Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW X6
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenAllemaal goed en wel maar de X6 wordt kleiner dan de X5, een soort van sportieve SUV met coupe-allures(wat toch bijna een contradictio in terminis is). Ik vraag mij af wie op zoiets zit te wachten.
een 4deurs coupé is ook diezelfde contradictio in terminis en toch verkoopt het.
Marketeers en reclamemensen vinden voor alles wel een gaatje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenOp de Amerikaans markt zijn grote SUV's nog altijd enorm populair, dat is één van de redenen waarom er een X6 komt... Mercedes heeft ook nog zijn GL en tal van Amerikaanse merken hebben er nog véél grotere 4x4's!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenAllemaal goed en wel maar de X6 wordt kleiner dan de X5, een soort van sportieve SUV met coupe-allures(wat toch bijna een contradictio in terminis is). Ik vraag mij af wie op zoiets zit te wachten.
Hier hoopt men bij BMW hetzelfde.
Comment
-
Vreemde crossover. Wie kruist er nu een coupé met een SUV?
Misschien iets voor koppels waarbij de vrouw absoluut een SUV wil en de man een sportieve berline of een coupé (of omgekeerd).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vwrules Bekijk Berichtenhet ziet er naar uit dat de designer aan het solliciteren is voor zijn C4.
Wa een mottig geval is dat
WTF kunde uitmaken van die foto's? Niks toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenDenk niet dat de GL hier een succes wordt (te duur, te groot,...) en de meeste van die Amerikaanse SUV's (Escalade, Navigator,...) worden hier niet eens ingevoerd (gelukkig). BMW zou de X6 dan beter alleen in de US uitbrengen imo.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk BerichtenHehe, alweer het gekende probleem op dit forum wanneer BMW met een nieuw model komt: nu haat iedereen het, maar als ie er eenmaal is, zijn we allemaal verliefd..
Bring it on, zeg ik..
²
Door die camouflage ziet ge gewoon nog te weinig om een oordeel te kunnen vellen.
Eens dat er duidelijkere foto's zijn en officiële (nog niet voor direct) zullen de meningen hier wss wel weer veranderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenKijk naar het succes van de Range Rover Sport.
Hier hoopt men bij BMW hetzelfde.
Over de X6: ik vind het wel vreemd hoe groot die wagen lijkt. Nochtans zou het een compacte variant op de X5 moeten worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenOver de X6: ik vind het wel vreemd hoe groot die wagen lijkt. Nochtans zou het een compacte variant op de X5 moeten worden.
ik ken zelfs maar weinig merken met een hoger nummer voor een kleiner model. de fransen ja, met hun über-peugeot 1007 dat ge zo in brand zou steken om niet te moeten kotsen van spuuglelijkheidThere's no such thing as too much snow
BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtenda's zever he, ik denk niet dat BMW een hoger nummer zou gebruiken voor een kleinere wagen. dan zou het eerder een X4 zijn. nee, ik denk dat hij groter dan de X5 zal zijn.
ik ken zelfs maar weinig merken met een hoger nummer voor een kleiner model. de fransen ja, met hun über-peugeot 1007 dat ge zo in brand zou steken om niet te moeten kotsen van spuuglelijkheid
De '6 is toch ook (iets) kleiner dan de '5 ?
Het zou dan toch ook kunnen dat de X6 (als "coupé"variant van de X5) iets kleiner is dan de X5 ?
Of de X6 uiteindelijk groter of kleiner zal zijn dan de X5, daar heb ik geen idee van.
Mvg,
FramF
Comment
-
Mja... De X3 en X5 vind ik persoonlijk al voldoende in het gamma. Maar ja, er zal altijd wel genoeg volk zijn die het nog ietsje anders wil.
Efkes een update:
BMW will build new X6 in its S.C. plant
Crossover will be third vehicle built in Spartanburg
Diana T. Kurylko |
Automotive News | 1:00 am, March 19, 2007
After months of speculation, BMW confirmed last week that its new mid-sized crossover will be called the X6 and that it will be produced at its Spartanburg, S.C., factory in 2008.
CEO Norbert Reithofer said capacity at the plant would be expanded to 200,000 vehicles "in the midterm." A BMW spokesman in Munich, Germany, said Reithofer would not be more specific.
The X6 would be the third model for the Spartanburg plant, which also produces the X5 crossover and Z4 roadster.
The X6 has been described as having characteristics of both an SUV and a coupe. "It will have the body shape and roof like a coupe," says the spokesman, "and not necessarily be a two-door."
The Spartanburg plant built 104,632 vehicles in 2006, down from 124,816 in 2005. As of Dec. 31, 2005, the plant had capacity to produce as many as 160,176 vehicles a year, according to the Harbour Report.
The plant's expansion for the X6 has been planned for some time, but BMW had not confirmed the plan until last week. In January 2006 a consolidation of the plant's two assembly lines allowed for side-by-side production of the X5 and the Z4. It also made room for the X6.
Suppliers have been working on the expansion for months. BMW has been preparing to add workers.
The X6 is expected to be priced above $50,000 and compete with the Mercedes-Benz R class and Infiniti FX.
BMW's all-wheel-drive crossover will be based on the X5. Tom Purves, CEO of BMW of North America, said this year that the vehicle would not be as big as the Mercedes R class. He said it will have BMW sport handling and room for five adults.
Entire contents ©2007 Crain Communications, Inc.
Comment
-
Deze vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.
Dat gat hangt daar precies zo vervormd achter.
Maar ja, de reden waarom je zo'n voertuig koopt zal ook wel spelen zeker?
Ik zie dit eerder als werkmateriaal.
De X5 heeft ook een mooie laadruimte, maar straalt meer klasse en rijplezier uit, terwijl deze laatste dan weer logger is dan de kleinere en vinnige X3...
Comment
-
Hier nog wat info:http://www.autobild.de/erlkoenige/ne...tikel_id=13724
Ik zie nog altijd het nut niet in van dit voertuig. Minder ruimte als in een X5, iets dynamischer maar nog altijd veel minder dynamisch dan een echte coupe. Waarom zou iemand zoiets willen kopen? Als je op zoek bent naar een dynamische auto dan ga je toch niet bij de hoge 4X4's shoppen? Ik weet wel dat de X5 goed verkoopt omdat hij gepositioneerd wordt als een dynamische SUV maar dat ding is in de eerste plaats wel nog een SUV met heel wat ruimte en geen coupe op hoge poten.
Comment
Comment