Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zou niet misstaan op de foor inderdaad die gele.

    Is er al bekend of er een sedan komt?

    Het is dus eigenlijk een 335i ++ onder de motorkap met een bedenkelijke bodykit en "M LOGO".
    Om over de benaming nog maar te zwijgen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      De velgen hadden mijn part ook iets eenvoudiger gemogen.
      zijn M6 velgen volgens mij
      1991 Audi S2 coupe
      2001 AUDI RS4 b5 imola

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
        Zou niet misstaan op de foor inderdaad die gele.

        Is er al bekend of er een sedan komt?

        Het is dus eigenlijk een 335i ++ onder de motorkap met een bedenkelijke bodykit en "M LOGO".
        Om over de benaming nog maar te zwijgen.
        Dat geel in combinatie met de sterk gestylede spoilers maakt 'm inderdaad heel opvallend. Ik vind het er ook net iets over.

        Je, er komt een berline. Dit wordt de M3.

        Deze M3 zal inderdaad een 335i++ zijn wat motor betreft. Voor de rest zal het wel een echte M zijn, met een sperdifferentieel, een sportiever afgestelde ophanging, een betere gasrespons, een regelbare tractiecontrole, een automatische versnellingsbak met meer instelmogelijkheden, betere sportstoelen,... kortom, het is toch wel wat meer dan enkel de looks die wat meer 'pimped' zijn.

        Die typebenaming is wennen, maar daar lig ik niet wakker van. Het is het rijplezier dat telt. En dat zal bij deze M4 heel zeker van een hoog niveau zijn.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik vind hem er toch ook wat over. Teveel gleufjes en fantasietjes. Te sjonnie eigenlijk. De velgen hadden mijn part ook iets eenvoudiger gemogen.
          BMW is toch altijd sjonnie geweest.

          Comment


          • De technische gegevens zijn ook gekend:

            Zescilinder in rij, 2979cm³
            422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.
            540Nm bij 1900 - 5400 t/min
            Standaard 6 versnelling manueel
            Optioneel 7 DKG automaat
            Van 0-100 km/u in 4,4 sec.
            Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)
            Gewicht: 1495kg
            Wielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19
            Normverbruik: 9,5 liter
            CO2-uitstoot: 225g/km

            Prijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
            Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
            Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014

            Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • das wel heel goedkoop als je gaat vergelijken met een C63 AMG al krijg je bij de AMG wel meer vs een gewone C tenopzichte van de M3/4 en een gewone 3/4 serie
              lets have some more member berries

              Comment


              • Wat je vooral meer krijgt zijn kg's. De C63 AMG weegt zomaar eens eventjes 1655kg. Om al helemaal te zwijgen over de Audi RS4/RS5, die zeult 1800kg mee.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Op vlak van power is er dan 2pk bij gekomen of wat.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Wat je vooral meer krijgt zijn kg's. De C63 AMG weegt zomaar eens eventjes 1655kg. Om al helemaal te zwijgen over de Audi RS4/RS5, die zeult 1800kg mee.
                    ja maar de C63 is groter dan een gewone C en zit met een 5.5L V8
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Op vlak van power is er dan 2pk bij gekomen of wat.
                      Ja, maar de wagen is wel 100kg lichter geworden, en heeft bakken meer koppel. Het karakter van de motor zal dus totaal anders ijn.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Verrassende cijfers (en toch ook niet). Benieuwd wat z'n karakter zal zijn. Ik vrees een klein beetje voor het verdwijnen van dat psycho-karakter, dat Jekyll&Hyde trekje dat elke M3 heeft gehad tot nu (dociel en romig, in a way, lager in toeren ... maar resoluut sportief tot zelfs racy hoog in toeren). Bij de 1M miste ik dat ook al: fantastische auto en motor an sich, competent, speels, rakkertje zelfs ... maar het 'krankzinnige' in de motor is er van af.

