Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben dus echt niet zot van de sound. De V8 van de huidige M3 was al wennen, maar daar ben ik gewend aan geraakt. Maar de nieuwe turbo-motoren van M? (zeker de V8 en dus ook die R6 hier hoger): 't is m'n ding niet.
Ik heb de sound van onze M3 nooit echt heel mooi gevonden. Enkel het gorgelende geluid van de luchtinlaat vond ik wel vet, en dan vooral hoe het duidelijk hoorbaar was in de auto.
Vorige week heb ik eens kunnen rijden met een 1M met Akrapovic uitlaat. Ik vond de sound wel lekker voor een geblazen motor. Wat ik hier in de filmpjes hoor vind ik toch al veel knapper klinken dan de V8 van de M5/M6.
Een V8 moet brullen, zoals AMG dat zo mooi kan, of Porsche.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik heb de sound van onze M3 nooit echt heel mooi gevonden. Enkel het gorgelende geluid van de luchtinlaat vond ik wel vet, en dan vooral hoe het duidelijk hoorbaar was in de auto.
Vorige week heb ik eens kunnen rijden met een 1M met Akrapovic uitlaat. Ik vond de sound wel lekker voor een geblazen motor. Wat ik hier in de filmpjes hoor vind ik toch al veel knapper klinken dan de V8 van de M5/M6.
Een V8 moet brullen, zoals AMG dat zo mooi kan, of Porsche.
er gaat niks boven een dikke amerikaan ;-) al vind ik een AMG ook wel echt de max!
• Lighter than current M3 (targeting E46 M3 weight (source))
• More powerful than current M3 (approximately same HP (confirmation?), but around 100 lb-ft more torque (in range of 395 lb-ft) (source)
• Faster than current M3
• More efficient than current M3
• Powered by "S55" inline 6 cylinder multi turbo engine (source, source, source)
• Nearly 8k RPM redline (told to us by high-ranking BMW M Official intimately involved in BMW M3/M4 development)
• DCT and manual transmission options
• Optional M Carbon Ceramic Brakes
• Rumored Electric Power Steering (completely reworked for precision for M3/M4)
• Prototype Tires (from prototype) - Michelin Pilot Super Sport: 255/35/19 (front), 275/35/19 (rear)
• Front styling to feature elements from the M6 and 1M coupe, with Air Curtain technology
• Hood features power bump / dome
• Kidney grilles feature double-slats with M3/M4 badge
• F82 M4 coupe to feature double-bubble sculpted carbon fiber roof (like M6 Coupe), with optional sunroof
• M3 Introduced late 2013 - early 2014 (concept debuts earlier)
• M3 European Delivery begins June 2014, at earliest
• M4 hits dealers no earlier than late 2014 - early 2015
Comment