Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    WTF!?

Ik kan totaal niet volgen, maar ik heb zo de indruk dat ik niet veel mis...
    Je mist blijkbaar al veel
    Was maar een hersenscheet, niet meer of minder. Of een vrije meningsuiting... Wat een zever lol
    Last edited by ; 12/08/2011, 21:29.

Comment

Comment

Comment

F30/F32 M3 grille and intercooler:

F30 3-series grille:

Comment

een elektrische 3de turbo ? daar stel ik me vragen bij...

Comment

Waar haal je dat van die derde elektrische turbo ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                Waar haal je dat van die derde elektrische turbo ??
                Eerste post, vijfde regel.

Ik ben benieuwd wat dat net moet inhouden. Ik veronderstel een turbo die in de allerlaagste regionen ook voor voedingsdruk zorgt in de inlaatkanalen. Als die turbo werkelijk elektrisch aangedreven is heb je allerhande mogelijkheden die volledig programmeerbaar zijn en hoef je niet meer te wachten op turbodruk door de expanderende uitlaatgassen.

Ik vraag me wel af hoe ze het toerental gaan halen van een conventionele turbo die toch al snel 100 000 rpm draait. Ofwel hebben ze een superelektromotor, ofwel is die turbo qua lay-out totaal anders en kan ie daardoor laagtoeriger functioneren.

'T is in elk geval interessant, ik kijk uit naar meer info.

Comment

Wtf @ die 3de turbo inderdaad.
                  Daar ben ik wel heel benieuwd naar... Is daar ooit al mee geëxperimenteerd of zorgt BMW voor een primeur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                    Daar ben ik wel heel benieuwd naar... Is daar ooit al mee geëxperimenteerd of zorgt BMW voor een primeur?
                    ik stel me vooral de vragen bij die elektro motor.
                    een turbo word door de uitlaatgassen aangedreven om de inlaatgassen onder druk in de motor te 'duwen', daarom zit er ook weer een intercooler tussen om die lucht af te koelen die opgewarmd geraakt door warmteoverdracht in de turbo & door de de samenpersing van de luchtmoleculen gaat de lucht ook opwarmen.

maar als dus een elektromotor gebruikt wordt voor die 'halve-turbo' dan aan te drijven is het wel mogelijk maar dan is het eigenlijk een éénzijdige wokkel aangedreven door een elektro-motor. ik vrees dat dit storingsgevoelig zal zijn..

Comment

The time has come

BMW Patents Turbo V6 Engine. F80 M3 Application?

Rumors of BMW considering V6 engines have been floating around for quite some while now. One possible future application often mentioned when talking about such an engine is the upcoming F80 M3 (F82 M4).

As we reported earlier, BMW was studying no less than four potential engine choices for the next M3. While the V8 options (S63 4.4l V8 or turbocharged S65 from the current E9x M3) weren't likely, a 3.2L inline 6 with three turbochargers was and probably still is the more likely choice.

But, to add more fuel to the speculation, we've just discovered that BMW has filed a patent for a unique twin-turbo V6 engine last year. Have a look at this schematic BMW submitted to the German patent office to describe the patent filing:

As BMW describes in their patent application, this image shows "the principle of this turbocharger layout invention (#1) in a 6-cylinder internal combustion engine in V configuration (#2) with a first cylinder bank (#2a) -- pictured as 3 circles and labeled with Z -- and a second cylinder bank (#2b) -- also pictured as 3 circles labeled with Z."

Remarkable is the particular invention. According to these schematics, the exhaust gases of all 6 cylinders are routed into one turbocharger (#4) which BMW says may also be a twinscroll turbo. After leaving the first turbocharger, the exhaust gases can be routed either into the exhaust system or into another turbocharger (#5). So this alludes to a sequential turbo layout. The patent application also mentions that this allows different sizes for both turbos.

*IF* this new engine was actually produced and used in the next M3, we would assume that BMW goes for a smaller twin-scroll as the first turbo, with a larger second turbocharger. All that being said, this patent filing doesn't necessarily mean they actually will use a V6 anytime soon, or at all. Patented inventions often get dismissed before making it to series production. At the very least however, this shows that BMW has (or is) actually considering V6 engines and how to make the related turbocharging as efficient and responsive as possible.

We'll try to update the subject as we get new information on possible F80 M3 engines.
                      Follow our F80 M3 coverage in the meantime: http://www.bimmerpost.com/m3/f30m3/

Comment

Komt er hier nu ook een touring van ? Na het succes van de C63 estate en RS4 avant zijn ze het zichzelf toch een beetje verplicht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten

Comment

Vind hem echt awesomeee

Comment

Ik vraag me af of er nog een M3 Coupé komt. Zou de volgende generatie Coupé een 4-Serie worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                Ik vraag me af of er nog een M3 Coupé komt. Zou de volgende generatie Coupé een 4-Serie worden?
                                3-serie Coupé en 4-serie is 1 en dezelfde auto. BMW veranderd alleen het nummer, hoge nummering voor de luxere modellen (Coupé en Cabrio, zie 5/6-serie).

Wat een lelijke naam heeft dit topic trouwens, kan dat niet wat netter met hoofdletters?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                  De nieuwe M3 zal hoogstwaarschijnlijk gelanceerd worden als sedan en dan vervolgens als coupe en cabrio. Over een M3 Touring wordt er jammer genoeg nog steeds niet gesproken.

Comment

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nice

Comment

Die sound

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Een model van BMW blijft over het algemeen 7 jaren. De huidige M3 cabrio is er van maart 2008, dus zal de nieuwe er pas komen in de lente van 2015. Dat is nog 3,5 jaar. Tegen dan is die van ons 7 jaar en heeft die ca. 100k km op de teller. Dat dit dan de opvolger zal worden van onze huidige M3 cabrio is zeker mogelijk.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                          Die sound
                                          ²²²

En dan heeft hij nog niet veel gas

Comment

Working...
                                          X