Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
    Maar helaas zal het ze wel in staat stellen om meer geld te vragen voor wat gewoon een 3 is, net zoals Audi dat met de 5 heeft gedaan.

    idd, ze hebben gezien dat dat bij audi lukt dus gaan ze er vanuit dat dat bij hun ook wel het geval zal zijn.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Een coupe is altijd al duurder geweest, ongeacht het typenummer.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Een coupe is altijd al duurder geweest, ongeacht het typenummer.
        sowiso, maar het punt is:

        De vorige A4 basis 2.0 TDI koste 40k, de cabrio A4 2.0TDI hierop koste 48k.
        De huidige A4 basis 2.0 TDI kost 38k, de A5 cabrio kost inneens 50k, dat is 12k erbij. gewoon omdat de A5 zogezegd hoger in het gamma staat.

        (dit zijn nu wel de nl. prijzen maar dat blijft an sich hetzelfde, op basis van een cabrio want van de vorige A4 was er geen coupe)


        Omdat dit bij audi lukt, omdat ze het goed marketingtechnisch kunnen brengen. Gaat BMW dit ook nu proberen om een 4 serie coupe/cabrio uit te brengen en hier dan meer geld voor te kunnen vragen.
        BMW X5 45e

        Comment


        • (Trouwens, BMW doet dit al jaren met de BMW6)
          Is dat überhaupt een bewijs dat een auto pak 'em beet een paar duizend euro duurder wordt dankzij de type-aanduiding? Riekt naar appelen en peren vergelijking, maar ben te lui om het zelf op te zoeken... de vorige A4 basis TDI en A4 cabrio basis TDI hadden misschien dezelfde motor, wat nu niet meer het geval is, of vergis ik mij?

          Comment


          • Ja klopt, bmw doet dit al met de 6, ook met de nieuwe markt die geopend is door de CSL. een knappe E klasse maar duurder en minder praktisch, dan nu de A7 en bmw met de 6GC. Eigenlijk auto's gebaseerd op de E, 5 of A6 maar wel een stuk duurder.

            de huidige A4 - A5 delen volgens mij toch heel wat motoren. 2.0 TDI 143 & 177pk, 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, S motor volgens mij ook..
            En ik denk dat die onderhuids niet zo heel veel schelen, maar daar ben ik niet echt zeker van


            Is zeker geen kritiek op audi he logic, maar het is gewoon een slim marketing trucje van het merk. BMW zag dat het goed was en volgt nu in hun sporen. En zolang de mensen die meerprijs waard vinden, Waarom niet he?
            BMW X5 45e

            Comment


            • Jama, ik verdedig hier niet 'mijn merk' ofzo (daar ga ik mij niet mee bezig houden), het gaat hier per slot van rekening over de BMW4.
              Ik wil maar zeggen, denk dat je het idee van een puur door marketing opgeblazen prijs toch wat overschat.
              Een cabrio is niet zomaar een 12k kostende marketing rekening, er zijn wel degelijk bijkomende ontwikkeling- en productiekosten. Een cabrio moet 'herdacht' worden, moet verstevigingen krijgen en een andere dakconstructie stating the obvious. Komt daarbij dat de afzetmarkt een pak kleiner is en je dus minder aan schaalvergroting kan doen en dat maakt de productie een pak duurder. Mij doet het typenummer ook niks, is vooral handig om nog meer te kunnen differentiëren zonder een eindeloze lijst van varianten te krijgen op hetzelfde typenummer. Natuurlijk staat die ietsje hoger gepositioneerd in de prijslijsten, maar dat was al jaren zo...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Die ganse typenaming interesseert mij geen r**t.
                bedankt om dit mede te delen!

                Comment






                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • BMW staat aan de vooravond van een knallend modellenoffensief, met de nieuwe 3-serie als basis. De eerste uitbreiding wordt de 3-serie GT, en dan is het de beurt aan de 4-serie. Die komt ook als Gran Coupé en die versie is hier voor het eerst in het wild betrapt.

