Lexus is gestopt met dagdromen over de LF-LC Concept, en heeft besloten hem daadwerkelijk te gaan bouwen.
Lexus heeft eindelijk groen licht gegeven voor de productieversie van de LF-LC concept-car, nadat de auto keer op keer een warm onthaal ten doel viel op internationale autoshows. Tja, hiervoor kan zelfs Lexus niet blind en doof blijven. Niemand minder dan de vice-president marketing van Lexus, Brian Smith, heeft dat volgens WardsAuto laten weten. “De LF-LC was in eerste instantie bedoeld als een studiemodel. Het heeft iedereen dan ook verbaasd, en ons eveneens, dat de directie in Japan door de overweldigende reacties op de auto heeft besloten hem in productie te nemen. We zijn echter allemaal heel blij met het besluit, dat moge duidelijk zijn”, zegt Smith.
LFA
Het is gebruikelijk dat medewerkers van autoproducenten zich hullen in stilzwijgen of het houden bij vage uitspraken wanneer ze on the record aan toekomstige modellen refereren. In het geval van Brian Smith is het niet anders. Hij laat geen details los over de aandrijflijn van Lexus’ sportcoupé, die bestaat uit een benzinemotor, die is gekoppeld aan een elektromotor. We weten daar op dit moment alleen van dat het gecombineerde vermogen zo’n vijfhonderd pk bedraagt. Over wanneer de Japanners de sportwagen op de markt denken te zetten, doet Smith evenmin uitspraken. Helaas is de Nederlandse importorganisatie op dit moment niet bereikbaar voor commentaar met betrekking tot de LF-LC, maar dat zij net als Brian Smith reikhalzend uitkijken naar de komst van de 2+2, kunnen we nu al gerust stellen. Met het einde van de productie van de LFA in zicht, heeft Lexus met de LF-LC straks immers een nieuwe imagebuilder pur sang in huis.
Lexus heeft bovendien bevestigd dat er nog een sportieve concept-car, onder de LF-LC komt, de LF-CC, in essentie de nieuwe coupé-versie van de IS-serie.
Lexus heeft eindelijk groen licht gegeven voor de productieversie van de LF-LC concept-car, nadat de auto keer op keer een warm onthaal ten doel viel op internationale autoshows. Tja, hiervoor kan zelfs Lexus niet blind en doof blijven. Niemand minder dan de vice-president marketing van Lexus, Brian Smith, heeft dat volgens WardsAuto laten weten. “De LF-LC was in eerste instantie bedoeld als een studiemodel. Het heeft iedereen dan ook verbaasd, en ons eveneens, dat de directie in Japan door de overweldigende reacties op de auto heeft besloten hem in productie te nemen. We zijn echter allemaal heel blij met het besluit, dat moge duidelijk zijn”, zegt Smith.
LFA
Het is gebruikelijk dat medewerkers van autoproducenten zich hullen in stilzwijgen of het houden bij vage uitspraken wanneer ze on the record aan toekomstige modellen refereren. In het geval van Brian Smith is het niet anders. Hij laat geen details los over de aandrijflijn van Lexus’ sportcoupé, die bestaat uit een benzinemotor, die is gekoppeld aan een elektromotor. We weten daar op dit moment alleen van dat het gecombineerde vermogen zo’n vijfhonderd pk bedraagt. Over wanneer de Japanners de sportwagen op de markt denken te zetten, doet Smith evenmin uitspraken. Helaas is de Nederlandse importorganisatie op dit moment niet bereikbaar voor commentaar met betrekking tot de LF-LC, maar dat zij net als Brian Smith reikhalzend uitkijken naar de komst van de 2+2, kunnen we nu al gerust stellen. Met het einde van de productie van de LFA in zicht, heeft Lexus met de LF-LC straks immers een nieuwe imagebuilder pur sang in huis.
Lexus heeft bovendien bevestigd dat er nog een sportieve concept-car, onder de LF-LC komt, de LF-CC, in essentie de nieuwe coupé-versie van de IS-serie.
Comment