Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f80 M3 / f82 M4 / F83 M4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, idem bij mijn 740d destijds. Kostte 104 euro bruto en heb 83k betaald. 9% korting en 10k euro overnamepremie.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      De technische gegevens zijn ook gekend:

      Zescilinder in rij, 2979cm³
      422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.
      540Nm bij 1900 - 5400 t/min
      Standaard 6 versnelling manueel
      Optioneel 7 DKG automaat
      Van 0-100 km/u in 4,4 sec.
      Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)
      Gewicht: 1495kg
      Wielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19
      Normverbruik: 9,5 liter
      CO2-uitstoot: 225g/km

      Prijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
      Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014
      Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014

      Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.
      Zou me verbazen. Dan zou de Alpina B3 sneller zijn... .
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • zou me ook verbazen moest dit kloppen. En ok uiteindelijk die C02 boeit mij nu niet zo erg, het is en blijft een sportwagen. Maar bijvoorbeeld de m6 zit op 232 gram, dan zou het me verwonderen moest dit blok nog op 225 gram zitten.

        Comment


        • En ook de cabrio duikt op. Ik blijf toch speciale gevoelens koesteren voor zo'n M3 cabrio. Eigenlijk blijft dit de perfecte 2de wagen voor een huisvader. De wagen is groot genoeg om de kids comfortabel te vervoeren op de achterbank. Je hebt een coupé en een cabrio in 1. Je kan rustig en zelfs comfortabel rijden met deze wagen, en met het wijzigen van enkele instellingen wordt dit een beest van een wagen. Velen zullen het niet begrijpen, maar ik blijf een fan van de daklijn met die meer verticaal staande achterruit en de langere kofferklep. Bij deze nieuwe 4 is deze lijn nog mooier dan bij de vorige. Ik blijf dus fan van deze wagen.





          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Comment




            • Comment


              • Bruut!
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  ...
                  Howlie feuk.

                  Comment


                  • Last edited by jlsoundlover; 31/08/2013, 23:26. Reden: foutje
                    1991 Audi S2 coupe
                    2001 AUDI RS4 b5 imola

                    Comment


                    • Hoop toch dat de co iets lager zal zijn... prijs lijkt mij redelijk juist te gaan zijn.

                      Comment


                      • Wabe, check je pm inbox..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                          Hoop toch dat de co iets lager zal zijn... prijs lijkt mij redelijk juist te gaan zijn.
                          hoe weet je zo zeker van de prijs ???? heb deze week naar BMW garage gebeld en konden me niks van info doorgeven . 70000 euro zou een redelijke goede prijs zijn voor dergelijke wagen . de E92 was toch wat duurder ??

                          Comment


                          • Een E92 M3 kostte standaard 74k euro toen 'm uit productie ging. De nieuwe M3 zal zeker niet goedkoper gaan worden. Met de juiste opties zal snel richting 85 - 90k euro gaan.
                            De prijzen die ik postte zouden de Duitse prijzen gaan worden. Wel is het allemaal maar een gok, want de prijzen zijn nog niet officieel bekend gemaakt.
                            Last edited by BMWMB; 01/09/2013, 21:59.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Gaat een dikke ketel worden.
                              Al had ik er liever een V8 in gezien

                              Comment


                              • F80 M3 in Sakhir Orange

                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment




                                • Dus dan toch geen V6, tri-turbo's of andere gekheden maar een bi-turbo inline 6 met 'ongeveer' 425pk en een gewicht van +/-1500kg...
                                  BMW E91 318d Touring

                                  Turbo... The replacement for displacement....

                                  Comment


                                  • Leder op het dashboard.

                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • http://www.autowereld.be/2013/09/25/bmw-m3-m4-2014-2/#

                                      BMW maakt een einde aan de speculaties en onthult de officiële specificaties van de nieuwe M3 en M4.

                                      We wisten reeds dat de nieuwe M3 en M4 de atmosferische 4 liter-V8 van de vorige generatie zou inruilen voor een drukgevoede zes-in-lijn, maar voor de rest bleef het bij gissen. Tot vandaag, want München heeft de officiële specificaties van de Motorsport-versies van de 3 en de 4 Reeks onthuld. Eindelijk.

                                      Een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter en de assistentie van twee turbo’s, waar hebben we dat nog gehoord? En toch is het motorblok van de nieuwe M3/M4 helemaal nieuw. De Beierse ingenieurs hebben er immers alles aan gedaan om het hoogtoerige karakter te behouden. Zo ligt de rode zone pas op 7.500 toeren per minuut.

                                      Een precies piekvermogen kon BMW nog niet geven, daar het M3/M4-project nog in volle ontwikkelingsfase zit. Maar ze vermoeden een 430 pk, terwijl het nu tussen 1.600 en 5.500 uitgesmeerde maximumkoppel een dikke 500 Nm bedraagt. De turbomotor drijft de achterwielen aan via het actieve M-sperdifferentieel en München houdt de keuze tussen een handbak en een gerobotiseerde DCT-schakeloptie.

                                      Naar prestaties blijft het gissen, al beloven de Duitsers een significante winst tegenover de vorige M3. Met naast een betere aerodynamica ook een lichter totaalgewicht om het rendement van de geblazen zespitter te verhogen. Alweer geen precieze cijfers, maar dankzij het gulle gebruik van lichtgewicht materialen zoals aluminium, magnesium en koolstofvezel zou de massa een stuk onder de 1,5 ton moeten blijven. Het gemiddelde verbruik zakt met 25 %.
                                      2010 BMW 116d hatch M-pakket

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
                                        Het gemiddelde verbruik zakt met 25 %.
                                        Waarschijnlijk niet het eerste verkoopsargument bij dit soort wagens (hoewel, de uitstoot zal er wel mee samenhangen), maar wel knap! (als het waar is)
                                        Smilin' Jack - Speed Pilot

                                        Comment


                                        • Toch zonde dat die niet meer atmosferisch zal zijn hoe knap die nieuwe techniek ook is.
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X