Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik snap niet niet waarom iedereen zo vloekt op een i-drive. Das toch mega simpel?
    niet als je aan het rijden zijt en 20 verschillende vensters moet doorlopen voor je hebt wat je wil
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      niet als je aan het rijden zijt en 20 verschillende vensters moet doorlopen voor je hebt wat je wil
      Geef eens een voorbeeld... Een situatie waarbij je meer dan 3 vensters moet doorlopen. Ik heb de pro versie, en ik kan me die situatie niet voorstellen. vb: gps staat aan en krijg telefoon, neem op aan het stuur. Wil ik de gps verder op het scherm, druk 1x nav. Gps naar huis instellen, staat geprogrammeerd op 1. Je kan zo 8 functies toekennen. Eender wat, tot ventilatie toe. Het enige wat me opvalt, is dat de gebruiker zijn acht programmeerbare knoppen goed moet gebruiken. Ga je er met je vinger gewoon boven staan, dan zie je de functie voor je er op drukt. Ivg. met de eerste generatie i drive, zijn ze er stukken op vooruit gegaan. (de eerste vind ik gewoon supertraag, en geen nav, tel,... toets en geen programmeerbare knoppen.

Comment

• ja hallo probeer eens tijdens het rijden een instelling in de navigatie te veranderen als je ze al vind.

Comment

ja hallo probeer eens tijdens het rijden een instelling in de navigatie te veranderen als je ze al vind.
          Hier moet ik Dirk195 toch wel echt bijtreden... de iDrive is super gemakkelijk te bedienen. Je hebt ocharme 5 knoppen waar je alles mee kan doen + bij de professional ook nog eens die 8 snelknoppen...

Je zou anders eens in een Jaguar moeten stappen of zo. Ben daarmee gaan rijden voor ik mijn F11 heb gekocht en dat is pas een kluwe aan menus. Je moet er voor de zetelventilatie via de touchscreen 4 menus doorlopen om die aan te kunnen zetten, om van de navigatie maar te zwijgen...

Nee echt, de iDrive is supereenvoudig en heeft voor mij destijds een stukje de doorslag gegeven van de beslissing om opnieuw voor een BMW te gaan.

Misschien 'speel' je er niet voldoende mee?
          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

ja hallo probeer eens tijdens het rijden een instelling in de navigatie te veranderen als je ze al vind.
            Wat is er mis met de icoontjes links op je scherm ?
            Michael from Checkered Flag BMW demonstrates the features and functions of the navigation system in BMW models using BMW iDrive. For more information on BMW...

Comment

• ik speel er natuurlijk niet voldoende mee, ik kruip zo weinig mogelijk in de bmw en ben de COMAND gewoon.
              als ik dat filmpje bekijk heeft de idrive wel een ferme update gekregen met het nieuwe model in 2012

Comment

zoals de I-drive ook zo'n gemakkelijke bediening is zeker?
                De eerste generatie was dat helemaal niet, neen. De tweede generatie wel, in die mate zelfs dat 't van de bedieningsconcepten het meest eenvoudige was, en het enige dat zo verregaand blindelings te bedienen valt. Naar veiligheid en gebruiksgemak scoort het ook vandaag nog top. AMS test dat jaarlijks; interessant om dat te lezen.
                Dat BMW z'n bedienconcept door de jaren heen heeft bijgevijld, klopt uiteraard. En dat ze daarbij ook goed naar de concurrentie hebben gekeken, is evenzeer waar. En dat een ander systeem aanleren dan datgene dat je al gewoon bent, moeilijk(er) is, klopt ook. Maar dat alles doet niks af van het feit as is, en dat is dat iDrive toonaangevend is.

Comment

Het lijkt er erg sterk op dat je oordeelt over iets waar je totaal geen kennis van hebt?

Comment

• De iDrive is voor mij een veel beter systeem dan de Command en ik vergelijk dan nog de business gps uit de 1 (vernieuwde versie met de knoppen naast de scroller en 8 geheugentoetsen) met de bijna 2x zo dure Command uit de E. De iDrive is veel sneller en veel eenvoudiger te bedienen dan te Command (vind ik).

Comment

Niet overdrijven eh. Idrive is poepsimpel zeker in een 3reeks. Een 7 reeks heeft een veel uitgebreidere systeem maar zelfs dat valt zeer goed mee.
                      Het enige idrive systeem wat ik moeilijk vond is dat van de E65 7reeks . ( Waarschijnlijk omdat ik tot dan zo een systeem niet gebruikt had) Na een week kende ik dat wel door en door.

Comment

• Ik ben ondertussen de iDrive meer dan gewoon, en ik heb bijna elke versie gehad. Het nieuwe systeem is inderdaad beter, maar ook het oude systeem heb ik nooit slecht gevonden. Wat ik dikwijls gemerkt heb met het oude systeem, dat is dat de mensen niet weten hoe ze het moeten bedienen.
                        Ik rijd regelmatig met Mercedessen welke allemaal een ander Comand-systeem hebben. Ik snap echt niet wat mensen beter vinden aan dat systeem. Enkel al dat kleine scherm stoort mij. BMW is op dat vlak toch wel een serieus klasse hoger.

Vorige week heb ik een nieuwe 3 gehad als vervangwagen. Het systeem werkt hetzelfde als in mijn 5, maar het scherm is er nog op vooruit gegaan qua kwaliteit. Echt knap.
                        Last edited by BMWMB; 11/07/2013, 00:26.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• niet dat dit er iets toe doet maar het COMAND scherm in de C en E zijn toch even groot als die in 3 en 5 reeks?
                          de mercs zonder COMAND maar met audio 20 of 50 hebben idd een kleiner scherm

Comment

• Neen, die schermen zijn heel wat kleiner.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• hoeveel inch heeft een nieuwe 3 en 4 dan wel? in de merc ist 7" en in onze 3 reeks dat wel vorig model is is dat scherm niet groter

Comment

• in de e90 is de kleine 6,5" en de grote 8,8"... Het is duidelijk dat jij de kleine hebt.

Comment

• Wie heeft de grootste LCD penis... ?
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    in de e90 is de kleine 6,5" en de grote 8,8"... Het is duidelijk dat jij de kleine hebt.
                                    is er dan ook een verschil in idrive versies tussen de 2 schermen?

Comment

Voor iemand met een uitgesproken mening heb je meer vragen dan antwoorden. ;-) Inhoudelijk heeft de pro meer informatie, en ik denk dat de bediening gelijkaardig is. Nb: Vanaf dit moment is er een nieuwe iDrive controller met geïntegreerde touchpad. Zal ook voor de 4 reeks zijn.

Comment

Neen die zijn er voor de show

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Neen die zijn er voor de show
                                          is da zo grappig? beiden zijn idrive in tegenstelling tot mercedes waar het groot scherm COMAND is en het klein scherm audio 20/50...
                                          en mijn mening is zoals van de meeste gebaseerd op eigen ondervindingen in plaats van hypes of meningen van anderen over te nemen dus ja die kan soms fout zijn of gaandeweg veranderen

Comment

Working...
                                          X