Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Amai daarstraks is de sound van deze naast een filmpje van een huidig model M3 gezet. En de huidige klinkt veel mooier!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Een 6 cilinder met druk vulling klinkt lang zo mooi niet als een atmo 6 cilinder.

Comment

• Mijn Golf Blue Motion maakt ook zulk een lawaai. Mocht voor mijn part nog stiller zijn want het mooiste geluid is nog altijd absolute stilte.

Comment

• Van mijn part hangen ze er terug die V8 in vanuit de huidige generatie. Ik maakt zo'n mooi geluid en klimt lekker in de toeren. Ik snap bij een model als de M3 echt het nut niet om te downsizen. Ten eerste rijden er al zeer weinig van rond en ten tweede zal de gemiddelde M3-eigenaar niet wakker liggen van wat meer verbruik/uitstoot, maar eerder van het rijplezier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
            Een 6 cilinder met druk vulling klinkt lang zo mooi niet als een atmo 6 cilinder.
            Er is geen één waarheid. Er zijn, zelfs binnen één merk en van elkaar opvolgende motoren, duidelijk voorbeelden te vinden van het tegendeel.

Bijvoorbeeld de N55B30A van de M135i klinkt m.i. op elk moment knapper dan de N53B30 uit b.v. de facelift E90. Die laatste is een 6-in-lijn zonder drukvulling, maar de directe injectie maakt dat 'ie vaak rauw en ... ja ... dieselig klinkt. Pas vanaf 't middengebied kan 'ie echt 'n knappe stem laten horen. De M135i is bijzonder hard sound-engineered en dat hoor je, erg duidelijk. Klinkt altijd prachtig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
              ... en ten tweede zal de gemiddelde M3-eigenaar niet wakker liggen van wat meer verbruik/uitstoot...
              De eigenaar niet, de EU en Belgische/Vlaamse regering wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                De eigenaar niet, de EU en Belgische/Vlaamse regering wel.
                Inderdaad.

Toch denk ik dat de VAA en dergelijke bij deze wagen nog zal gaan meevallen..

Comment

• Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
                  Mijn 530d kost nu ook al €650,- per maand.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
                    Alé ik hoor het al... Nieuwe M3 in aantocht David?
                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Die kans is reëel.
                      OO 00 OO

Comment

Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
                        Hmm misschien toch overwegen om opnieuw een auto op de zaak te kopen

Comment

• Uw M3 zou nu ook niet meer dan €900,- per maand kosten aan VAA.
                          OO 00 OO

Comment

• Aangezien de 3 coupé een 4 reeks zal worden, wordt de M versie dus de M4.

Ziehier een impressie:

OO 00 OO

Comment

• Ja hoor, zo mag ie wel voor de deur.

Comment

• Ik ben blijkbaar de enige die blij is dat er terug een 6 cyl in de M3 komt. Ik zie enkel voordelen: sneller als de huidige V8, lichtere motor -> komt wegligging en prestaties ten goede, het past gewoon in een BMW en zeker in een M3.

De motor en ook wel deels de looks zijn voor mij de reden dat ik liever een E46 M3 zou hebben dan een E92.
                                En zo hoop ik ook dat er in de M5 ook weer een 6 cyl zal komen, terug naar z'n roots.

Comment

• Tgo, ik vind dat wel iets te zeggen valt voor de S85 en de S65. Beide waren heerlijke motoren, de tweede is wel spijtig genoeg de enige robuuste gebleken. De karakteristiek van die twee motoren zal niet meer terug te vinden zijn in de nieuwe bmw's en dat vind ik persoonlijk jammer.

Comment

Aangezien de 3 coupé een 4 reeks zal worden, wordt de M versie dus de M4.

Ziehier een impressie:

Die kamelenbult is er teveel aan voor mij net zoals bij de e90' s

Comment

• OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

Working...
                                        X