Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-serie GT (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 5-serie GT (Facelift)

Kort geleden plaatsten we foto's van een gecamoufleerde BMW 5-serie. Nu wordt ook zijn ruimere broer, de 5-serie GT, aan een facelift onderworpen.

Mercedes-Benz is op dit moment druk bezig om zijn E-klasse bij te schaven. Hoewel de 5-serie van BMW pas twee jaar op de markt is, acht de autofabrikant de tijd toch rijp om ook zijn grote sedan een beetje bij te punten.
    Onze fotograaf spotte de 5-serie GT met de pleisters nog op de wonden. We zien dat ook de 5-serie GT andere koplampuntits krijgt, die net even wat kleiner zijn dan de huidige. De voorbumper krijgt waarschijnlijk dezelfde behandeling als die van de 5-serie. Een paar lijntjes hier en daar die net even anders lopen. Over de goed beplakte achterzijde kunnen we nog weinig vertellen, maar het lijkt er op dat de wijzigingen hier iets groter zijn. We verwachten de strakgetrokken 5-serie GT medio volgend jaar op de markt.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ongelofelijk dat er zich ook enen bezig houdt met 't kleven van die camo-stickers op de naafkapjes van de velgen, hé. Steek dan gewoon geen kapjes op, ofzo?

Comment

Hoe kunnen ze zo iets nog lelijker maken dan hij al is? Ik ben benieuwd.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ongelofelijk dat er zich ook enen bezig houdt met 't kleven van die camo-stickers op de naafkapjes van de velgen, hé. Steek dan gewoon geen kapjes op, ofzo?
          Allé gij, je zou in deze moeilijke economische tijden moeten toejuichen dat BMW werk verschaft aan dergelijke stickerklevers...
          Of zouden ze dit doen om enige verwarring te veroorzaken en gelijkenissen met één of andere Ssangyong te promoten?

Comment

Kosten besparen, verdomme! Welk nut heeft 't nu om ook dat logo af te plakken, terwijl je gewoon de naafdekseltjes eraf kan laten. (en ik meen het maar half serieus, hoor)

In 't begin vond ik de '5 GT een draak van een auto en daar stopt m'n mening over die kar, nu vind ik 'm nog altijd geen knapperd maar 't ding rijdt zodanig goed (comfortabel, sereen, interieurruimte, stoelen, enz) en sinds ik 'm zo leren kennen heb, ben ik 'm wel beginnen appreciëren. Ik heb het gevoel dat 'ie een tik levendiger rijdt dan de '7, maar wel hetzelfde comfort biedt (of beter, als je de interieurruimte en met name de hoogte, ook meetelt), en daarbij ook minder kost. Een perfecte reiswagen voor maximaal 4 volwassenen, vind ik.
            Dus laat maar komen die facelift. 't Zal de waarde van de prefacelifts doen zakken en dat brengt 'm dichter bij mijn budget. Ik zou er geen neen tegen zeggen, net omwille van z'n objectieve eigenschappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              ...

In 't begin vond ik de '5 GT een draak van een auto en daar stopt m'n mening over die kar...
              Wat doet de rest van dat betoog daar dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                Wat doet de rest van dat betoog daar dan?
                Hoeveel haat en afkeer en auto kan oproepen bij een mens...Verbazingwekkend.
                Dat een wagen lelijk wordt gevonden kan ik begrijpen, maar je moet hem op zijn kwaliteiten beoordelen in plaats van enkel "die rare kont". De Fiat Multipla heeft ook een behoorlijke fanbase en ik wil die diversiteit alleen maar aanmoedigen.
                Persoonlijk vind ik de 5GT enorm geslaagd. Hij heeft de klasse en ruimte van een 7 serie voor een veel lagere prijs. Oké, die kont is iets waar niet iedereen aan kan wennen, maar ik vind juist daarom dat een 5GT veel meer charme heeft dan een normale 5 Serie. Bovendien zit er een coupé-lijn in het dak (die ik wél kan waarderen) zonder dat er achterin moet worden ingeboet aan hoofdruimte.

In het begin moest ik ook weinig hebben van de 5GT, tot een tijdje terug... toen keek ik naar een docu over Stephen Fry & Hugh Laurie, waarin deze 2 heren werden vervoerd in een 5GT.

Op de een of andere manier deed het iets met me. Die wagen kwam zo heerlijk in beeld... met een enorme "Présence". Op dat moment is mijn mening omgeslagen: het is geen conservatieve vorm, maar daarom niet minder geslaagd. Ik zie dit eigenlijk veel liever dan de zoveelste +100k€ "coupé" met 4 deuren waar je vanachter constant tegen het dak zit. Als ik dan zie hoe erg de tweedehandsprijzen meevallen voor deze wagen, zou dit zomaar eens de opvolger kunnen worden voor mijn 3 huidige Touring... Een zwarte aub... Met hoogglans Shadowline afwerking...
                Last edited by ; 06/11/2012, 15:28.

Comment

Fokko, ook van uw kant een mooi betoog!

