Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo 4C GTA
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alfa Romeo bombardeert 4C tot nieuwe vlaggenschip
Ook Alfa geeft acte de presence op de IAA in Frankfurt. De Italianen nemen wederom de 4C Concept mee als ster van de show, compleet met wat bescheiden updates.
Allereerst roept Alfa de 4C, nog steeds als conceptauto, nu uit tot het vlaggenschip van het merk. De sportwagen wordt zelfs de ‘ambassadeur van de DNA-technologie’ genoemd, verwijzend naar de bekende schakelaar voor verschillende rij-afstellingen, die we in veel modellen van het merk terugvinden.
Het exemplaar van de 4C dat Alfa meeneemt naar Frankfurt, is tevens voorzien van een nieuw kleurtje: ‘Fluid Metal.’ Daarnaast bevestigt men dat het streefgewicht van 850 kilogram voor de productieversie absoluut gehaald gaat worden. In 2013 verschijnt die op de markt.
Dankzij de 200 pk uit de bekende 1750 turbomotor, gekoppeld aan Alfa’s TCT-versnellingsbak met dubbele koppeling, moet de vermogen/gewichts-verhouding van vier kilo per pk zorgen voor prestatiecijfers van supercarniveau.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Abarth working up new sports car separate from Alfa 4C
How many sports cars can one automotive group offer? Just ask the people at Volkswagen, whose various divisions – Lamborghini, Bugatti, Porsche, Audi – churn them out like you and I would write Christmas cards. (Or Hannukah cards, anyway.) And the Fiat group is right behind their German counterparts, with Ferrari and Maserati keeping the upper crust of the market satisfied, and now Alfa Romeo and Abarth filling a more accessible – but potentially no less exciting – niche.
Recently we brought you a progress update on the Alfa Romeo 4C, a concept mid-engine sports car that's now apparently been green-lit for production. In the ruminations of its potential roadworthiness, there was speculation that Abarth could get a version of its own. But those rumors have existed for longer than the 4C concept, and will now appear to outlast it as well.
According to the latest reports, Abarth is pitching a project that would see it develop its own sports car. But while the 4C would be priced similarly to a Porsche Boxster or Nissan 370Z, the Abarth would be positioned lower – maybe at the Mazda MX-5 or the new Subaru BRZ/Scion FR-S/Toyota GT-86. It would also likely be front-drive, with between 200 and 250 horsepower, and draw its inspiration from the 1968 Abarth Scorpione pictured at right.
Whether it comes to fruition or not remains to be seen – not to mention its potential arrival in North America – but the prospect of another Italian sportscar isn't something we'd turn down.
Bron : http://www.autoblog.com/2011/12/25/a...-from-alfa-4c/2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Komende van een Audi-fan
Verder, die 4C is een prestige-project net als de 8C om meer consumenten te laten dromen van het merk en door hen te laten denken dat ze, als ze een MiTo, Giulietta of 159-opvolger kopen, van dezelfde familie deel uitmaken als de auto's waarnaar ze zo hard opkijken. Zulke auto's brengen dus enkel onrechtstreeks geld op en kosten enkel geld door de hoge ontwikkelingskosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenMet deze speeltjes kunnen ze meer geld verdienen denk ik.
Een opvolger van de 159 zit niemand op te wachten, wordt gewoon weer een doorsnee sedan van 12 in het dozijn.
je bedoelt zoals audi?ikzelf rij 159 om net geen 12 in dozijn auto te hebben...
waarmee denk je dat audi zijn geld verdiend
met de TT of met de a3-a4?
automerken hebben volumes nodig dan draaien ze winst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenKomende van een Audi-fan
Verder, die 4C is een prestige-project net als de 8C om meer consumenten te laten dromen van het merk en door hen te laten denken dat ze, als ze een MiTo, Giulietta of 159-opvolger kopen, van dezelfde familie deel uitmaken als de auto's waarnaar ze zo hard opkijken. Zulke auto's brengen dus enkel onrechtstreeks geld op en kosten enkel geld door de hoge ontwikkelingskosten.
zoals de M reeksen bij bmw.
dat is puur prestige en show off van de know how...
maar ze verkopen het meest 318d...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenMet deze speeltjes kunnen ze meer geld verdienen denk ik.
Een opvolger van de 159 zit niemand op te wachten, wordt gewoon weer een doorsnee sedan van 12 in het dozijn.
En er zitten denk ik wel genoeg mensen te wachten op een degelijke opvolger van de 159. Alfisten snakken eigenlijk al jarenlang naar een achterwiel aangedreven sedan...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenMet deze speeltjes kunnen ze meer geld verdienen denk ik.
Een opvolger van de 159 zit niemand op te wachten, wordt gewoon weer een doorsnee sedan van 12 in het dozijn.
Ze zijn zijn zo appart dat 12 in een dozijn zekers niet van toepassing is, in tegendeel zo zijn er geen 2.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenKomende van een Audi-fan
Comment
-
Eindelijk is het zover, een tastbaar bewijs dat de Alfa Romeo 4C bezig is met een aanloop richting productie, dankzij deze in Italië gemaakte scoopfoto. Informatie over het feit dat deze tests gaande zijn, was ons al reeds toegekomen. Het is onder andere duidelijk te zien dat het model klaar wordt gemaakt voor de Amerikaanse markt, gezien de reflector aan de rand van de wielkast. De luchtinlaat aan de voorkant is nog niet voorzien van een fatsoenlijke grille en het lijkt erop dat de klassieke ‘scudetto’ een andere invulling zal krijgen dan te zien is op de concept. We gokken op een ‘zwevende vorm’ in chrome zoals bij de Giulietta ook al het geval is. Verder lijkt de auto aardig identiek aan het in 2011 gepresenteerde showmodel, wat absoluut geen slecht ding is. Volgend jaar vindt de introductie plaats in de VS en Europa.
Deze eerste echte sportieve Alfa Romeo in tijden krijgt een middenmotor en achterwielaandrijving en zal nog geen 1000 kg wegen. De ontwikkeling is in samenwerking met Dallara uit Parma tot stand gekomen en de productie zal waarschijnlijk in Modena plaatsvinden. Toch is deze foto in de stad Turijn gemaakt. Een nieuwe 1750 TBI krachtbron wordt in het zuidelijke Pratola Serra geproduceerd en zal onder andere z’n weg vinden naar deze auto. Het vermogen van deze motor kan oplopen tot ruim 300 pk.
Comment
Comment