Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 4C GTA

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 4C GTA

Het lijkt er op dat Alfisti eindelijk weer eens iets krijgen om enthousiast over te worden. Het concern gaat misschien eindelijk de karige jaren achter zich laten, want volgens bronnen gaan ze de 4C GTA in productie nemen. De auto, waarvan we waarschijnlijk een eerste concept in Genève te zien krijgen, moet een achterwiel-aangedreven Coupe worden met de motor achterin. Alfa goes Porsche?

Aangezien we tot nu toe niet meer dan een teaser van het nieuwe model hebben gezien berust dit verhaal grotendeels op speculatie. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Automotive News wordt de 4C GTA de ‘halo car’ van Alfa Romeo, en zou hij voor zo’n 40.000 euro verkocht moeten worden.
    Met een dergelijke nieuwprijs zou Alfa zich voor het eerst sinds de Duetto Spider (einde productie in 1994) weer op het terrein van de enigszins betaalbare RWD-coupe’s gaan begeven. De prodcutie zou eind 2012 moeten starten, en er wordt gemikt op een productieaantal van 20-25k eenheden. Alfa mikt op een gewicht van slechts 850 kg en een vermogen van meer dan 250 pk (uit de 1750 TBI-motor). Klinkt haast te mooi om waar te zijn!
    De auto wordt ontwikkeld in samenwerking met Dallara, het bedrijf dat met KTM de X-Bow maakt. Naar verluidt wordt de 4C ontwikkeld vanuit dezelfde X-Bow.
    De 4C GTA wordt ontworpen door Alfa’s designcentrum in Turijn (en dus niet door Pininfarina) en is naar verluid een zeer compacte en extreem lage tweezitter. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dit soort teksten prikkelen mijn nieuwsgierigheid behoorlijk. Een scherp sturende, sportieve coupe van Italiaanse bodem is altijd iets om reikhalzend naar uit te kijken. Het is overigens nog maar de vraag of het Alfa gaat lukken in Genève op hun kleine stand een concept neer te zetten. Naar verluidt heeft het ontwerp vertraging opgelopen en wordt er met man en macht gewerkt aan een toonbaar model. Fingers crossed!
    Aangezien we momenteel nog afbeeldingsloos zijn voor wat bereft de 4C posten we een setje foto’s van de 2uettotanta, het tweezits Pininfarina-concept dat vorig jaar in Genève stond.

Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2011/...012-produceren
    2000 Lancia Delta 1.9 TD
    2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
    eg

Hmmm, op zich klinkt dat geweldig (licht, krachtig genoeg, redelijke prijs)...maar ik ben vooral benieuwd wat er van gaat overblijven tegen dat het een serie-wagen is...

850kg is Elise-territorium, en dus het perfecte moment aangezien de volgende Elise zwaarder gaat worden (en ook duurder)...maar ik had eerlijk gezegd eerder een merk als Caterham verwacht om die leegte op te vullen ipv Alfa

Nu, als ze de styling van de Duettotante min of meer zouden overnemen lijkt me dat niet slecht...maar zoals gezegd, ik ben benieuwd hoeveel het eindproduct uiteindelijk gaat wegen....en hoeveel het gaat kosten (40.000 is ook ongeveer Elise-geld...maar Alfa zou met een pak meer carbon werken ipv polyester).

Veel gissen dus...geduldig afwachten zeker?
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Hierdoor zou ik bijna met cabrio willen rijden

Comment

Vooral omdat de 4C een coupé gaat worden?

De Duettotante is inderdaad een knap design, met Belgische inbreng (Lowie Vermeersch)

Comment

Ziet er eigenlijk als een rendering uit, en niet als iets dat met een videocamera gemaakt is...

Maar als het toch echt zou zijn... Ziet er erg goed uit!
          2000 Lancia Delta 1.9 TD
          2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
          eg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Vooral omdat de 4C een coupé gaat worden?

De Duettotante is inderdaad een knap design, met Belgische inbreng (Lowie Vermeersch)
            Lowie Vermeersch is intussen weg bij Pininfarina,zou het iets te maken hebben et het feit dat Alfa niet kiest voor de Duettotante.
            Zou die al elders aan de slag zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
            http://www.autoblog.nl/archive/2011/...c-gta-roadster

Ziet er eigenlijk als een rendering uit, en niet als iets dat met een videocamera gemaakt is...

Maar als het toch echt zou zijn... Ziet er erg goed uit!

Moest het geen Alfa zijn ja,imo is het enige Alfa-kenmerk in deze,het design van de velgen.
            Het lijkt weer een zoveelste gemiste kans voor Alfa,spijtig.

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              Lowie Vermeersch is intussen weg bij Pininfarina,zou het iets te maken hebben et het feit dat Alfa niet kiest voor de Duettotante.
              Zou die al elders aan de slag zijn?
              Aah, wist nog niet.
              Ze zouden beter de Duettotante wel uitbrengen

Moest het geen Alfa zijn ja,imo is het enige Alfa-kenmerk in deze,het design van de velgen.
              Het lijkt weer een zoveelste gemiste kans voor Alfa,spijtig.
              Ik zie er de lijnen van de Alfa Diva concept car in...dus 5 jaar terug in de tijd gaan ipv inspiratie te halen uit de Duettotante.

Vreemd

Comment

Heb al een bestelling willen plaatsen, maar 'k zal nog even moeten wachten.

Comment

Als het er echt zo uitziet ga ik mijn mening bijschaven.
                  Maar zoals meestal bij Alfa de laatste tijd,eerst zien,dan geloven.

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                    Als het er echt zo uitziet ga ik mijn mening bijschaven.
                    Maar zoals meestal bij Alfa de laatste tijd,eerst zien,dan geloven.

.
                    't Ziet er voorlopig erg goed uit. Heb alleen schrik dat ze 'n ontzettend begeerlijke auto gaan maken, die dan te klein gaat zijn voor mijn gestalte. (kan ook niet deftig zitten in een Brera, dus veel garanties heb je dan niet).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      http://www.auto.it/anteprime/alfa_ro...va%2Bdi%2BAuto

Heb al een bestelling willen plaatsen, maar 'k zal nog even moeten wachten.
                      De coupe is vet !
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Fantastisch

Comment

Wow! Zowaar nog mooier dan de 8C!

Comment

Comment

Ja, ik ben verliefd.

Wat een vormen zeg. Zo op de markt brengen aub.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                No way! Het is knap, maar niet 8C-knap!

Comment

Ik vind het niet echt superknap.
                                  Het heeft iets... Maar that's it, imho.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                    Dat is nu ook wat overdreven.

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    No way! Het is knap, maar niet 8C-knap!
                                    Precies zoals ik het dacht.Geen klassieke schoonheid.
                                    Het is knap,maar sommige foto´s geven mij teveel een Lotus Evora en Artega gevoel.
                                    Zelfs op de sportwagenmarkt begint alles op elkaar te lijken.

Hopelijk blijven ze bij Alfa met hun prijs een stuk onder de rechtstreekse concurrentie,anders zal het weer moeilijk worden.

.
                                    Last edited by ; 01/03/2011, 12:44.

Comment

Zelfde mening hier als dat van icefarmerke. Het deed me onmiddellijk aan Lotus denken.

Comment

Working...
                                      X