Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Trek ik niet in twijfel. De hoekige carrosserie is ouderwets (sinds de jaren 70 zijn ze sowieso niet veranderd) en op korte termijn zullen dit (volgens mij) bekopen. Kijk, Jaguar had succes bij dat klein model 6-tal jaar geleden maar bleef bij zijn ouderwetse stijl ... dat pikken ze niet meer en nu is Jaguar ei na DOOD. Ik zie ze toch bijna niet meer op t'straat en Ford wil die blikkendozen kwijt. Ik vrees dat RR dezelfde toekomst tegemoet gaan. Eveneens de motoren moeten ze al importeren van de PSA groep. Wel ALLE LOF voor de diesel 2.7 = vlot en stil !!
Klopt niet.
Land Rover was al jarenlang ervoor eerst met zijn Range Rover.
Klopt ook al niet.
Land Rover was eerst met zijn Range Rover Sport.
Jouw stellingen kloppen naar mijn mening allebei niet.
De X5 was de eerste auto met terreinwagenlooks, die echter helemaal op tarmac mikte en geenszins op 't terrein, en die dus ook geen reductiebak had, maar wel 4WD die elektronisch werd geregeld. Z'n rijcapaciteiten evenaarden die van een goeie gewone wagen, en daarmee creëerde 'ie naar mijn mening weldegelijk een nieuwe niche.
De Range Rover was daar allerminst de eerste voor, dat was een echte terreinwagen pur sang: log, zwaar, helemaal niet sportief rijdend (mijlen verwijderd van 't rijgedrag van een gewone auto, en dus ook van dat van de X5), reductiebak, en zéér capabel in het ruige terrein (té capabel voor z'n mooie en best fragiele uiterlijk zelfs).
Mercedes-Benz had voordat BMW met de X5 kwam al z'n eerste ML, die ook eerder een softroader dan een échte hardcore offroader was ... maar die presteerde duidelijk beter dan de X5 op terrein, en duidelijk minder dan de X5 op de weg.
Ook op 't tweede vlak heb je m.i. geen gelijk. De enige auto die nog een béétje naast de X6 kan gezet worden, is de Infiniti FX, die ook een zeer sportieve lijn heeft, rond is van vormen. De Range Rover Sport is niks anders dan de poging van Land Rover om de X5 te counteren : een terreinwagen die de nadruk op de weg legt, veeleer dan op 't terrein, en die hip is, jonge mensen aanspreekt en aldus wil mee profiteren van de door de X5 gecreëerde niche van de luxe-softroaders die zeer goed rijden op de openbare weg, en eigenlijk zo goed als niet thuishoren op ruiger terrein. En dan nog is de Range Rover Sport meer terreinwagen dan de X5, met een duidelijk minder overtuigende wegligging op de openbare weg, maar betere prestaties op medium terrein.
De Range Rover Sport schoot trouwens z'n doel behoorlijk voorbij, door te zwaar te zijn en teleur te stellen inzake rijcapaciteiten, en 'ie kan noch de X3 noch de X5 evenaren (laat staan voorbijsteken) op 't terrein waar 99,999% van de eigenaren 'm gebruiken (net zoals de X3 en de X5): de openbare weg. Bovendien is 'ie ook hoekig, en is er helemaal geen coupé-lijn, of vloeiende lijn te bespeuren (i.t.t. de X6 die een compleet nieuw concept creëert, dat van een "4-deurs coupé op 4WD SUV-platform", let op de contradicties). Nog meer zelfs: de Range Rover Sport staat een trapje lager dan de échte Range Rover inzake afwerking, materialen e.d. Op dat vlak mag je 'm hoogstens op 't vlak van de X3 plaatsen, terwijl de X6 zich nog boven de X5 verheft. Ook op 't vlak van prijs zal de X6 in 'n andere klasse spelen dan de Range Rover Sport.
Ik zie al een groot nadeel aan de BMW X6 tov MB GL en AUDI Q7 m.n. de snel dalende kofferlijn. ZEER GROOT NADEEL .
Euhm, dat is net de bedoéling!! De X6 is niet bedoeld om groot te zijn (dat doet de X5 op voldoende wijze), maar net om zo speciaal te ogen. Oké, smaken zijn niet voor discussie vatbaar ... maar je kan bezwaarlijk zeggen dat die X6 een lompe auto is (vergeleken met de X5, en zeker vergeleken met de semi-zeppelin Q7). Voor iedere klant die de X6 koopt, is die snel dalende kofferlijn geen zeer groot nadeel, maar net één van de redenen waarom ze die auto kochten.
Jouw stelling is even treffend als zeggen dat de Porsche 911 toch niet zo handig is als gezinsauto, omdat er geen 4 kinderen en 3 buggy's in kunnen. Ja, uiteraard is dat zo, nogal wiedes.
Nog meer zelfs: de Range Rover Sport staat een trapje lager dan de échte Range Rover inzake afwerking, materialen e.d. Op dat vlak mag je 'm hoogstens op 't vlak van de X3 plaatsen, terwijl de X6 zich nog boven de X5 verheft. Ook op 't vlak van prijs zal de X6 in 'n andere klasse spelen dan de Range Rover Sport.
Zeer groot gelijk. RRS is van ver mooi maar van dichtbij ... euhm.
In Frankfurt is hij toch offcieel voorgesteld? Waarom dan nog fotos van gecamoufleerde wagens en impressies posten.
Het is toch al lang bekend hoe hij eruit gaat zien? Of mis ik hier iets?
Comment