Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Alpine A110-50 (Concept)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk BerichtenVan veelbelovend naar teleurstellend.
Comment
-
Heb ergens gelezen dat er een 1.6 (bi?)turbo in komt met 300 pk.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
De technische eigenschappen zijn nog een geheim, maar volgens enkele geruchten zou hij aangedreven worden door een 1.6 turbobenzine die rond 300 pk ontwikkelt. Dat lijkt misschien mager, maar laten we niet vergeten dat dit model niet meer dan 1.100 kg weegt. Patrice Ratti, hoofd van Renault Sport, heeft bevestigd dat de nieuwe Alpine ‘gericht is op rijplezier, eerder dan puur vermogen’.Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier alle up to date Nieuws over je favoriete automerk. Zo vind je jouw ideale wagen.
2016 Renault Alpine comes with a 1.6-liter turbocharged engine rated at up to 300 bhp (224 kW). There is also talk about the F1-derived KERS system but nothing is certain at this point.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
nu spreken ze van een 1.8 op basis van de 1.6, met pk waarden tussen 250 en 300
De toekomstige Alpine-sportwagen krijgt de beschikking over een nieuwe TCe-motor. Op termijn komt het blok ook naar toekomstige modellen van Renault Sport.
Dat meldt het Franse Automotivpress.
Voor Alpine zou moedermerk Renault een 1,8-liter benzineblok in gedachten hebben. Het is geen compleet nieuw blok: de 1,6-liter viercilinder uit de Clio RS zou als basis dienen.
De 1.8 TCe komt mogelijk in maar liefst drie vermogensvarianten: 250 pk, 275 pk en 300 pk. Dat maximum van 300 pk noemde Chris Visscher van Alpine ook in een interview met GTO Magazine, dus dat bevestigt deels deze berichten.
De pk-/gewichtsverhouding van de nieuwe Alpine met de topmotorisering zou 4,2 kg per pk zijn. Dat zou duiden op een gewicht van 1.260 kg.
Op termijn komt de nieuwe motor mogelijk ook beschikbaar in modellen van Renault Sport. De volgende Mégane RS lijkt met dergelijke vermogens natuurlijk een ideale kandidaat voor deze 1,8-liter turbomotor.
Comment
-
Wat is hier nou aan de hand, een Lotus-mule met een Frans kenteken? De waarheid blijkt iets anders te zijn...
We hebben hier namelijk te maken met een prototype van de nieuwe Alpine. Het merk heeft ervoor gekozen z'n auto te vermommen als een Lotus, zodat niet-ingewijden op het verkeerde been worden gezet. We hebben nu voor het eerst ook een foto van het interieur voor je, al is duidelijk dat dit provisorische binnenste niet op deze manier in productie gaat.
Onderhuids bevindt zich dus de auto waarvan we onlangs al een voorproefje konden zien in de vorm van de Celebration Concept. Die debuteerde tijdens de 24 Uur van Le Mans.
Onder de kap komt naar verluidt een 1,8-liter viercilinder te liggen. Door turbotechniek mobiliseert het blok tot wel 300 pk, konden we onlangs melden.
Er is wat onduidelijkheid over de exacte introductiedatum van de nieuwe Alpine. Chris Visscher, die zetelt in het Advisory Board van het gereïncarneerde sportwagenmerk, sprak van een introductie in 2016. Onlangs verschenen op internet echter berichten dat de marktintroductie van Alpine zou zijn uitgesteld tot 2017.
Alpine zal zich niet alleen op sportwagens richten. De toekomstige sportwagen is de 'schakel tussen verleden en toekomst', daarna is zelfs de komst van een Alpine SUV niet uitgesloten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Het door Renault nieuw leven ingeblazen Alpine schijnt een flets lampje op het onderhuidse van zijn eerste nieuwe model sinds jaren, een auto die volgende maand zijn gezicht moet laten zien.
Renault laat weten dat 'de nieuwe Alpine', zoals de op stapel staande Franse sportieveling wordt aangeduid, dankzij veelvuldig gebruik van aluminium een laag gewicht in de schaal legt. Sterker nog, zowel het complete chassis als de carrosserie zijn uit het lichtgewicht metaal opgetrokken. Hoe zwaar de coupé wordt, houdt Renault nog even onder de pet.
De nieuweling gaat naar verluidt A120 heten en is door de echte vroege vogels al te bestellen. Naar verwachting zal een geblazen viercilinder turbomotor verantwoordelijk zijn voor de aandrijving, een blok dat tussen de 250 pk en 300 pk naar de achterwielen stuurt. We wachten geduldig af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenTja, voor zo een bolide een 4 cyl met minder dan 300pk? Dan mag m toch niet teveel gaan kosten, denk ik dan zo.
Comment
Comment