Het lijkt er op dat Alfisti eindelijk weer eens iets krijgen om enthousiast over te worden. Het concern gaat misschien eindelijk de karige jaren achter zich laten, want volgens bronnen gaan ze de 4C GTA in productie nemen. De auto, waarvan we waarschijnlijk een eerste concept in Genève te zien krijgen, moet een achterwiel-aangedreven Coupe worden met de motor achterin. Alfa goes Porsche?
Aangezien we tot nu toe niet meer dan een teaser van het nieuwe model hebben gezien berust dit verhaal grotendeels op speculatie. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Automotive News wordt de 4C GTA de ‘halo car’ van Alfa Romeo, en zou hij voor zo’n 40.000 euro verkocht moeten worden.
Met een dergelijke nieuwprijs zou Alfa zich voor het eerst sinds de Duetto Spider (einde productie in 1994) weer op het terrein van de enigszins betaalbare RWD-coupe’s gaan begeven. De prodcutie zou eind 2012 moeten starten, en er wordt gemikt op een productieaantal van 20-25k eenheden. Alfa mikt op een gewicht van slechts 850 kg en een vermogen van meer dan 250 pk (uit de 1750 TBI-motor). Klinkt haast te mooi om waar te zijn!
De auto wordt ontwikkeld in samenwerking met Dallara, het bedrijf dat met KTM de X-Bow maakt. Naar verluidt wordt de 4C ontwikkeld vanuit dezelfde X-Bow.
De 4C GTA wordt ontworpen door Alfa’s designcentrum in Turijn (en dus niet door Pininfarina) en is naar verluid een zeer compacte en extreem lage tweezitter. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dit soort teksten prikkelen mijn nieuwsgierigheid behoorlijk. Een scherp sturende, sportieve coupe van Italiaanse bodem is altijd iets om reikhalzend naar uit te kijken. Het is overigens nog maar de vraag of het Alfa gaat lukken in Genève op hun kleine stand een concept neer te zetten. Naar verluidt heeft het ontwerp vertraging opgelopen en wordt er met man en macht gewerkt aan een toonbaar model. Fingers crossed!
Aangezien we momenteel nog afbeeldingsloos zijn voor wat bereft de 4C posten we een setje foto’s van de 2uettotanta, het tweezits Pininfarina-concept dat vorig jaar in Genève stond.
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2011/...012-produceren
Aangezien we tot nu toe niet meer dan een teaser van het nieuwe model hebben gezien berust dit verhaal grotendeels op speculatie. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Automotive News wordt de 4C GTA de ‘halo car’ van Alfa Romeo, en zou hij voor zo’n 40.000 euro verkocht moeten worden.
Met een dergelijke nieuwprijs zou Alfa zich voor het eerst sinds de Duetto Spider (einde productie in 1994) weer op het terrein van de enigszins betaalbare RWD-coupe’s gaan begeven. De prodcutie zou eind 2012 moeten starten, en er wordt gemikt op een productieaantal van 20-25k eenheden. Alfa mikt op een gewicht van slechts 850 kg en een vermogen van meer dan 250 pk (uit de 1750 TBI-motor). Klinkt haast te mooi om waar te zijn!
De auto wordt ontwikkeld in samenwerking met Dallara, het bedrijf dat met KTM de X-Bow maakt. Naar verluidt wordt de 4C ontwikkeld vanuit dezelfde X-Bow.
De 4C GTA wordt ontworpen door Alfa’s designcentrum in Turijn (en dus niet door Pininfarina) en is naar verluid een zeer compacte en extreem lage tweezitter. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dit soort teksten prikkelen mijn nieuwsgierigheid behoorlijk. Een scherp sturende, sportieve coupe van Italiaanse bodem is altijd iets om reikhalzend naar uit te kijken. Het is overigens nog maar de vraag of het Alfa gaat lukken in Genève op hun kleine stand een concept neer te zetten. Naar verluidt heeft het ontwerp vertraging opgelopen en wordt er met man en macht gewerkt aan een toonbaar model. Fingers crossed!
Aangezien we momenteel nog afbeeldingsloos zijn voor wat bereft de 4C posten we een setje foto’s van de 2uettotanta, het tweezits Pininfarina-concept dat vorig jaar in Genève stond.
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2011/...012-produceren
Comment