Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
    Dat is absoluut niet zeker en zal nooit geweten worden.
    Dat is typisch de redenering van de diesel freaks en welgelovige mensen

    Ik betwijfel zelf zéér sterk deze stelling, dit werd ook al gezegd in de 70 en in de 80... kijk naar Ferrari, die overleven het wel zonder hun ziel te verkopen om de aandeelhouders nog rijker te maken.
    Ze moeten niet meedoen, zoals je zegt, en het gaat hun goed.
    .

    De Cayenne is 50% van de verkoop.. triestig en zielig voor een merk van sportwagen.
    Porsche en nu dus VAG wil gewoon de merk uitbreiden om nog meer geld uit te halen, dat is alles wat ze voor gekozen hebben.
    Dus inderdaad is het gewoon hun ziel verkopen voor meer geld.

    Willen ze een grotere marktsegement inpalmen, dat ze een 914 uit brengen of een kleine roadster.
    Maar geen lompe lelijke misbaksel zoals de Cayenne, Macan of Panamera.



    nb: ik ben een Porsche rijder en fanaat al 30jaar.
    Het is inderdaad verre van waarschijnlijk dat Porsche zonder de Cayenne failliet gegaan zou zijn. De kans was wel groot geweest dat ze hun onafhankelijkheid hadden moeten opgeven en een nieuwe grootaandeelhouder hadden moeten zoeken (wat uiteindelijk een goede tien jaar later toch gebeurd is, met VW). Enzo Ferrari heeft dat al in 1969 gedaan, door de verkoop van een meerderheidspakket aan Fiat. Hij heeft toen wel bedongen dat hij voor de rest van zijn leven (hij was toen al de 70 gepasseerd, dus wellicht had niemand voorzien dat hij het tot in 1988 zou uitzingen) naar eigen inzichten mocht blijven werken, dus geen vierdeursmodellen, enz... De Porsche-familie had iets soortgelijks kunnen doen en dan had het bedrijf ook de sportwagenfilosofie trouw kunnen blijven, ipv een SUV-producent te worden. Ik vind wel dat een Panamera bestaansrecht heeft (al kan het design stukken beter), net zoals de Maserati Quattroporte bestaansrecht heeft.

    Comment


    • alle mogelijke scenario's waren beter geweest dan die cayenne en de overname van VW.
      iedere porsche (en auto) liefhebber sterft dan ook een beetje telkens hij een cayenne of nu deze macan ziet
      lets have some more member berries

      Comment


      • Ieder zijn gedacht... Ik zou graag een Porsche Boxster of 911 willen.
        Maar dit staat mij ook ten zeerste aan.

        Ik zou, op basis van deze foto's, een Macan kopen als de prijs meevalt.
        Volvo V60 D3 R-design

        Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
            Vroeger maakte Porsche al tractors, maar die bleven ten minste in de velden en kwamen niet op straat.
            Een Porsche Diesel was en zal altijd een tractor blijven, zo klinken ze en zo moeten ze genoemd worden voor mij.

            Ze hebben hun ziel verkocht met de Cayenne en doen het opnieuw met deze misbaksel voor een Porsche.
            Het is al erg genoeg dat ze een berline verkopen...


            Hier een mooie foto van de Macan in het rood :

            Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
            Zonder de Cayenne bestond Porsche nu niet meer, dat werd hier al wel genoeg gezegd denk ik.
            Het is ziel verkopen, mee doen met de rest, meer betaalbare modellen aanbieden met kleinere motoren. Maar daardoor wel een lekkere 991 kunnen maken. Of de nieuwe Boxschter en Cayman bijvoorbeeld.
            Of je gaat failliet en maakt helemaal niets meer.

            De bazen van Porsche hebben voor het eerste gekozen, of jíj dat nu leuk vindt of niet.
            Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
            Dat is absoluut niet zeker en zal nooit geweten worden.
            Dat is typisch de redenering van de diesel freaks en welgelovige mensen

            Ik betwijfel zelf zéér sterk deze stelling, dit werd ook al gezegd in de 70 en in de 80... kijk naar Ferrari, die overleven het wel zonder hun ziel te verkopen om de aandeelhouders nog rijker te maken.
            Ze moeten niet meedoen, zoals je zegt, en het gaat hun goed.
            .

