Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
    Motorruimte zit goed volgebouwd. Maar 415 pk? Minimaal 480 zou ik zeggen.
    Zo makkelijk is het niet om uit die 6-cilinders vermogen te krijgen.
    Bij een 1-serie M135i halen ze er ook maar een pk of 390 uit na een software upgrade, alles meer dan dat vraagt om serieus sleutelwerk met vele aanpassingen.
    ± 410 pk met andere intercoolers, katalysatoren, uitlaat en software.
    521 pk als je de complete motor opnieuw opbouwt.
    Last edited by ; 04/02/2013, 00:34.

    Comment


    • de 550i heeft 407 pk, de op dat blok gebaseerde M5 heeft er 560
      als ze dat zelfde trucje doen met de 335I (306 pk) krijgt de nieuwe M3 421 pk

      Volgens mij is dat een redelijk accurate gok doordat die blokken qua leeftijd en dus techniek redelijk kort bij elkaar zitten. Op de spypics hierboven zie je bv ook dat hetzelfde soort intercooler gebruikt wordt als bij de m5.

      Comment


      • Dat zijn air-to-water intercoolers.
        De lucht stroomt door een vloeistof gekoelde intercooler, daar zit een radiateur aan verbonden om de koelvloeistof te koelen.

        Comment


        • Comment






          • Comment




            • Comment


              • Dat ziet er al héél vet uit hé.

                Comment


                • F**k me, dit wordt zo vet!
                  2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

                  Comment


                  • Excuse me, while I kiss the sky

                    Comment


                    • ja F*ck me, too... laag en breed, damn.... de test wagen zou precies wel een verlaging kunnen gebruiken, maar buiten dat kleine, desnoods zelf te verhelpen euvel, yummie !!! Jammer genoeg niet voor mijn portefeuille....

                      Comment













                      • Comment








                        • Comment


                          • Ceramics!

                            Benieuwd naar de eerste tests daarvan. Op de M5 en M6 werd de release steeds maar uitgesteld ... ondertussen zijn die bakken meer dan een jaar in productie en ze worden nog altijd niet met ceramics geleverd. Zouden er troubles mee zijn?

                            Comment


                            • Dit gaat een beest worden, zelfs gecamoufleerd kan hij zijn gespierde torso niet wegsteken

                              Comment


                              • Nog een jaartje geduld !

                                Comment


                                • M6 GranCoupe kan toch geleverd worden met de keramische remmen...alle zo stond hij toch in geneve op het autosalon

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Ceramics!
                                    hoe zie je dat ?
                                    1991 Audi S2 coupe
                                    2001 AUDI RS4 b5 imola

                                    Comment


                                    • Geelgoude remklauwen.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ruben_85 Bekijk Berichten
                                        M6 GranCoupe kan toch geleverd worden met de keramische remmen...alle zo stond hij toch in geneve op het autosalon
                                        Tot op heden nog steeds niet leverbaar.

                                        Sinds kort wel in de configurator. Voor 8950 €

                                        Dus misschien eindelijk wel te krijgen. Binnenkort eens vragen als ik wat volk van Bornem zie.
                                        Last edited by Alfa-Beemer; 18/03/2013, 11:44.
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • BMW's 3-serie is al een scherp sturende auto, maar waar we natuurlijk met smart op wachten is het exemplaar met de iconische M achterop. Laten we nu net dat model voor de lens hebben gekregen.

                                          Om meteen maar wat verwarring de wereld uit te helpen: de M3 verschijnt alleen als sedan op de markt. De coupé zal als 4-serie door het leven gaan, die gaat als M dus M4 heten.
                                          Opnieuw zal het uiterlijk van de M3 weinig aan de verbeelding overlaten. De powerdome op de motorkap valt direct op, een stylingselement die we ook op z'n voorganger zagen. Uiteraard dient hij ook nog eens een nobel doel, hij moet plaats bieden aan een behoorlijk motorblok. We zien een duo dubbele uitlaatpijpen en wat psychedelisch stickerwerk op de voor-, zij- en achterkant van de aanstaande bandenroker. Verwacht in ieder geval her en der wat extra luchtinlaten, die zowel voor een dikkere uitstraling als voor extra koeling moeten zorgen. In vergelijking met zijn voorganger zal de auto wel meer overeenkomst vertonen met zijn minder vermogende broertjes: de laatste generatie M3 sedan had de neus van de coupé, en daardoor compleet andere koplampen.
                                          Naar alle waarschijnlijkheid kunnen we de komst van een achtcilinder in deze generatie wel schudden. Ook BMW is aan het downsizen geslagen, en lepelt daarom een zescilinder met een rits turbo's in de neus van z'n gepeperde 3-serie. We verwachten hier om en nabij de 450 paarden aan te treffen, die via naar keuze een DTC-automaat of een handgeschakelde zesbak hun weg naar de achterwielen vinden.





                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X