Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 8000€ is inderdaad een groot verschil..maar de aanpassingen zijn ook niet te onderschatten.de auto moet voor een groot deel herontwikkeld worden.
    dat gaat over structuur,dak,ruiten,interieur,deuren,koffer,vaak ook lichten,kapmechanisme..ik zit in die branche en ontwikkeling en ontwerp kosten gigantisch veel geld en tijd.
    we praten hier al gauw over miljoenen euro's..en de verkoopsaantallen van een cabrio zijn een stuk minder dan die van een gewone wagen.
    ik zeg niet dat ze er niks aan verdienen maar ik snap waar dat sterk prijsverschil vandaan komt.

    Comment


    • Uiteindelijk zal deze auto, welke variant dan ook (coupe,cabrio, gran coupe) wel weer goed verkopen.
      Die extra kost is dan toch ook logisch als de aanpassingen nodig zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
        Wacht met het schrijven van zulke belachelijke posts tot dat je hem echt gezien hebt
        Audi doet exact hetzelfde met de A4 vs. de A5: zelfde platform, zelfde interieur, totaal andere prijs. Ik ga er van uit dat het een veilige veronderstelling is om te denken dat BMW met de 3 en de 4 dezelfde kant uitgaat. Tja, voor "priemiejum" moet je betalen, nietwaar?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
          8000€ is inderdaad een groot verschil..maar de aanpassingen zijn ook niet te onderschatten.de auto moet voor een groot deel herontwikkeld worden.
          dat gaat over structuur,dak,ruiten,interieur,deuren,koffer,vaak ook lichten,kapmechanisme..ik zit in die branche en ontwikkeling en ontwerp kosten gigantisch veel geld en tijd.
          we praten hier al gauw over miljoenen euro's..en de verkoopsaantallen van een cabrio zijn een stuk minder dan die van een gewone wagen.
          ik zeg niet dat ze er niks aan verdienen maar ik snap waar dat sterk prijsverschil vandaan komt.
          Je geeft het zelf al aan: ze verdienen er wel degelijk aan. De perceptie leeft nu eenmaal dat een cabrio exclusiever is, en dat kopers dus wel bereid zullen zijn er meer voor te betalen. Wat je hierboven vertelt over die herontwikkeling: eigenlijk klopt het maar half. Kijk maar in hoeveel vormfactoren de 3-reeks beschikbaar is. En daar zitten van vormfactor naar vormfactor (sedan, coupé, touring) ook stevige verschillen. Het verschil zit hem dus niet in de achterlampunit, want die is voor elk van die modellen anders. En ook niet in de deur, want frameloze deuren zitten ook in de coupé. Het zit in de dakconstructie en in de verstevigingen voor extra stijfheid. En dat kost nog steeds geen €8.000... Voor alle duidelijkheid: alle autofabrikanten doen dit, het is geen specifieke BMW-strategie.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Audi doet exact hetzelfde met de A4 vs. de A5: zelfde platform, zelfde interieur, totaal andere prijs. Ik ga er van uit dat het een veilige veronderstelling is om te denken dat BMW met de 3 en de 4 dezelfde kant uitgaat. Tja, voor "priemiejum" moet je betalen, nietwaar?
            So true
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              So true
              Je moet eens voor de fun bij citroen de berline's vergelijken met hun cabrioversie.... ds3 vs ds3 cabrio / Dit zijn ook cabrio's De ds reeks is ook premium. (€ 3000 prijsverschil voor een stoffen dak ipv een metalen dak. (En dit op een auto van € 16.000 = 18,75%) Ik zie hier € 8000 verschil passeren op een auto van € 42.000 basis = 19% dat de cabrio meer kost dan de coupé)
              Last edited by ; 03/05/2013, 23:53.

              Comment


              • BMW is nu eenmaal veel te duur voor hetgeen ze leveren , dat is algemeen bekend bij de kritische consument.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  BMW is nu eenmaal veel te duur voor hetgeen ze leveren , dat is algemeen bekend bij de kritische consument.
                  Is dat algemeen aangenomen, of waar haal je dit statement ? Dan zijn alle Europese merken zeker te duur voor hetgeen ze leveren... Als er goedkopere Aziatische merken zijn. Niemand zal zeggen dat bmw goedkoop is...vw ea. zijn dat ook al lang niet meer... Ik wacht nog altijd op het kostenplaatje van je vorige auto... http://www.autoforum.be/showthread.p...Poll&highlight= Als kritische consument zou je nooit een vw kopen, is toch maar een skoda met een badge. Gelukkig zijn er nog mensen die weten, dat een auto meer is dan een stuk ijzer met 4 wielen.dbr2: Het is met alle producten zo dat 1% verbetering gemakkelijk 10% meer kost in het hogere segement. En of het dat waard is, is voor iedere consument anders. En stellen dat iedere gebruiker niet kritisch is omdat hij meer uitgeeft voor die 1% meer is kortzichtig. Wat zeg je tegen iemand die een iphone 5 koopt of een nikon d4 camera. Goed zot ? Van ieder product op de markt heb je producten van goedkoop tot duur. Een Gilet vertigo, donkervoort, tesla enz. Waar plaats je deze dan ? Jij kan evengoed in Rusland van voor de WO I gaan wonen, en met een Lada rijden. Daar heb je al die ellende niet. Je bent gewoon te laat en op de verkeerde plaats geboren. dbr2: is dit iets voor u ? http://www.autokanaal.be/auto/kia/op...-een-buik.aspx Of is deze ook te duur voor wat het is ?
                  Last edited by ; 04/05/2013, 15:41.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    BMW is nu eenmaal veel te duur voor hetgeen ze leveren , dat is algemeen bekend bij de kritische consument.
                    BMW is duur maar hetgeen ze leveren is wel dik in orde.
                    in iedere test van eender welke BMW komt steeds terug..sterke punt..rijplezier!
                    wat dat inhoud kan je moeilijk omschrijven maar je ervaart het wanneer je ermee onderweg bent.

