die zwarte brede band onderaan de deuren...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Macan
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenHoe moet je dit model zien tegenover een RR Evoque? (categorie)
Comment
-
Als dit de definitieve foto's zijn, dan vind ik de achterkant best leuk om naar te kijken. De proporties zijn een beetje wennen, maar ik vind vooral de snuit een beetje mislukt. Misschien heeft het te maken met die lelijke puist van die radar (die ze om onbegrijpelijke redenen nog altijd niet beter weggewerkt krijgen). En Porsche gaat precies dezelfde weg op als de andere Duitse premiummerken: eenheidsworst qua design. De voorkant is gewoon een kleinere Cayenne. En als dat zo is, dan zal de facelift van de Cayenne binnenkort ook die wat elegantere achterlichten krijgen, zeker?
Qua rijgedrag zullen de topversies zich wel ontpoppen als de best rijdende SUV's in hun klasse (net zoals de Cayenne). Maar qua design... nog efkes afwachten tot de officiële foto's uitkomen om een definitief beeld te vormen.
Comment
-
Het lijkt erop dat we bij de officiële onthulling van de Porsche Macan nog maar weinig verrassends zullen horen en zien. Het uiterlijk van de auto is al volledig uit de doeken gedaan en nu weten we ook de exacte specificaties van de motoren.
Er blijft voor Porsche nog maar weinig onder de pet zitten tot het moment dat de Macan op 20 november z’n officiële onthulling beleeft in Los Angeles. Hoe de compacte SUV eruit ziet weten we al een tijdje en nu zijn ook de specificaties van de motoren voortijdig op internet beland.
Volgens het Chinese document (foto 2) dat we onder ogen kregen, is de basismotor van de Macan een drieliter V6 van 340 pk en 460 Nm. Die is in staat om de nieuwkomer in 5,5 seconden naar de 100 km/h te lanceren, bij 254 km/h is de fut eruit. Is dat je niet vlot genoeg, kun je voor de Macan Turbo kiezen, die uit z’n 3,6-liter V6 een vermogen van 400 pk en een koppel van 550 Nm haalt. Deze versie heeft een topsnelheid van 269 km/h, het sprintje naar 100 km/h is in 4,8 seconden achter de rug. Wie liever dieselt kan vast een optie nemen op de 3.0 V6 met 258 pk en 580 Nm. Die haalt een top van 226 km/h en sprint in 6,2 seconden naar de 100.
Behalve deze motorische specs lezen we in het document ook wat de buitenmaten en het gewicht van de Macan zijn. Z’n lengte, breedte en hoogte bedragen respectievelijk 4,68, 1,92 en 1,63 meter. De wielbasis bedraagt 2,81 meter.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
4,675m en > 1900kg, wordt toch nog een serieus bakbeest
Ik had op iets 'lichtvoetiger' gehoopt. Verschil met de Cayenne is nu toch niet zo groot. Vermoedelijk zal die laatste nu wat mogen groeien richting 5m2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment