Wie de acties van BMW’s M-Divisie de laatste tijd in de gaten heeft gehouden, zou kunnen denken dat de Duitsers de handbak vaarwel zeggen in de toekomstige modellen. Deze foto’s vertellen ons dat het toch zo’n vaart niet loopt.
Ook prototypes moeten wel eens tanken. Deze BMW-testrijder besloot dit te doen in de buurt van de Nordschleife, maar helaas voor hem was AutoWeek-lezer Niels de Klerk daar ook aanwezig. Terwijl de BMW-ingenieur afrekende, kon Niels rondom de M3 lopen om foto’s te maken. Die foto’s zijn extra speciaal, omdat we voor het eerst ook het interieur zien.
En daar zit het belangrijkste nieuws: we zien de pook van een handbak! En dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend meer in de M3. De E92 M3 was er weliswaar met handbak, maar de speciale 'hardcore' edities van afgelopen jaar (M3 GTS, M3 CRT) waren allebei met M DCT automaat. Hierdoor wekte de M-Divisie de indruk de handbak vaarwel te willen zeggen in de M3.
De volgende generatie M3 krijgt in ieder geval geen V8 meer onder de kap. In plaats daarvan monteert BMW een dubbelgeblazen zes-in-lijn. Het vermogen komt uit op ongeveer 450 pk. We verwachten een marktintroductie rond de jaarwisseling van 2013-2014.
Ook prototypes moeten wel eens tanken. Deze BMW-testrijder besloot dit te doen in de buurt van de Nordschleife, maar helaas voor hem was AutoWeek-lezer Niels de Klerk daar ook aanwezig. Terwijl de BMW-ingenieur afrekende, kon Niels rondom de M3 lopen om foto’s te maken. Die foto’s zijn extra speciaal, omdat we voor het eerst ook het interieur zien.
En daar zit het belangrijkste nieuws: we zien de pook van een handbak! En dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend meer in de M3. De E92 M3 was er weliswaar met handbak, maar de speciale 'hardcore' edities van afgelopen jaar (M3 GTS, M3 CRT) waren allebei met M DCT automaat. Hierdoor wekte de M-Divisie de indruk de handbak vaarwel te willen zeggen in de M3.
De volgende generatie M3 krijgt in ieder geval geen V8 meer onder de kap. In plaats daarvan monteert BMW een dubbelgeblazen zes-in-lijn. Het vermogen komt uit op ongeveer 450 pk. We verwachten een marktintroductie rond de jaarwisseling van 2013-2014.
Comment