                    voor mij is dat een prima zithouding in een sportzetel,een erg directe en scherpe besturing met veel feedback(dank u achterwielaandrijving). een motor die reageert wanneer je aan het gaspedaal komt en remmen die bijten. en nee,ik ben geen hardrijder..
                    dit alles vind ik in een BMW.die auto ligt mij perfect..en ja ,het is spijtig dat hij zo duur is,zeker voor de gewone werkende mens.
                    Het is niet de comfortabelste auto,maar ik vind dat niet erg.niets is erger dan zo'n deinende boot waarin je niets voelt.
                    ik weet dat jij Octavia -minded bent..prijs-kwaliteit prima wagen,ben enkele weken geleden de nieuwe gaan proefrijden uit nieuwsgierigheid,ik kan en wil hem ook niet afbreken maar al na 2km had ik het gevoel,nee..dit zal nooit mijn wagen worden.hij doet alles naar behoren,maar rijplezier,emotie...sorry..niks..
                    gelukkig dat smaken en kleuren verschillen anders moest er maar één merk en 1 type wagen gemaakt worden.
                    maar ieder z'n mening.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Je moet eens voor de fun bij citroen de berline's vergelijken met hun cabrioversie.... ds3 vs ds3 cabrio / Dit zijn ook cabrio's De ds reeks is ook premium. (€ 3000 prijsverschil voor een stoffen dak ipv een metalen dak. (En dit op een auto van € 16.000 = 18,75%) Ik zie hier € 8000 verschil passeren op een auto van € 42.000 basis = 19% dat de cabrio meer kost dan de coupé)
                      Porsche Boxter 2.7 : 50.336
                      Porsche Cayman 2.7 : 53.482

                      Cabrio +/- 6% goedkoper dan de coupe versie...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        BMW is nu eenmaal veel te duur voor hetgeen ze leveren , dat is algemeen bekend bij de kritische consument.

                        In leasing of renting pakt dat wel even anders uit, omdat BMW erom bekend staat langs die weg de eigen verkoop te subsidiëren (op kosten van wie de ex-leasebakken tweedehands koopt ). Als privé-persoon heb je er niet veel te zoeken als je koopjes wil doen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                          Porsche Boxter 2.7 : 50.336
                          Porsche Cayman 2.7 : 53.482

                          Cabrio +/- 6% goedkoper dan de coupe versie...
                          De new cayman is pas vernieuwd.... De boxster is nog het oude model. http://www.porsche.com/all/comparemo...el3=&compTab=2 Huiswerk maken...
                          Last edited by ; 06/05/2013, 17:24.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            De new cayman is pas vernieuwd.... De boxster is nog het oude model. http://www.porsche.com/all/comparemo...el3=&compTab=2 Huiswerk maken...
                            De Boxster kan je nu ook nog niet oud noemen hé. De Cayman komt altijd na de Boxster uit, maar wel op dezelfde basis. Dus de coupé versie van een Boxster/Cayman is wel degelijk duurder dan de roadster. En dat was bij de vorige generatie ook zo.

                            Ik zou je huiswerk nog maar even nakijken

                            Maar deze discussie hoeft niet in dit topic verder gezet worden. Hier gaat het over de BMW 4-serie.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                              De Boxster kan je nu ook nog niet oud noemen hé. De Cayman komt altijd na de Boxster uit, maar wel op dezelfde basis. Dus de coupé versie van een Boxster/Cayman is wel degelijk duurder dan de roadster. En dat was bij de vorige generatie ook zo.

                              Ik zou je huiswerk nog maar even nakijken

                              Maar deze discussie hoeft niet in dit topic verder gezet worden. Hier gaat het over de BMW 4-serie.
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...e-Cayman/page7
                              Ik wil geenszins beweren dat het 2 totaal verschillende modellen zijn, maar vanuit eigen rij-ervaring vind ik ze wel heel verschillend aanvoelen. Porsche heeft imo de Cayman in de markt gezet als opstapje naar de 911. Met de Boxster hebben ze nooit die ambitie gehad. De Cayman was als nichemodel al van in het begin ‘gedoemd’ om lage verkoopsaantallen te scoren. Om nog eens op het prijsverschil terug te komen: bij de geboorte van de 987 kreeg de S versie van de Boxster eerst nog een (laatste) evolutie van de 3.2 ingelepeld (280pk versie) terwijl de Cayman direct de nieuwe 3.4 kreeg. Op dat moment (introductie) was het verschil dus wel enigszins ‘objectief’ gerechtvaardigd. Een jaar later kreeg ook de Boxster die motor maar het prijsverschil bleef...
                              Het is gewoon een uitzondering op de regel. En dat wist Bart...Mea culpa
                              Last edited by ; 06/05/2013, 22:09.

                              Comment


                              • Comment


                                • Comment


                                  • Geen standaard xenon meer zoals de E92 lijkt het. Triestig voor 8000 euro extra.
                                    Last edited by stradge; 02/06/2013, 00:03.

                                    Comment


                                    • Misschien dat dat nog veranderd als ze hem effectief in productie nemen, lijkt mij raar dat ze gaan downgraden.

                                      Comment


                                      • Misschien komt dat omdat nu de lichtste versie een 320d is, en vanaf nu er ook een 416d en 418d zal komen. Bij deze lichte versies zullen xenons misschien wel optioneel blijven.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • hopelijk brengen ze nu eindelijk wel nog eens een auto op de markt die niet elke 100m in panne valt
                                          gisteren is de turbo weer beginnen lastig doen
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X