Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Alpine A110-50 (Concept)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Dat is de definitieve auto?

Ziet er absoluut niet slecht uit. Fiscaal gaat dat ook nog meevallen. Een 1.8 turbo .....

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Als het dat wordt, is het een tegenvaller voor mij. Te gekunsteld design, te retro ook. Ik ben stilaan die retro-frenzy beu en dit wil te nadrukkelijk het ontwerp van de A110 hedendaags invullen.
        Wat Iceman hierboven toonde, dàt is van een ander kaliber. Vele mooier!
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Comment

Renault komt definitief met een sportauto die de Alpine-badge gaat dragen, meldt Bernhard Ollivier van Alpine. Eind 2016 moet de auto in productie gaan.

De eerste tekenen van nieuw leven gaf Renaults illustere sportmerk Alpine in 2012. De A110-50 Concept werd toen onthuld bij de Grand Prix van Monaco. De krachtbron van de uit koolstofvezel vervaardigde concept-car is een midscheeps geplaatste 3,5-liter V6 met 400 pk en 422 Nm, gepaard met een sequentiële zesbak.

Wat er in de productieversie overblijft van die specificaties, is niet bekend. Er wordt alleen gesproken over de plaatsing van de motor 'achter in de auto', in plaats van een middenmotor zoals in de Alpine A110-50 Concept. De productieversie van de Alpine gaat waarschijnlijk flink afwijken van het studiemodel.

Wél bekend zijn de concrete productieplannen. Ollivier vertelt in gesprek met Reuters dat er wordt gemikt op een jaarlijkse productie van 3.000 stuks, met eventuele uitloop tot 5.000. Eind 2016 wordt er begonnen met de productie in de Renault-fabriek in het Franse Dieppe.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hopelijk wordt een knap model ala de originele A110, wordt de auto fiscaal en aankoop betaalbaar.

Comment

Alpine AS1 to start Renault's new Alpine sports car family

Renault has kicked the resurgence of the Alpine brand up a gear. In an exclusive interview with Renault executive vice president, Bruno Ancelin, Auto Express has learned a family of Alpine models is being planned, which would follow the arrival of the brand’s two-seater sports car – shown here in our exclusive images – in 2016.

Speaking at the Geneva Motor Show, Ancelin said: “We are working on the first car, and out of the first car we are working on the line-up. So model number one, which we call the AS1 – Alpine Sport 1– we need to see further and [then we’ll] look to the complementary models we will have in the line-up.”

Ancelin isn’t taking the revival of the historic Alpine brand lightly either – he spoke openly about Audi and Porsche as its premium sporty rivals. To ensure Renault can compete at that level, Alpine is assessing all options to make it work, including taking expertise from alliance members Nissan and Daimler.

Plans to revive the Alpine name were first revealed back in 2012, when Renault and Caterham joined forces to co-develop a new sports car. Last year, however, the two brands parted ways, with Renault taking full control of the project. The project suffered a further setback in summer 2013 when Carlos Tavares, then Renault COO and the driving force behind the Alpine resurrection, departed to become president of PSA Peugeot Citroen.Those bumps in the road haven’t affected Renault’s momentum in developing and delivering an entire new model range, with the possibility of a more practical Alpine and hybrid tech also under consideration.

“What we are sure of is that we cannot revive a brand or create a brand with a single model. It’s not sustainable to have a single model, it’s impossible,” said Ancelin.

“For example, if you want to be sustainable in some markets you need a hybrid in the line-up. We’d have highly differentiated models.”

Ancelin would not be drawn on how much the future Alpines would differ from one another, but did state that to ensure sustainability of the brand it has to be open to various ideas.

“Which technology and which kind of engines do we need, which kind of body styles, will all of them be sporty cars or will some of them be SUV?” he said. “We must address all these questions.”

One thing Ancelin didn’t shy away from was reinstating the fact that the first model must be a “low weight and sporty car”. But he was keen to point out that the project will not be rushed and the profitability of the brand must be established first.

Bron: [
                www.autoexpress.co.uk]

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Als het dat wordt, is het een tegenvaller voor mij. Te gekunsteld design, te retro ook. Ik ben stilaan die retro-frenzy beu en dit wil te nadrukkelijk het ontwerp van de A110 hedendaags invullen.
                    Wat Iceman hierboven toonde, dàt is van een ander kaliber. Vele mooier!
                    Is logisch hé.
                    Doelgroep van deze auto's zijn mannen op leeftijd, die er destijds eentje wilden maar er geen konden betalen. En nu eventueel wel ;-)

Comment

Nooit fan geweest van een Alpine en zo te zien zal ik er ook nooit fan van worden..:o
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

We wachten met smart op het puristische eindresultaat dat Alpine op ons af gaat vuren. Vandaag kunnen we melden dat we slechts tot zaterdag hoeven te wachten!

Renault heeft een persbericht de wereld in gestuurd waarin de Fransen ons adviseren om een grote rode cirkel om zaterdag 13 juni te zetten. 'Om de zestigste verjaardag van Alpine te vieren, hebben we een verrassing in petto', aldus het bericht.
                          Intussen is ook online een timer verschenen die aftelt tot de presentatie van 'de verrassing'. Het project is enigszins vertraag door een wissel van het ontwerp. Het oorspronkelijke design - zo leerden we onlangs tijdens een interview met Chris Visser - werd iets te bol bevonden. Aanvankelijk zou ook Caterham meedoen met het project, maar de Britten werden later uit de samenwerking gezet. Caterham werkt achter de schermen overigens wel verder aan een eigen nieuwe sportieveling. Mogelijkerwijs krijgt de Alpine designkenmerken mee van de Renault Alpine Vision Gran Turismo en de A110-50 Concept.

To celebrate the Alpine's 60th birthday, a beautiful surprise awaits you at the 2015 edition of the 24 heures du Mans race...
                          Last edited by Jocar; 09/06/2015, 19:24.

Comment

Het gaat er dan toch van komen, ben benieuwd!

Comment

De 24h van Le Mans kan nu al niet meer stuk. Eerst kondigt Ford een rentree aan, vandaag knalt Renault daar overheen met een conceptcar die wederopstanding van Alpine markeert. De sportwagen heet Alpine Celebration, en viert niet alleen de terugkeer van Renaults submerk in 2016, het is ook een een onderdeel van de feestelijkheden […]

Comment

Comment

Comment

Comment

Leuke concept alweer, benieuwd naar het uiteindelijke productiemodel, zal hier niet veel meer van afwijken veronderstel ik.

Comment

Ik denk dat je er nog steeds geen pijl op kan trekken hoe hij uiteindelijk gaat worden.

Comment

Impressie op basis van de concept:

Comment

Working...
                                          X