Ja, idem bij mijn 740d destijds. Kostte 104 euro bruto en heb 83k betaald. 9% korting en 10k euro overnamepremie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe technische gegevens zijn ook gekend:
Zescilinder in rij, 2979cm³
422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.
540Nm bij 1900 - 5400 t/min
Standaard 6 versnelling manueel
Optioneel 7 DKG automaat
Van 0-100 km/u in 4,4 sec.
Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)
Gewicht: 1495kg
Wielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19
Normverbruik: 9,5 liter
CO2-uitstoot: 225g/km
Prijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014
Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
En ook de cabrio duikt op. Ik blijf toch speciale gevoelens koesteren voor zo'n M3 cabrio. Eigenlijk blijft dit de perfecte 2de wagen voor een huisvader. De wagen is groot genoeg om de kids comfortabel te vervoeren op de achterbank. Je hebt een coupé en een cabrio in 1. Je kan rustig en zelfs comfortabel rijden met deze wagen, en met het wijzigen van enkele instellingen wordt dit een beest van een wagen. Velen zullen het niet begrijpen, maar ik blijf een fan van de daklijn met die meer verticaal staande achterruit en de langere kofferklep. Bij deze nieuwe 4 is deze lijn nog mooier dan bij de vorige. Ik blijf dus fan van deze wagen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk BerichtenHoop toch dat de co iets lager zal zijn... prijs lijkt mij redelijk juist te gaan zijn.
Comment
-
Een E92 M3 kostte standaard 74k euro toen 'm uit productie ging. De nieuwe M3 zal zeker niet goedkoper gaan worden. Met de juiste opties zal snel richting 85 - 90k euro gaan.
De prijzen die ik postte zouden de Duitse prijzen gaan worden. Wel is het allemaal maar een gok, want de prijzen zijn nog niet officieel bekend gemaakt.Last edited by BMWMB; 01/09/2013, 21:59.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
http://www.autowereld.be/2013/09/25/bmw-m3-m4-2014-2/#
BMW maakt een einde aan de speculaties en onthult de officiële specificaties van de nieuwe M3 en M4.
We wisten reeds dat de nieuwe M3 en M4 de atmosferische 4 liter-V8 van de vorige generatie zou inruilen voor een drukgevoede zes-in-lijn, maar voor de rest bleef het bij gissen. Tot vandaag, want München heeft de officiële specificaties van de Motorsport-versies van de 3 en de 4 Reeks onthuld. Eindelijk.
Een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter en de assistentie van twee turbo’s, waar hebben we dat nog gehoord? En toch is het motorblok van de nieuwe M3/M4 helemaal nieuw. De Beierse ingenieurs hebben er immers alles aan gedaan om het hoogtoerige karakter te behouden. Zo ligt de rode zone pas op 7.500 toeren per minuut.
Een precies piekvermogen kon BMW nog niet geven, daar het M3/M4-project nog in volle ontwikkelingsfase zit. Maar ze vermoeden een 430 pk, terwijl het nu tussen 1.600 en 5.500 uitgesmeerde maximumkoppel een dikke 500 Nm bedraagt. De turbomotor drijft de achterwielen aan via het actieve M-sperdifferentieel en München houdt de keuze tussen een handbak en een gerobotiseerde DCT-schakeloptie.
Naar prestaties blijft het gissen, al beloven de Duitsers een significante winst tegenover de vorige M3. Met naast een betere aerodynamica ook een lichter totaalgewicht om het rendement van de geblazen zespitter te verhogen. Alweer geen precieze cijfers, maar dankzij het gulle gebruik van lichtgewicht materialen zoals aluminium, magnesium en koolstofvezel zou de massa een stuk onder de 1,5 ton moeten blijven. Het gemiddelde verbruik zakt met 25 %.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk BerichtenHet gemiddelde verbruik zakt met 25 %.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
Comment