Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij de 8C was de eerste reactie gewoon voor of tegen.Maar die auto was gewoon af en uniek.
Nu reageert bijna iedereen van "ja maar...",dat is nooit goed compromissen van de eerste aanblik.
Wat een verschil met de prototype´s die vorig jaar in genéve stonden.
Het is zeer spijtig dat ze niet voor het idee van Pininfarina gekozen hebben.De Duettottanta,die was tenminste sierlijk gelijnd., en ze konden er nog een mooie coupé van maken ook.
Technisch was deze ook heel makkelijk te realiseren voor Alfa,nu zal er een deel van de winst en misschien ook de productie naar KTM gaan.
Extreem,maar wel de ster van de show vorig jaar,de Pandion.
Telkens ik deze auto zie ontdek ik meer lijnen en zie hem steeds liever.
Okay,die deuren zijn er mogelijks wat over,maar het blijft teminste een compleet eigen product en geen samenraapsel van hetgeen momenteel op de markt is.
Hadden ze tenminste het design van de neus in alle nieuwe modellen gebruikt.
Bij de 8C was de eerste reactie gewoon voor of tegen.Maar die auto was gewoon af en uniek.
Nu reageert bijna iedereen van "ja maar...",dat is nooit goed compromissen van de eerste aanblik.
Kreeg ik maar een euro voor elke keer ik een auto bij eerste aanblik nog niet 'je dat' vond, en uiteindelijk toch zo begeerlijk werd... 'k Vind 'em nu al mooier dan gisteren.
't Gaat de prijs zijn...
Al dat carbon, wat gaat dat kosten denk je? 90k?
Kreeg ik maar een euro voor elke keer ik een auto bij eerste aanblik nog niet 'je dat' vond, en uiteindelijk toch zo begeerlijk werd... 'k Vind 'em nu al mooier dan gisteren.
't Gaat de prijs zijn...
Al dat carbon, wat gaat dat kosten denk je? 90k?
Als dit al de prijzen zijn voor de X-Bow,dan ziet het er echt niet goed uit.
KTM X-Bow
5 versies beschikbaar
Prijs tussen 63.500 € en 105.325 €
De Alfa beschikt anders wel over de betere techniek: KTM X-Bow onderstel, nieuwe 1750cc motor (naar verluidt >200pk) én dit gekoppeld aan TCT automatische versnellingsbak.
Lotus blijft weliswaar "epic", maar ik zou de Alfa Romeo in ieder geval niet meteen "afschrijven". Give her a chance! :p
De Alfa beschikt anders wel over de betere techniek: KTM X-Bow onderstel, nieuwe 1750cc motor (naar verluidt >200pk) én dit gekoppeld aan TCT automatische versnellingsbak.
Lotus blijft weliswaar "epic", maar ik zou de Alfa Romeo in ieder geval niet meteen "afschrijven". Give her a chance! :p
Uhu, 250pk, dubbele koppeling, carbon chassis... aan een über-optimistisch prijskaartje van 45000 euro, dan is dat een Lotus killer imho, niet eens een klein beetje zelfs. Maar die prijs en in z'n huidige vorm, 'k geloof er de balle van. Kijk eens wat rond binnen het genre, een auto met een carbon chassis... of zelfs één uit aluminium opgetrokken model met die specs is flink wat duurder. De goedkoopste Lotus Elise mag dan misschien goedkoper zijn, een Lotus Elise SC kost meer, weegt zwaarder, heeft minder vermogen, ... om maar te zeggen dat die prijsstelling nogal van de pot gerukt is denk ik. 't Zou natuurlijk fantastisch zijn mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, dan koop ik er sowieso ene! *
Een merk kan een zekere bagage met zich meedragen, maar 'k vind die opmerking nogal straf komende uit de mond van een autoliefhebber! Denk dat je toch wel een duidelijk onderscheid moet kunnen maken tussen de wereld van goedkope massaproductie en autoliefhebberij in z'n puurste vorm.
Een merk kan een zekere bagage met zich meedragen, maar 'k vind die opmerking nogal straf komende uit de mond van een autoliefhebber! Denk dat je toch wel een duidelijk onderscheid moet kunnen maken tussen de wereld van goedkope massaproductie en autoliefhebberij in z'n puurste vorm.
wat maakt alfa dan nog voor de pure autoliefhebber?
Zelfs een 8c rijdt slecht volgens veel reviews.
wat maakt alfa dan nog voor de pure autoliefhebber?
Zelfs een 8c rijdt slecht volgens veel reviews.
tja, we zullen zien wat het wordt. Je moet dat geval per geval bekijken, auto per auto, en niet zomaar alles over dezelfde kam scheren. Puur hypothetisch, maar de vergelijking gaat hier ook wel op, stel dat Alfa Romeo besluit samen te werken met McLaren, die een auto in onderaanneming ontwikkelt en produceert, dan bekijk je dat toch ook anders?
In het geval van deze concept: http://www.dallara.it/
tja, we zullen zien wat het wordt. Je moet dat geval per geval bekijken, auto per auto, en niet zomaar alles over dezelfde kam scheren. Puur hypothetisch, maar de vergelijking gaat hier ook wel op, stel dat Alfa Romeo besluit samen te werken met McLaren, die een auto in onderaanneming ontwikkelt en produceert, dan bekijk je dat toch ook anders?
In het geval van deze concept: http://www.dallara.it/
klopt, ik ga er ook niet van uit dat het niks wordt. Alleen, als ik naar de vorige alfa's kijk (8c of de brera bijvoorbeeld, die toch redelijk goed te vergelijken zijn) waren die toch vaak wat ondermaats, het kan, maar ik denk toch niet dat ze dat plots veranderen.
We zullen het weten als de eerste reviews er zijn
De kwaliteit zal afhangen van de onderaannemer in dit geval. Ik hoop dat het een mooi product wordt, maar vrees in dat geval dat het niet kan voor 45.000 (ofwel stevig gesubsidieerd door Alfa).
Hij is al bijna even speciaal als de ES30 van zagato (1990), maar die blijf ik nog altijd mooier vinden. Ik heb het wel moeilijk met de gordellijn overgang ter hoogte van de deur/achterwielkasten.... Die luchthappers zijn wel erg hoog, vind ik niet mooi.
Ik heb wel interesse hoewel 45.000 wel duidelijk boven mijn budget zit (pijngrens 30.000). Zo'n alfa blijft toch iets apart.
Man met die prijs is dat wel een realistische droomkar.
Echt alles wat ik zoek RWD, prachtig design en dat zal ongetwijfeld goed rijden met die middenmotor en +200pk voor 850 kg.
Maarja niet te optmistisch zijn want alfa van de laatste jaren...
Man met die prijs is dat wel een realistische droomkar.
Echt alles wat ik zoek RWD, prachtig design en dat zal ongetwijfeld goed rijden met die middenmotor en +200pk voor 850 kg.
Maarja niet te optmistisch zijn want nog minstens 2 jaar vooraleer ik mag beginnen dromen van ook maar 1 cent te verdienen
Comment