            De Cayenne is 50% van de verkoop.. triestig en zielig voor een merk van sportwagen.
            Porsche en nu dus VAG wil gewoon de merk uitbreiden om nog meer geld uit te halen, dat is alles wat ze voor gekozen hebben.
            Dus inderdaad is het gewoon hun ziel verkopen voor meer geld.

            Willen ze een grotere marktsegement inpalmen, dat ze een 914 uit brengen of een kleine roadster.
            Maar geen lompe lelijke misbaksel zoals de Cayenne, Macan of Panamera.



            nb: ik ben een Porsche rijder en fanaat al 30jaar.
            Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
            Het is inderdaad verre van waarschijnlijk dat Porsche zonder de Cayenne failliet gegaan zou zijn. De kans was wel groot geweest dat ze hun onafhankelijkheid hadden moeten opgeven en een nieuwe grootaandeelhouder hadden moeten zoeken (wat uiteindelijk een goede tien jaar later toch gebeurd is, met VW). Enzo Ferrari heeft dat al in 1969 gedaan, door de verkoop van een meerderheidspakket aan Fiat. Hij heeft toen wel bedongen dat hij voor de rest van zijn leven (hij was toen al de 70 gepasseerd, dus wellicht had niemand voorzien dat hij het tot in 1988 zou uitzingen) naar eigen inzichten mocht blijven werken, dus geen vierdeursmodellen, enz... De Porsche-familie had iets soortgelijks kunnen doen en dan had het bedrijf ook de sportwagenfilosofie trouw kunnen blijven, ipv een SUV-producent te worden. Ik vind wel dat een Panamera bestaansrecht heeft (al kan het design stukken beter), net zoals de Maserati Quattroporte bestaansrecht heeft.
            Porsche is een bedrijf zoals een ander dat winst wil maken. En ze hebben goed gezien hoe ze het moeten doen. Inspelen op de markt heet zoiets. Je kan het ook anders bekijken, ik vind het alleen maar leuk dat er zoveel Cayenne's en binnenkort Macans gaan rondrijden. Leuk om zoveel Porsche's tegen te komen. Plus het blijven luxueuse wagens, zo'n Macan zal veel specialer en exclusiever aanvoelen als een Tiguan bvb.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • Dit is een kanshebber voor m'n volgende, twijfel tussen Macan en X4.
              Wel vrees ik dat het dashboard en afwerkingsniveau van de X4 zelfde zal zijn als de x3,die totaal niet kan tippen aan het afwerkingsniveau van m'n f10.
              Daardoor is er een kans dat ik gedreven zal worden naar de Porsche...die toch top is qua afwerking.
              We zien wel, het is nog een tijdje.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                Dat is absoluut niet zeker en zal nooit geweten worden.
                Dat is typisch de redenering van de diesel freaks en welgelovige mensen

                Ik betwijfel zelf zéér sterk deze stelling, dit werd ook al gezegd in de 70 en in de 80... kijk naar Ferrari, die overleven het wel zonder hun ziel te verkopen om de aandeelhouders nog rijker te maken.
                Ze moeten niet meedoen, zoals je zegt, en het gaat hun goed.
                .

                De Cayenne is 50% van de verkoop.. triestig en zielig voor een merk van sportwagen.
                Porsche en nu dus VAG wil gewoon de merk uitbreiden om nog meer geld uit te halen, dat is alles wat ze voor gekozen hebben.
                Dus inderdaad is het gewoon hun ziel verkopen voor meer geld.

                Willen ze een grotere marktsegement inpalmen, dat ze een 914 uit brengen of een kleine roadster.
                Maar geen lompe lelijke misbaksel zoals de Cayenne, Macan of Panamera.



                nb: ik ben een Porsche rijder en fanaat al 30jaar.
                ik vond die stelling altijd al als een cliché klinken

                heil voor uw post

                Comment


                • wat de duitse premium merken ontdekt hebben is dat je een imago kan verkopen

                  dat doe je enerzijds door je imago dat je door de jaren opgebouwd hebt te verkopen door wagens onder je 'stand' te verkopen in de vorm van suv's bij porsche en 4 cilinder diesels op de leasemarkt bij bmw.
                  Wat je dan krijgt is dat bmw vroeger in de regel een 6 in lijn benzine had, nu een 4 cilinder diesel.

                  Anderzijds kan je een imago verkopen door met de juiste marketingmiddelen een imago te koppelen aan je product. Kost je geld, maar je haalt het er ruimschoots uit.

                  Ik braak eigenlijk echt van wat die merken geworden zijn, swede heeft gelijk, zijn grotendeels snobmerken geworden. Al maken ze wel allemaal nog prachtige wagens, alleen is dat niet wat ze vooral verkopen.

                  Comment


                  • Nu snap ik waarom je zo'n Ferrari fan bent GeeZer.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • Ferrari is idd het tegenovergestelde, auto's blakend van passie en beleving, maar door de massa als vulgair gezien, de meeste zouden er niet eens eentje willen, puur om het imago dat ze er zelf aan geven.

                      Comment


                      • Wie denkt dat de Macan een pak goedkoper zal zijn dan de Cayenne zal serieus bedrogen uitkomen. Het zijn ook geen uilen bij Porsche, die weten perfect dat de Macan een deel van de Cayenne verkoop zal kannibaliseren. Iets goedkoper dat wel, maar niet vééél
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • Verschillende neuzen voor Porsche Macan

                          De designafdeling van Porsche heeft voor de Macan verschillende frontpartijen getekend. Door het optische onderscheid wil de fabrikant het technische (lees: motorische) verschil tussen de types benadrukken. De Duitsers doen dat op andere modellen al geruime tijd.


                          Op de Macan Turbo kiest de autobouwer voor een grotere grille, wat de auto een imponerend voorkomen moet geven. De grille kent bovendien een andere structuur. Ook aan de achterzijde kiest Porsche voor optisch onderscheid. De Turbo komt met vier uitlaateindstukken voor de dag, waar de minder potente versies het met twee pijpjes moeten doen. Dat de topversie over groter schoeisel, een forsere achterspoiler en gekleurde remklauwen beschikt, mag duidelijk zijn.

                          Designaanpassing
                          Het design van de Macan is overigens tijdens de ontwikkelingsfase aangepast toen concurrent Land Rover de Range Rover Evoque introduceerde. Welke details onder invloed van de Evoque zijn gemodificeerd, houdt Porsche voor zichzelf.

                          Motorenprogramma
                          De Macan beleeft zijn debuut op de autoshow in Los Angeles, die eind november wordt gehouden. Hij wordt leverbaar met een 2,0 liter viercilinder met turbo en 220 pk, een 3.6 V6 met 295 pk en een V6 Turbo met 400 pk, alsmede de dieselmotoren 2.0 4-cilinder met 180 pk en een 3.0 V6 met 250 pk. De hybrideversie komt in een later stadium en zal beschikken over een viercilinder benzinemotor in combinatie met een elektro-unit.

                          Verkoop
                          Porsche gebruikt voor de Macan een aangepaste Audi Q5-architectuur. Spoorbreedtes, besturing en onderstelafstelling zijn specifiek voor de Macan ontwikkeld. De productie heeft in de fabriek te Leipzig plaats. De levering start begin volgend jaar. Porsche verwacht jaarlijks minimaal 60.000 stuks te verkopen, waarmee de SUV na de Cayenne de best verkochte Porsche wordt.

                          Foto: Computerillustratie Schulte Design


                          Bron: AUTOVISIE
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment




                              • Bron: [www.autoevolution.com]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Die achterlichten.

                                    Comment


                                    • Porsche Macan, unter diesem Namen wird die fünfte Baureihe des Sportwagenbauers ab 2013 auf den Markt rollen. Jetzt hat unser Erlkönig-Fotograf den fast unge...


                                      Klinkt lekker.

                                      Comment


                                      • Wanneer zullen wij even de -echte- achterlichten mogen zien ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Die achterlichten.
                                          Vallen idd precies wat groot uit
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X