                    Al langer schrijven we dat de Coupé en Cabriolet van de nieuwe 3-serie 4-serie gedoopt worden. BMW gaat daarmee Audi achterna, dat funversies van de A4 al langer A5 noemt. Behalve de twee genoemde carrosserievarianten komt er ook een vierdeurs coupé versie, de 4-serie Gran Coupé. Dat moet natuurlijk een concurrent worden van de Audi A5 Sportback. Onze spionagefotografen zagen de 4-serie Gran Coupé rijden met zware camouflage. Ze haalden de beelden van de 3-serie GT (foto 3,4 en 5), die ook al meerdere keren ingepakt betrapt is, erbij en zodoende worden de verschillen duidelijk. De 3-serie GT wordt het kleine broertje van de 5-serie GT, de 4-serie Coupé kun je zien als een kleine 6-serie Gran Coupé.
                    En zo zal het de komende jaren weer wat voller worden in de BMW-showroom. Volgens onze Duitse collega’s van AutoBild komt de 4-serie Gran Coupé in 2014 op de markt. Technisch leunt de auto sterk op de 3-serie. We verwachten vooral zwaarder gemotoriseerde versies, al is over de 4-serie door BMW zelf nog niets bevestigd. Alleen de komst van een concept van de 3-serie GT naar de Salon van Parijs is door München bevestigd.





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment






                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Dus de Gran Coupé en GT worden zo'n beetje dezelfde auto's? Alleen is de GT het lelijke broerdje van de Gran Coupé zo te zien.

                        Ik vind het Gran Coupé-concept uitermate geslaagd bij BMW, de 6 GC is prachtig. Maar dat GT-concept vind ik persoonlijk maar niks, de verhoudingen van de 5 GT zijn niet bepaald schoon.

                        Comment


                        • Die verhoudingen van die prachtige 4 Serie in vergelijking met die Gran Turismo Ik denk dat veel mensen die GT links gaan laten liggen...

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Iemand enig idee wanneer de Coupé en Gran Coupé worden voorgesteld? Thanks
                              Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

                              Comment


                              • Vraag me dat ook al een jaar af :-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  sowiso, maar het punt is:

                                  De vorige A4 basis 2.0 TDI koste 40k, de cabrio A4 2.0TDI hierop koste 48k.
                                  De huidige A4 basis 2.0 TDI kost 38k, de A5 cabrio kost inneens 50k, dat is 12k erbij. gewoon omdat de A5 zogezegd hoger in het gamma staat.

                                  (dit zijn nu wel de nl. prijzen maar dat blijft an sich hetzelfde, op basis van een cabrio want van de vorige A4 was er geen coupe)
                                  De A5 met 5-deurs is daartussen geplaatst, de Passat CC doet hetzelfde bij VW.

                                  Bij BMW zullen ze ook zoiets uitvinden, hou het maar goed in de gaten. Een 4-deurs is ultra praktisch, maar niet exclusief genoeg meer. Dus moet er iets uitgevonden worden dat toch iets heeft van de coupe, maar niet zonder 2 deuren op te geven. En dan komen we maar terug met het oude 5-deurs concept, dat 2 decennia in de frigo heeft gestoken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                                    Een 4-deurs is ultra praktisch, maar niet exclusief genoeg meer.
                                    Er is maar weinig praktisch aan een 4-deurs, behalve om achterpasagiers in en uit te laten stappen. Maar o wee als je iets in de koffer probeert kwijt te raken. Zelfs een exemplaar met neerklapbare zetels is dan enkel een doekje voor het bloeden. Ik zou willen voorstellen dat je het woord "praktisch" bovenhaalt bij hatchbacks en breaks

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Er is maar weinig praktisch aan een 4-deurs, behalve om achterpasagiers in en uit te laten stappen. Maar o wee als je iets in de koffer probeert kwijt te raken. Zelfs een exemplaar met neerklapbare zetels is dan enkel een doekje voor het bloeden. Ik zou willen voorstellen dat je het woord "praktisch" bovenhaalt bij hatchbacks en breaks
                                      Vind jij een 1-reeks praktischer dan een 3-reeks berline?
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Vind jij een 1-reeks praktischer dan een 3-reeks berline?
                                        Een 1-reeks met zetels plat is zeker praktischer dan een 3-reeks berline met zetels plat. Die geringe hoogte van zo'n koffer van een berline zorgt voor een beperkte doorsteek.

                                        Comment


                                        • Met het praktische wordt hier echt wel gedoeld op de 4 deuren voor het gemakkelijker in- en uit te stappen.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X