Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 4-serie
Collapse
X
-
BMW 3-serie Coupe niet langer...3-serie Coupe
Wie goed heeft opgelet heeft gemerkt dat ieder gespotte prototype van de nieuwe 3-serie meer dan twee portieren heeft, en dat is niet zonder reden. BMW heeft de tweedeurs namelijk bewust uit het zicht gehouden omdat die straks niet meer 3-serie Coupé heet, maar 4-serie.
Soms zijn er van die momenten dat autofabrikanten ons met een behoorlijke hersenbreker opzadelen, of beter gezegd we raken de draad enigszins kwijt tussen hetgeen eerder wordt beweerd en later is gedaan. De 4-serie is daar een goed voorbeeld van. Nu is het an sich geen gek idee van BMW om de Coupé-modellen van de 1-serie en de 3-serie respectievelijk 2-serie en 4-serie te noemen; dit wekt immers de indruk dat ze op een hoger niveau staan (hoewel ook iets groter dan een 3) waardoor het hogere prijskaartje is te verantwoorden. Maar aan de andere kant is daar het altijd zo graag in ere willen houden van historisch erfgoed. En als er een merk is waar dit hoog in het vaandel staat, dan is het BMW. Om een lang verhaal vervolgens kort te maken: Hoe gaat BMW dit straks doen als er een nieuwe M3 geïntroduceerd gaat worden?
Raadsel
Zowel in naam als in aantallen is de 3-serie het belangrijkste model van BMW. Historie heeft deze status verworven. Nog meer dan de gewone 3-serie is de M3 het boegbeeld van het merk. Sterker nog, hoeveel autofabrikanten zijn er met zo’n beladen model in hun midden? Afijn, een BMW M3 is alleszeggend, een M3 is – je ziet hem vast al wel aankomen – een coupé. Althans, in eerste instantie. Dat moet, dat heet historisch verantwoord, het fenomeen waar juist BMW zoveel waarde aan hecht.
Maar nu bekend is dat de 4-serie invulling gaat geven aan de 3-serie Coupé, hoe gaat de snelste versie daarvan dan heten? M4? Dat is moeilijk voor te stellen; dat gaat BMW namelijk niet alleen een gewichtige modelnaam kosten maar ongetwijfeld ook klanten. Toch M3 dan maar? Kan. Maar hoe BMW dit dan recht gaat praten is ons een raadsel.
Bron: autowereld
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenEuh nee geen sedan, wel een coupé
Gewoon naar de zijruiten kijken hé, typisch bmw coupé (geen derde zijruit)
Ontwerptekening voor de 3 Sedan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
Dat is nu eenmaal het groot verschil tussen de ruiten van de 2 carroserie-type.
Dat is dus een schets van de coupé die verkeerd in een artikel over de sedan terecht gekomen is2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenGEEN DERDE ZIJRUIT = coupé
Dat is nu eenmaal het groot verschil tussen de ruiten van de 2 carroserie-type.
Dat is dus een schets van de coupé die verkeerd in een artikel over de sedan terecht gekomen isOorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWaarom zou dat de Sedan zijn, omdat deze schets tussen de persfoto's van de BMW 3 Sedan stak? Mijn gedacht, doelbewust om al een eerste impressie mee te geven van de coupé... die schets viel mij alleszins onmiddellijk op, maar 't werd niet echt opgepikt door de media.
Voor elk model wordt een ontwerpwedstrijd uitgeschreven binnen BMW. Het zou nogal dom zijn om de naam te wijzigen naar 4 Coupé, terwijl het uiterlijk quasi identiek is aan de 3. De 6 lijkt toch ook niet op de 5?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenNice !!! Was aan het overwegen om midden volgend jaar A5 sportback te kopen, maar deze is stukken knapper !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtendeze heeft ook geen 4 deuren hé ? dus ben je terug af bij je A5 SB...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenDas waar. Maar de tweede zitrij is voor mij van geen belang. Wel de kofferruimte. Zou die opengaan zoals bij sportbreak & BMW 5GT ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEen 4-reeks zal 3-reeks met 2 deuren zijn. Als ze bij BMW een achterklep monteren, noemen ze het 'X', 'touring' of 'GT'...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk BerichtenVoor mij nen 3GT dan maar . Enig idee of dat er komt en wanneer ?
Ik dacht dat er hier op het forum al wel een scoop-topicje bestond rond de 3GT...
Comment
-
Dit is het topic over de 3GT: http://autoforum.be/showthread.php?t=51437&page=5freude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AutoWereldMaar nu bekend is dat de 4-serie invulling gaat geven aan de 3-serie Coupé, hoe gaat de snelste versie daarvan dan heten? M4? Dat is moeilijk voor te stellen; dat gaat BMW namelijk niet alleen een gewichtige modelnaam kosten maar ongetwijfeld ook klanten.
I don't think so. Lijkt me nogal ridicuul en overtrokken door de journalist in kwestie...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment