Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Van mijn part hangen ze er terug die V8 in vanuit de huidige generatie. Ik maakt zo'n mooi geluid en klimt lekker in de toeren. Ik snap bij een model als de M3 echt het nut niet om te downsizen. Ten eerste rijden er al zeer weinig van rond en ten tweede zal de gemiddelde M3-eigenaar niet wakker liggen van wat meer verbruik/uitstoot, maar eerder van het rijplezier.
Een 6 cilinder met druk vulling klinkt lang zo mooi niet als een atmo 6 cilinder.
Er is geen één waarheid. Er zijn, zelfs binnen één merk en van elkaar opvolgende motoren, duidelijk voorbeelden te vinden van het tegendeel.
Bijvoorbeeld de N55B30A van de M135i klinkt m.i. op elk moment knapper dan de N53B30 uit b.v. de facelift E90. Die laatste is een 6-in-lijn zonder drukvulling, maar de directe injectie maakt dat 'ie vaak rauw en ... ja ... dieselig klinkt. Pas vanaf 't middengebied kan 'ie echt 'n knappe stem laten horen. De M135i is bijzonder hard sound-engineered en dat hoor je, erg duidelijk. Klinkt altijd prachtig.
Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
Mijn 530d kost nu ook al €650,- per maand.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
Mijn 530d kost nu ook al €650,- per maand.
Alé ik hoor het al... Nieuwe M3 in aantocht David?
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Ik verwacht bij deze nieuwe M3 een VAA van om en bij de 200gr. Met een bruto nieuwprijs van 90k euro, zal de VAA per maand dus gaan neerkomen op ca. €900,- per maand.
Mijn 530d kost nu ook al €650,- per maand.
Hmm misschien toch overwegen om opnieuw een auto op de zaak te kopen
Ik ben blijkbaar de enige die blij is dat er terug een 6 cyl in de M3 komt. Ik zie enkel voordelen: sneller als de huidige V8, lichtere motor -> komt wegligging en prestaties ten goede, het past gewoon in een BMW en zeker in een M3.
De motor en ook wel deels de looks zijn voor mij de reden dat ik liever een E46 M3 zou hebben dan een E92.
En zo hoop ik ook dat er in de M5 ook weer een 6 cyl zal komen, terug naar z'n roots.
Tgo, ik vind dat wel iets te zeggen valt voor de S85 en de S65. Beide waren heerlijke motoren, de tweede is wel spijtig genoeg de enige robuuste gebleken. De karakteristiek van die twee motoren zal niet meer terug te vinden zijn in de nieuwe bmw's en dat vind ik persoonlijk jammer.
Comment