Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LF-LC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lexus LF-LC

Lexus verrast met sportieve teaser

Verrassing! Lexus komt opeens met deze teaser van een nieuw model. En dan betreft het ook nog eens een behoorlijk sportieve, afgaand op het design.

Onlangs trok Toyota eindelijk, na jaren van conceptmodellen en snippertjes informatie vrijgeven, het doek van de definitieve versie van de GT 86. Nu is premiumafdeling Lexus aan beurt om ons te plagen met een nieuwe sportwagen, getuige deze teaser. We zien niet meer dan het linkerfront van de auto, maar het lijnenspel heeft alles weg van een sportief model.
    Aanvullende informatie rond deze teaser laat weten dat het een ontwerp betreft uit de koker van Lexus' designstudio Calty, gelokaliseerd in de Verenigde Staten, en dat dit model de nieuwe designrichting van het merk moet aangeven. Ook staat vast dat we meer van deze auto gaan zien op de North American International Auto Show, die vanaf 9 januari 2012 gehouden wordt in Detroit. Opvallend is verder dat de bandenmaat van het rubber aan de voorkant gelijk is aan dat van de supersportieve Lexus LFA, afgezien van de diameter (21 inch op deze teaser, 20 op de reguliere LFA).

Bron: autoweek

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1200x800 and weights 108KB.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nog een teaser van Lexus' nieuwe concept

Lexus praat in raadsels, net zoals precies een week geleden. We hebben een tweede teaser voor een nieuwe concept car dat het merk binnenkort in Detroit onthult.

Ditmaal wordt ons een kijkje in het interieur van het mysterieuze conceptmodel gegund. De lage daklijn en de lage zit suggeren dat het om een sportief model gaat, wat aansluit bij de eerste teaser van het linkerfront van de auto. Lexus spreekt zelf over een 'eigentijdse, hoogwaardige en unieke' nieuwe designrichting, waar dit nieuwe model het toonbeeld van moet zijn.
    Vast staat nog steeds dat we deze auto, afkomstig uit designstudio Calty in het Amerikaanse Newport Beach, voor het eerst in vol ornaat gaan zien in Detroit. Te weten op de North American International Auto Show, op 9 januari 2012 om 13:25 uur lokale tijd. Dat laatste vertaalt zich in 23:25 uur onze tijd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ben benieuwd wat dit gaat worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Ben benieuwd wat dit gaat worden?
        Een paar slimmerikken bij Road & Track in de States hadden per ongeluk op een verkeerd knopke geduwd. Een paar beelden van slechte kwaliteit (uit filmmateriaal) paraderen dus nu al vlot rond op het internet

Alles over je volgende auto. Prijzen, nieuws, tests, verbruik over nieuwe auto’s. Tonnen achtergrondinformatie.

Comment

Nice!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Een paar slimmerikken bij Road & Track in de States hadden per ongeluk op een verkeerd knopke geduwd.

Vraag mij dan altijd af in hoeverre dat echt 'per ongeluk' is.
            Net zoals sommige prototypes soms met bepaalde delen 'per ongeluk' ongecamoufleerd gespot worden.

Comment

Gelekt: Lexus LF-LC

Lexus startte onlangs een nauwkeurig teaseroffensief met z’n nieuwe sportcoupé, met inmiddels twee fases. De rest van de campagne kan nu echter de prullenbak in, want de volledige auto is al op gelekte foto’s te zien!

Een teaservideo met Lexus LF-LC, zoals de auto gaat heten, werd door een buitenlandse weblog ontdekt op de website van een Amerikaans autotijdschrift. Technische informatie hebben we niet, maar de 'hybrid' badge bij de achterste wielkast hint in ieder geval al naar hybride techniek.
              Ook is nog onduidelijk wat voor auto’s Lexus precies met deze auto op de korrel heeft. Zo op de foto’s lijkt deze LF-LC min of meer een spirituele opvolger van de Toyota Supra. Dat zou betekenen dat de productieauto (want reken maar dat die er gaat komen) het opneemt tegen auto’s als de Porsche 911 en de nieuwe Honda NSX. Vanaf wanneer dat is, is ook nog onbekend.
              Wél weten we wanneer Lexus de LF-LC onthult: op de NAIAS in Detroit. Honda (of liever: Amerikaanse luxedivisie Acura) laat op dezelfde autoshow een concept-car voor z’n nieuwe NSX zien.

Comment

fotobron: lexusforum.nl

Mmmm, als deze ooit het productiestadium haalt...: een wat kleinere realistische straatversie van een LFA met wat zachtere lijnen en een hybride krachtbron erin... Dat lust ik wel. Een mooie reïncarnatie van een Toyota Supra, als het ware...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Comment

nice, alleen die grille
                    Last edited by edge; 26/12/2011, 19:27.

Comment

Meer over de Lexus LF-LC

Eerder dan gepland konden we vorig jaar al kennismaken met de Lexus LF-LC Concept. Helaas was de informatie nog uiterst summier. Inmiddels weten we dankzij het Engelse Autocar echter meer en hebben we twee extra foto’s.

Lexus zelf zegt dat ‘de LF-LC een extra stap in het nieuwe Lexus-design’ is. De LF-LC is dan nog wel een concept-car, maar insiders melden dat Lexus series overweegt om de auto in productie te nemen. De coupé zou je dan kunnen zien als een indirecte opvolger van de Lexus SC 430. Dat was overigens een cabriolet met een stalen klapdak.
                      Als we de naam ontleden, dan staat LF voor ‘Lexus Future’. C staat voor 'Coupé'. De letter L in de naam geeft ten slotte aan dat Lexus de auto hoog positioneert: hij moet het onder meer opnemen tegen de BMW 6-serie en de Mercedes SL. Lexus gaat waarschijnlijk een ingekort platform van de nieuwe LS gebruiken. Die komt in 2014.
                      De LF-LC wordt een hybride, verraden letters voor de achterste wielkast. Voor de productieversie ligt de naam LC 600h dan voor de hand, vanwege een aandrijflijn die overeenkomt met die van de Lexus LS 600h. Als introductiedatum voor de LC 600h noemen de insiders het jaar 2015.

Comment

Wat een lekker bruut beest

Comment

nog wat extra beelden in deftige kwaliteit: http://www.autofans.be/galerij/extra...-detroit-15441

Comment

Dit is nog eens een prachtige concept, zie

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Live @ NAIAS Detroit:

Comment

Comment

Bron: [www.carview.co.jp] & [www.auto.cz]

Comment

Comment

Working...
                                    X