Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Los van het feit dat elk carroserieonderdeel anders is heb je weer helemaal gelijk dbr..

ik wil hem niet zien..te pijnlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Gewoon de 2-deurs versie van de BMW 3 die eigenlijk 1200 euro goedkoper moet zijn dan de 4-deurs versie.
      Ik heb zelfs horen zeggen dat er nog eentje komt zonder dak die nog goedkoper zal zijn.

Comment

Gewoon de 2-deurs versie van de BMW 3 die eigenlijk 1200 euro goedkoper moet zijn dan de 4-deurs versie.
        Als je het bericht van M3Power79 zou gelezen hebben, dan wist je juist dat BMW meer gedaan heeft dan enkel het serienummer verhoogd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
          Los van het feit dat elk carroserieonderdeel anders is heb je weer helemaal gelijk dbr..

ik wil hem niet zien..te pijnlijk.
          Bedankt voor uw instemming met mijn mening. Voor WO 2 waren modellen zonder dak inderdaad goedkoper dan de gesloten modellen en nu wordt daar extra winst op genomen.

Comment

Bedankt voor uw instemming met mijn mening. Voor WO 2 waren modellen zonder dak inderdaad goedkoper dan de gesloten modellen en nu wordt daar extra winst op genomen.
            De manier waarop een moderne cabrio ontwikkeld is, is dan ook lichtjes anders dan de voertuigen van voor WO2. Als we van uw auto gewoon het dak afzagen heb je misschien een goedkope cabrio maar lang zul je er niet mee leven. Het dak maakt deel uit van de draagstructuur van de auto en is een goedkopere manier om een stevige auto te maken dan een cabrio. Ga jij nu werkelijk beweren dat je dat niet wist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              De manier waarop een moderne cabrio ontwikkeld is, is dan ook lichtjes anders dan de voertuigen van voor WO2. Als we van uw auto gewoon het dak afzagen heb je misschien een goedkope cabrio maar lang zul je er niet mee leven. Het dak maakt deel uit van de draagstructuur van de auto en is een goedkopere manier om een stevige auto te maken dan een cabrio. Ga jij nu werkelijk beweren dat je dat niet wist?
              Laat je toch niet vangen door dbr2; die droomt nog altijd van een skoda superb cabrio met zeven plaatsen, verwarmde en electrisch verstelbare derde rij, liefst met video syteem achteraan, lederen binnenbekleding en dat alles aan een prijs van maximum 20k €. Oh ja, zeker met die fantastische 1.6 liter diesel met 95 pk. En als het kan ne witte. Met trekhaak. En tennisbal op de trekhaak, m.a.w. ne "sport".

Ik snap trouwens niet dat hij nog niet begonnen is over de versnellingsbak. Veel duurder dan vroeger en toen moest ge maar 4 keer trekken en sleuren om in de hoogste versnelling te geraken en nu al 6 keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                Waarschijnlijk in Bornem, ik heb hem daar ook gezien. Echt een knappe wagen! Stond daar in het Glaciersilber met rood leder en de Sportline uitvoering met optionele 19" velgen , veel agressiever dan de 3 reeks in die uitvoering. Voorbumper is een pak agressiever van tekening met veel hoogglans erin. De optionele full led verlichting is gewoon weg subliem, precies zoals in de film Thron, zalig! In profiel lekker laag en lang ( is een stuk langer dan de 3 maar ik heb niet goed opgelet hoeveel ). Wat achteraan opvalt zijn de veel horizontale lijnen die hem lekker breed maken en het fel verbrede spoor (+8cm tov 3 berline!, vooraan +4cm trouwens ). Wat de wagen nu ook duidelijk heeft is een brede scouderpartij zoals dat bij een A5 coupé is, onder de ramen maakt de koets een serieuse boog naar buiten toe wat de wagen een gedrongen uiterlijk heeft. Enig punt van kritiek is dat de achterlichten van design beter hadden gekund, wat braafjes zeker als je vergelijkt met de mega agressieve voorlichten.
                Binnenin veel ruimte, ook achteraan voor een coupé en een aantal nieuwe opties zoals standaard de nieuwe Idrive controller met touchscreen bediening (indien navi prof ) en een uitgebreider lederen bekleding van het interieur.
                Er komt ook vrij snel na de lancering een 435d uit met standaard automaat (logisch) maar ook met standaard xDrive! Vermogens zijn nog niet bekend maar ik ga ervan uit dat dit de motor uit de 535d & 640d zal zijn met 313 pk en 630 Nm. Voor de rest geen nieuwigheden op gebied van motorisatie alhoewel ik mij afvraag hoeveel mensen voor een 420i xDrive zullen kiezen???
                Eveneens zal het M-Sportpakket leverbaar zijn vanaf lancering.
                Dit was het zowat, jammer genoeg geen foto's kunnen schieten want onze gsm moeten afgeven.
                Heb je een idee van de zithoogte achterin (van zetel tot dakhemel) in vergelijking met de huidige 3 Coupe ?

Comment

je vind het echt geweldig he,steeds van die uitspraken doen waarvan je zelf al te goed weet dat ze geen steek houden en dan zien hoe iedereen er zich opgooit.

jij weet zelf maar al te goed dat het ontwikkelen van zo'n dakmechanisme gigantisch veel geld kost.

en die 4-coupé wordt gigantisch mooi.

Comment

• Wordt fermen bak, audi A5 killer denk Nu nog de 4 gran coupe, zal nog vetter zijn...
                    BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
                      Wordt fermen bak, audi A5 killer denk Nu nog de 4 gran coupe, zal nog vetter zijn...
                      Ziet er ook al netjes uit!

Ben benieuwd wanneer er van de gran coupe weer foto's opduiken.
                      En hoe snel die in de showroom zal staan?

Comment

• De gran coupe zal wss voor 2014 ergens zijn vermoed ik... zal in ieder geval snel op de gewone 4-reeks volgen, bmw heeft veel goed te maken in dat segment!
                        BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                          Laat je toch niet vangen door dbr2; die droomt nog altijd van een skoda superb cabrio met zeven plaatsen, verwarmde en electrisch verstelbare derde rij, liefst met video syteem achteraan, lederen binnenbekleding en dat alles aan een prijs van maximum 20k €. Oh ja, zeker met die fantastische 1.6 liter diesel met 95 pk. En als het kan ne witte. Met trekhaak. En tennisbal op de trekhaak, m.a.w. ne "sport".

Ik snap trouwens niet dat hij nog niet begonnen is over de versnellingsbak. Veel duurder dan vroeger en toen moest ge maar 4 keer trekken en sleuren om in de hoogste versnelling te geraken en nu al 6 keer.
                          Ik droom helemaal niet van de Superb met de hierboven vermelde opties. Doe mij maar een witte basis Superb 1.6 tdi 90 pk zonder verdere opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten

En maar 5 keer als je het geluk hebt om met een BlueMotion 1.6 opgezadeld te zitten hé!

Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
                            Wordt fermen bak, audi A5 killer denk Nu nog de 4 gran coupe, zal nog vetter zijn...
                            Ik zal hem toch eens met niet-camouflage lak moeten zien voor ik overtuigd ben dat het een A5 killer wordt...
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

groot gelijk maar je moet ook toegeven dat de grote merken less is more (money) regel hanteren.
                              lets have some more member berries

Comment

Ik droom helemaal niet van de Superb met de hierboven vermelde opties. Doe mij maar een witte basis Superb 1.6 tdi 90 pk zonder verdere opties.
                                Ik ben érg teleurgesteld in jou, als zelfverklaard Skoda fanboy, dat je nog eens niet weet dat die 1.6 tdi 105pk heeft

Comment

Natuurlijk. Maar de dakconstructie van een cabrio (en de daaruit voortvloeiende aanpassingen voor de stijfheid) rechtvaardigt het prijsverschil niet dat er nu is tussen een sedan en een cabrio in de 3-reeks. Dat verschil is namelijk 8.000 euro. Daar mag je al heel wat technologie voor uit de kast trekken om dat verschil IN de auto terug te vinden. En de 4-reeks is gewoon de 3-reeks met een andere naam, maar met ongetwijfeld een nog groter prijsverschil.

Comment

• Natuurliijk , ze noemen hem gewoon 4 ipv 3 om voor quasi hetzelfde product een veel hogere prijs te kunnen vragen.

Comment

Natuurliijk , ze noemen hem gewoon 4 ipv 3 om voor quasi hetzelfde product een veel hogere prijs te kunnen vragen.
                                      Wacht met het schrijven van zulke belachelijke posts tot dat je hem echt gezien hebt

Comment

Natuurliijk , ze noemen hem gewoon 4 ipv 3 om voor quasi hetzelfde product een veel hogere prijs te kunnen vragen.
                                        Neen de naamaanduiding is er gekomen om een duidelijker onderscheid te kunnen maken in naamgeving tussen de berline en de coupé. Andere voorbeelden: Audi a4/a5, vw golf/scirocco, ... Alle coupé- benamingen onmiddellijk bombarderen tot te dure berlines met 3 deuren is te kort door de bocht. Het is wel anders voor een bv. een vw golf; hier is de 3 deurs goedkoper dan de 5 deurs. De scirocco is dan het product waar ze een veel hogere prijs voor kunnen vragen. Meestal maken ze op deze coupe versie ook een cabrioversie en deze vraagt toch een ander ontwerp dan een berline. Vandaar de meerprijs.
                                        Last edited by ; 02/05/2013, 11:43.

Comment

• @ brammelo

8000€ is inderdaad een groot verschil..maar de aanpassingen zijn ook niet te onderschatten.de auto moet voor een groot deel herontwikkeld worden.
                                          dat gaat over structuur,dak,ruiten,interieur,deuren,koffer,vaak ook lichten,kapmechanisme..ik zit in die branche en ontwikkeling en ontwerp kosten gigantisch veel geld en tijd.
                                          we praten hier al gauw over miljoenen euro's..en de verkoopsaantallen van een cabrio zijn een stuk minder dan die van een gewone wagen.
                                          ik zeg niet dat ze er niks aan verdienen maar ik snap waar dat sterk prijsverschil vandaan komt.
                                          Last edited by ; 01/05/2013, 22:59.

Comment

Working...
                                          X