Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw x5

Nieuwe generatie BMW X5 gaat tegen de stroom

woensdag 11 januari 2012

Grote auto’s raken steeds minder in trek. En wat doet BMW? Die laat de X5 groeien. Uiteraard heeft dit ook zo zijn redenen, allereerst om de afstand met de groter geworden X3 te bewaren, maar ook omdat het gewoon kan, en wel door de laatste stand der techniek.

De nieuwe BMW X5 mag dan nog weer wat groter worden dan zijn voorganger, volgens onze spionagefotograaf die dit prototype nabij BMW’s hoofdkwartier in München vastlegde komt hij niet zodanig over. Deze informatie doet ons meteen denken aan een nieuwe generatie topklasse SUV’s die reeds is opgestaan. We noemen bijvoorbeeld de Porsche Cayenne en de Volkswagen Touareg. Van beide namen de buitenmaten ten opzichte van hun voorganger toe, maar weten ze dit geweldig te verbloemen door slimme designtrucjes. Ongetwijfeld zal BMW eenzelfde tekentechniek gebruikt hebben bij de nieuwe X5.

7-zitter

Dat groter worden moest eigenlijk ook wel om de marktpositie van de BMW X5 niet in het gedrang te brengen nu de X3 qua grootte behoorlijk dicht tegen zijn broer is komen te liggen. Vervolgens biedt de extra ontstane binnenruimte de eventuele mogelijkheid om twee stoelen aan het interieur toe te voegen. En laten 7-zitters nog altijd bijzonder gewild zijn in de Verenigde Staten, een belangrijke afzetmarkt voor de X5.

Viercilinder?

De laatste autotechnische innovaties maken het echter mogelijk dat, ondanks dat auto’s groeien, ze toch lichter, zuiniger en schoner dan voorheen kunnen zijn. Zo ook de vierde generatie BMW X5. Lichtere materialen worden meer en efficiënter toegepast en motoren leveren door verfijning betere prestaties. Verwacht wordt dat BMW het bestaande motorenpalet van de X5 in de nieuwe grotendeels zal handhaven, maar dus wel onder de loep heeft genomen. Mogelijke nieuwkomer – als BMW het aandurft – is de “28i”, de viercilinder turbobenzinemotor met 245 pk. Om het potentieel van deze motor hoeft BMW het niet te laten. Afijn, vrijwel zeker is de komst van een ActiveHybrid, al was het alleen maar omdat er “hybrid” opstaat; doet het altijd goed als gewetensusser.

Voor wanneer de nieuwe BMW X5 precies op de agenda staat is onzeker. Ergens in 2013 in ieder geval.

Bron: www.autowereld.com
    Last edited by RUBN; 22/03/2012, 10:59.
    freude am fahren

Last edited by RUBN; 11/01/2012, 14:09.
    freude am fahren

Comment

Dat ziet er al onmiddellijk goed uit.
      Dat er viercilinders gaan komen in de X5, daar mag je zeker van zijn. Het zou me zelfs niet verwonderen als deze nog in de huidige X5 komen, kwestie de verkoop nog een laatste boost te geven.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

freude am fahren

Comment

Dat ziet er idd al heel goed uit!

Comment

Ik zie niet veel.

Comment

Ik ben benieuwd. Ik had eens ergens gelezen dat Pierre Leclercq (designer E70) niet tevreden was over het design van de nieuwe X5. Hij zou niet meer zo agressief gelijnd zijn

Comment

Aii, die voorkant ziet er behoorlijk lomp uit. 't Zal een beetse hetzelfde verhaal zijn zoals de ML.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hij ziet er een stuk langer uit.

Comment

VIDEO

[www.xbimmers.com]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dat ziet er al onmiddellijk goed uit.
                        Dat er viercilinders gaan komen in de X5, daar mag je zeker van zijn. Het zou me zelfs niet verwonderen als deze nog in de huidige X5 komen, kwestie de verkoop nog een laatste boost te geven.
                        Met de Euro 6 norm, de stijgende dieselprijzen en de belastinghervormingen zullen ze inderdaad geen keuze hebben. En als ze met een hybride uitpakken, zouden ze dat best doen op basis van een kleinere motor dan wat ze nu op dat vlak presteren.
                        Maar dat ze die ingrijpende veranderingen nog in de huidige generatie gaan stoppen, dat zou me verwonderen. Want 2013 is bij manier van spreken in automotive industrie 'morgen' al...

Comment

Ik hoor hier en daar ook wa van de X4 ... (nu nog concept)
                          zou wss kleinere broer van X6 worden en me 2DEUREEEE
                          "volgens internetbronne"

ma, ik kan eigelijk niii wachten moest da echt zo worden ik beeld my da al in !

Comment

Het duurt nog even, maar de nieuwe BMW X5 is al in aantocht. Onze spionagefotograaf heeft alweer een testmodel vastgelegd. Sterker nog, twee testmodellen!

De huidige BMW X5 is alweer ruim vijf jaar onder ons. Het model onderging een facelift in 2010, dus voor nu kan-ie nog wel even mee. Toch zal het niet lang meer duren voordat we kennis maken met z’n opvolger. Op deze spyshots zien we voor het eerst wat er zoal voor nieuws te vinden is in het interieur. Deze twee prototypes hebben verschillende dashboards, met onder andere afwijkende iDrive-knoppen.
                            Toch moet je nog even geduld hebben, we verwachten de auto pas op z’n vroegst eind 2013 hier te zien, maar dat kan ook 2014 zijn. In de tussentijd krijgen we sowieso nog een speciale versie van de huidige X5, namelijk de M50d –met onder de kop een gloednieuwe drieliter zescilinder diesel me maar liefst drie turbo’s en 381 pk.

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Deze foto's zijn veel te ingrijpend voor een face-lift,kdenk eerder scoopfoto's van de huidige x3 van enkele jaren geleden....

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                        Deze foto's zijn veel te ingrijpend voor een face-lift,kdenk eerder scoopfoto's van de huidige x3 van enkele jaren geleden....
                                        De X5 is al eens gefacelift. Het zal dus een volledig nieuw model worden.

Comment

Working...
                                        X