Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    niets nieuws onder de zon : bij Audi is technisch een A5 een A4 en een A7 een A6 ;-) ... marketing trucje om de mensen te doen geloven dat ze iets meer krijgen !

    Comment


    • #82
      Wel nog maar een gerucht maar hier spreekt men zelfs van een 4-serie Gran Coupe.

      linkje

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        is dat niet een 3 berline?

        Comment


        • #84
          Tuurlijk, Mercedes komt met een kleine CLS, dus moet BMW ook zoiets hebben.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • #85
            Ik dacht dat er een 3-serie GT ging komen, geen Gran Coupe.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten



              The return of the ass-up coupe!

              wat een zalige, maar sobere lijn
              jaren 80 komen terug

              Comment


              • #87
                Doet me wat denken aan de eerste Volvo S60 achteraan, mooi!

                Comment


                • #88
                  De cabrioversie van de BMW 4-serie, zoals de nieuwe tweedeurs 3-serie gaat heten, verliest steeds meer van z’n camouflagepak, zo blijkt uit de meest recente spionagefoto’s.

                  Vorig jaar november lieten we je voor de laatste keer een ingepakte cabrioversie van de BMW 3-serie zien en onlangs konden we daar videobeelden van testwerk op de Nürburgring aan toevoegen.
                  Het is in de tussentijd nog steeds onduidelijk of het model straks door het leven gaat als 3- of als 4-serie. BMW wil op die manier duidelijk onderscheid maken tussen de 3-serie sedan en de afgeleide versies daarvan, de coupé en de cabrio. Navraag bij BMW levert helaas nog geen concrete antwoorden op.
                  Deze nieuwe serie foto’s toont een cabrioversie waarvan in vergelijking met de vorige keer het achterste zijruitje vrij is van zwart-wit plakband. Zo is goed te zien dat ook het stalen vouwdak het welbekende Hofmeister-knikje krijgt. Onder de kap krijgt-ie dezelfde vier- en zescilinders als de 3-serie tot z'n beschikking. We verwachten de officiële onthulling van coupé en de cabrio volgend jaar, tot die tijd doen we het met steeds lichter gecamoufleerde exemplaren.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #89




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #90
                      Zo te zien gaat de Cabrio er stukken minder goed uit zien als de Coupé. Met een stoffen dakje was dit misschien minder het geval geweest...

                      Comment


                      • #91
                        Wat wordt er geregistreerd met dat apparaat op het achterwiel?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                          Zo te zien gaat de Cabrio er stukken minder goed uit zien als de Coupé. Met een stoffen dakje was dit misschien minder het geval geweest...
                          Ik vind een stoffen dak juist lelijker (vorm van daklijn is helemaal anders dan met hard dak).

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                            Wat wordt er geregistreerd met dat apparaat op het achterwiel?
                            Kan vanalles zijn. Een gok: afstand, snelheid en acceleratie van de verticale verplaatsing van het wiel? Wellicht gaat het hem er niet om om dit op zich te meten, maar om andere meetwaardes (bvb akoestische) te kunnen relateren met deze data. Wat ik daarmee bedoel is dat wanneer men een bepaalde trilling opmeet van de motor, dan wilt men dit ook kunnen koppelen aan: bij welke snelheid gebeurt dit, in welke versnelling, aan welk toerental. Ik vermoed dit dit iets vergelijkbaars is. Maar een ingenieur met specialisatie voertuigtechnieken kan dit wellicht beter uitleggen.

                            Comment


                            • #94
                              Hij lijkt zo klein.. precies meer een opvolger voor de 1 serie cabrio dan de 3 serie..
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                                Zo te zien gaat de Cabrio er stukken minder goed uit zien als de Coupé. Met een stoffen dakje was dit misschien minder het geval geweest...
                                Dat is met de huidige 3 en zijn harde dak ook al het geval. Ik heb tot nu toe nog geen enkele vierzits-CC gezien met een geslaagde lijn. De voorruit loopt te ver door, het dak heeft te veel een tonvorm, de koffer is lang genoeg om een helikopter op te laten landen... Als een ontwerper kon kiezen, zou hij een auto nooit zo vorm geven. 't Is echt wel een gevalletje van 'het beste maken van een slecht beginpunt'. En eerljk gezegd, ook de Z4 ziet er minder goed uit met een hard dak.

                                Overigens maakt de Hofmeister-knik het er niet mooier op, met dit dak. Als ze die hadden weggelaten, zolals bvb bij de C70 of de Mégane CC, dan was er nog iets van elegantie overgebleven.
                                Last edited by ; 11/07/2012, 13:20.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  Ik vind een stoffen dak juist lelijker (vorm van daklijn is helemaal anders dan met hard dak).
                                  Nee de daklijn van deze CC is wel gelijk aan die van de Coupé wou je zeggen..

                                  Ik heb werkelijk nog nooit iemand horen zeggen een CC mooier te vinden dan een echte Cabrio met stoffen dak. Die stoffen dakjes zijn tegenwoordig zo goed met soms wel 5 lagen(!) doek. Bij de nieuwe 911 waren ze laaiend over het kapje en bij de A5 is het ook niets dan lof in de tests. Het is ook nog eens veel lichter.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Als ik mij niet vergis is het dak van de nieuwe 911 cabrio een stalen dak bekleed met stof.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Als ik mij niet vergis is het dak van de nieuwe 911 cabrio een stalen dak bekleed met stof.
                                      In a way... Niet echt staal, maar magnesiumlegeringen voor het frame en composiet voor de boven- en achterpanelen, terwijl de zijkanten meerlagig stof zijn. Dus stoffen kap, maar met harde delen eronder voor de boven- en achterkant.



                                      "One of the more distinguishing elements of the new 911 Cabriolet is the soft-top, retractable roof. For the 2012 model, Porsche unveiled a new design that features a glass rear window that has been glued directly to the outer fabric skin. According to Porsche, this new wrinkle will also be used in some of the company’s forthcoming models, particularly the new Boxster.
                                      Going back to the design of the roof, Porsche also used a magnesium frame to support the roof structure, while making use of composite paneling to built the upper and rear parts of the roof. As far as the side panels are concerned, Porsche retained their traditional multilayered fabric design, allowing the whole structure to be folded and stowed under a tonneau cover.
                                      The whole process of raising and/or stowing the roof takes 11 seconds to complete and can be done so at a speed of anything under 37 mph."
                                      Last edited by ; 13/07/2012, 01:20.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Hier nog eentje met het resultaat in real life:

                                        Comment


                                        • Veeeeel mooier dan zo'n stalen dak.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X