Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

BMW F30 M3 / F32 M3 Testing With Tri-Turbo I6 Engine Spied for First Time!
    Exciting moment folks! We bring you the very first spyshots of the next generation M3. These photos show an F30 3-series sedan with several trademark M3 features such as quad-exhaust, flared fenders and drilled brake discs.

The next M3 will be powered by a triple-turbocharged inline-6 engine with an output of around 450hp. It will be based on the N54/55 engine but use not only two traditonal turbochargers but also a third electric turbocharger.

As Scott26 stresses, these photos are no indication of an M3 sedan making it to production. Rather, BMW had only an F30 prototype to use for testing the M3 parts and components. We're however not so sure about this as it has been alluded to us that an M3 sedan might still be an option -- despite the rather slow sales of the E90 M3 sedan.

Expect the new M3 to hit the market sometime in 2014. As we reported earlier, the E90 M3 sedan will end production this October while the E92/3 M3 coupe and convertible will be produced through June 2012 at least.

Comment

Comment

Gaat weer een dikke kar worden!

Comment

Gaat idd blijkbaar weer een beest worden

Benieuwd naar de motor! Met 3 turbo's krijgen ze mss nog meer lineariteit zoals de atmo blokken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
            Benieuwd naar de motor! Met 3 turbo's krijgen ze mss nog meer lineariteit zoals de atmo blokken?
            Ik hoorde zelfs dat ze een V6 Tri-Turbo overwegen ipv een 6-in-lijn Tri-Turbo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
              Ik hoorde zelfs dat ze een V6 Tri-Turbo overwegen ipv een 6-in-lijn Tri-Turbo

Oei..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                Oei..
                Idd! Maar laat ons hopen op een 6-in-lijn met drie turbo's met een lekker geluid en een lineair karakter

Comment

Idd! Maar laat ons hopen op een 6-in-lijn met drie turbo's met een lekker geluid en een lineair karakter

Amen!

Comment

Vet!!

Afwachten tot we horen hoe hij klinkt, wellicht kunnen sommigen daar wel uit afleiden of het V6 of 6L is. Persoonlijk kan ik niet geloven dat BMW een V6 zou maken, al is het op basis van de S65.

Comment

En redline @ 8,5k Rpm

Comment

M3 met turbo is KOTS

Comment

De 1M klinkt nu toch ook zeer goed. Ik verwacht dat dat bij deze M3 niet anders zal zijn. Er zal idd niet meer tot 8300 toeren doorgetrokken kunnen worden, maar nu heb je wel veel meer kracht in lage toeren. Ik ben geen tegenstander.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Als atmo fan, vind ik dit een achteruitgang

Comment

Dromen mag, maar waar ga je dat nog gebruiken ? Buiten het circuit ?
                              Met een oude ferrari mag je nog plankgas rijden, want dan ben je gemiddeld zo snel als een snelle 3l / 2l diesel. Maar die beleving...

Is dit nog zinnig in België / Europa ???
                              Last edited by ; 12/08/2011, 16:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Dromen mag, maar waar ga je dat nog gebruiken ? Buiten het circuit ?
                                Met een oude ferrari mag je nog plankgas rijden, want dan ben je gemiddeld zo snel als een snelle 3l / 2l diesel. Maar die beleving...

Is dit nog zinnig in België / Europa ???
                                Wat een zever.
                                Zelfs een 318d is veel te snel voor België/Europa als je zo redeneert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                  Wat een zever.
                                  Zelfs een 318d is veel te snel voor België/Europa als je zo redeneert...
                                  haha

Jammergenoeg redeneert 80% van de bevolking zo... en gelukkig maar.

Welk rijdt romiger ? Je 525d of je m3 ?
                                  Welke is sportiever, maar zal je ovetredingen bezorgen ?

Wil je ze door 1 model vervangen, neem dan een 6 in lijn met 3 turbo's... wink

Wat een beest...
                                  Last edited by ; 12/08/2011, 18:17.

Comment

offtopic: de mais groeit ginder toch beter dan langs hier
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        haha

Jammergenoeg redeneert 80% van de bevolking zo... en gelukkig maar.

Welk rijdt romiger ? Je 525d of je m3 ?
                                        Welke is sportiever, maar zal je ovetredingen bezorgen ?

Wil je ze door 1 model vervangen, neem dan een 6 in lijn met 3 turbo's...
                                        WTF!?

Ik kan totaal niet volgen, maar ik heb zo de indruk dat ik niet veel mis...

Comment

Working...
                                        X