigenlijk heel onduidelijk,ze boren sommige segmenten aan die eigenlijk totaal niets met de merktraditie te maken hebben,
Zelfde kun je zeggen over Mini
Wat hebben die Clubman en Countryman gedrochten nog met het oorspronkelijke Mini-concept te maken? Erg weinig volgens mij.
Maar da's commercie he.
Enkel een 911 in het gamma is niet leefbaar voor Porsche anno 2012
Comment