                        (spijkers op laag water zoeken)

                        Zot van de looks, trouwens! (los van de kleur en de velgen, allebei niet m'n goesting wegens te opvallend) Doe 'm mij maar in een blauwgroen of een grijsblauw, of zilver, met de standaard (gesmede) en (hopelijk) zilverkleurige 19" ipv deze (optionele?) 20".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Verrassende cijfers (en toch ook niet).
                          Vind maar één cijfer opmerkelijk en dat is z'n CO2-uitstoot... veel hoger dan ik verwacht had, zou bijna denken dat het cijfer niet kan kloppen.
                          Ik bedoel, een grotere en veel zwaardere Audi RS6 heeft een CO2-uitstoot van 229gr (3993 cc, V8, biturbobenzine, 560 pk bij 5700-6600 opm, 700 Nm bij 1750-5500 opm, vierwielaandrijving, ... ).
                          Beetje atypisch BMW, want eigenlijk scoort BMW op dat vlak erg goed.

                          Comment


                          • De cijfers zijn dan ook nog niet officieel. Ze komen van het tijdschrift 'Autobild'.
                            Dit cijfer zou dan ook voor de manuele bak zijn. De automaat DKG zou een lagere CO2-uitstoot hebben.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Beetje atypisch BMW, want eigenlijk scoort BMW op dat vlak erg goed.
                              Even wachten met zo'n uitspraken tot de nieuwe verbruiks- en uitstootcyclus er is. BMW is altijd zeer goed geweest in 't optimaal benutten van de ruimte die in huidige ECE-cyclus ligt om de uitstootcijfers te "tweaken" (waardoor ze niet meer corresponderen met de realiteit). Ondertussen hebben de concurrenten hen bijgebeend en is geen enkel uitstootcijfer nog realistisch, en zéker dat van de nieuwe RS6 niet.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Dit cijfer zou dan ook voor de manuele bak zijn. De automaat DKG zou een lagere CO2-uitstoot hebben.
                                Meestal is dat zo, maar ook niet altijd, zo heeft de nieuwe Golf GTI een lagere uitstoot met handgeschakelde bak dan met de DSG (straf eigenlijk). Hopelijk ligt het officiële cijfer een pak lager, als je 'm met 17inch wielen kan bestellen misschien

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Even wachten met zo'n uitspraken tot de nieuwe verbruiks- en uitstootcyclus er is. BMW is altijd zeer goed geweest in 't optimaal benutten van de ruimte die in huidige ECE-cyclus ligt om de uitstootcijfers te "tweaken" (waardoor ze niet meer corresponderen met de realiteit). Ondertussen hebben de concurrenten hen bijgebeend en is geen enkel uitstootcijfer nog realistisch, en zéker dat van de nieuwe RS6 niet.
                                  Awel, net daarom dat ik het straf vind.
                                  Het zal mij en elk ieder die dit type wagen koopt worst wezen hoeveel die in de praktijk verbruikt. Maar dat cijfertje op papier is tegenwoordig wel erg belangrijk geworden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    ja idd prachtige wagen.
                                    iemand die mij kan vertellen waarom de motorkap niet doorloopt tot de grill? je ziet dat tegenwoordig op veel nieuwe wagens en ik vraag me al een tijdje af of daar een specifieke reden achter zit
                                    Kostenbesparing. Ik vind dat ook erg jammer. Zeker op een lichte kleur stat die streep daar de motorkap te ontsieren.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      De technische gegevens zijn ook gekend:

                                      Zescilinder in rij, 2979cm³
                                      422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.
                                      540Nm bij 1900 - 5400 t/min
                                      Standaard 6 versnelling manueel
                                      Optioneel 7 DKG automaat
                                      Van 0-100 km/u in 4,4 sec.
                                      Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)
                                      Gewicht: 1495kg
                                      Wielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19
                                      Normverbruik: 9,5 liter
                                      CO2-uitstoot: 225g/km

                                      Prijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
                                      Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
                                      Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014

                                      Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.
                                      BIV & Jaarlijkse taksen vallen nog mee vergeleken met de E9x met V8 ...
                                      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:2.709,17EUR
                                      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:769,43EUR
                                      (Zoals BMWMB ook al zei, cijfers zijn nog niet officieel)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Kostenbesparing. Ik vind dat ook erg jammer. Zeker op een lichte kleur stat die streep daar de motorkap te ontsieren.
                                        Voetgangersveiligheid zul je bedoelen. Plastic komt zachter aan dan metaal.
                                        Ik vraag me af op welke manier jij denkt dat deze oplossing kostenbesparend zal zijn?

                                        Comment


                                        • Er is tenminste al 150kg eraf geraakt tov de vorige.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X