Ik sta hoegenaamd niet zo afkerig tov een 5 GT hoor, meer nog, geruime tijd dagelijks op een 550i xDrive met 21" kunnen kijken en ik kon die kar zéker smaken in die uitvoering

Wou gewoon ff met gTa sollen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                    Fokko, ook van uw kant een mooi betoog!

Ik sta hoegenaamd niet zo afkerig tov een 5 GT hoor, meer nog, geruime tijd dagelijks op een 550i xDrive met 21" kunnen kijken en ik kon die kar zéker smaken in die uitvoering

Wou gewoon ff met gTa sollen
                    Mijn betoog was dan ook niet zozeer naar u gericht, maar wel naar de algemene negatieve reacties die deze wagen oproept (zie boven). Wellicht was het niet zo handig van me om jou te quoten.
                    Ik weet dat er enorm veel geschreven en gediscussieerd is over het design van de 5GT, maar ik wou toch even aantonen dat er genoeg liefhebbers zijn van dit model.
                    Zet hem op 20" of 21" (zoals in het voorbeeld dat je zelf aanhaalt) en hij ziet er zelfs sportief uit. Mochten de looks dan nog niet overtuigen, op elk ander vlak is het een dijk van een wagen tegen een relatief aantrekkelijke prijs.
                    Zoals gTa al aanhaalde, je rijdt in 7-serie comfort, afwerking & klasse voor "5-serie money". Dat kan geen slechte deal zijn.

Comment

Had de koffer maar wat ruimer geweest, dan stond ie hier al te blinken voor de deur EN het vrouwtje ook content, nu hebben we die jammer genoeg links laten liggen en heb ik ze moeten overhalen om wat anders te kiezen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                        Mijn betoog was dan ook niet zozeer naar u gericht, maar wel naar de algemene negatieve reacties die deze wagen oproept (zie boven). Wellicht was het niet zo handig van me om jou te quoten.
                        Ik weet dat er enorm veel geschreven en gediscussieerd is over het design van de 5GT, maar ik wou toch even aantonen dat er genoeg liefhebbers zijn van dit model.
                        Zet hem op 20" of 21" (zoals in het voorbeeld dat je zelf aanhaalt) en hij ziet er zelfs sportief uit. Mochten de looks dan nog niet overtuigen, op elk ander vlak is het een dijk van een wagen tegen een relatief aantrekkelijke prijs.
                        Zoals gTa al aanhaalde, je rijdt in 7-serie comfort, afwerking & klasse voor "5-serie money". Dat kan geen slechte deal zijn.
                        Met de 5 heb je het comfort van de 7, afwerking en klasse van de 7 maar net iets sportiever ogen en het soepele rijgedrag van de 3!
                        Nee voor mij geen 5GT, misschien over 30 a 40 jaar als ik niet meer zo goed recht of krom kan dan is de GT misschien net iets praktischer.
                        Waarom zou iemand anders de 5GT boven de 5 verkiezen, looks? Dat kun je toch niet menen.
                        Daarvoor dan ook nog eens net iets meer betalen :-)
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

EDIT: sorry, overbodige post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                            Met de 5 heb je het comfort van de 7, afwerking en klasse van de 7 maar net iets sportiever ogen en het soepele rijgedrag van de 3!
                            Nee voor mij geen 5GT, misschien over 30 a 40 jaar als ik niet meer zo goed recht of krom kan dan is de GT misschien net iets praktischer.
                            Waarom zou iemand anders de 5GT boven de 5 verkiezen, looks? Dat kun je toch niet menen.
                            Daarvoor dan ook nog eens net iets meer betalen :-)
                            Dat meen ik wel, ik zou een 5GT verkiezen boven "de zoveelste" 5 berline. Dat ik in de minderheid ben vertaalt zich al in de verkoopcijfers, maar ik heb altijd een zwak gehad voor de specialere automodellen.
                            Daarnaast ben ik toch van mening dat een 5GT qua afwerking en comfort toch net boven de 5 berline staat, maar mischien ligt dat aan mijn eigen perceptie en is het verschil te verwaarlozen.
                            Ik kan wel begrijpen dat veel mensen een normale 5 berline kiezen, maar ik draai er mijn kop niet meer voor om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                              Ik kan wel begrijpen dat veel mensen een normale 5 berline kiezen, maar ik draai er mijn kop niet meer voor om.
                              Mensen draaien hun hoofd wel voor de 5GT, in de andere richting!
                              Maar dat vind ik wel OK, de 2ehandsprijzen vallen enorm mee en ik ben het voor de rest helemaal eens met gTA en Fokko.
                              De 5GT wordt beslist de opvolger van mijn 3 Touring.
                              Van zodra ik van de ene geraak bestel ik de andere.
                              Een 520d GT zelfs, fiscaal lekker voordelig en €10K goedkoper dan de 530d.

De 550i XDrive is mijn natte droom voor als ik de lotto win...
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Mensen draaien hun hoofd wel voor de 5GT, in de andere richting!
                                Maar dat vind ik wel OK, de 2ehandsprijzen vallen enorm mee en ik ben het voor de rest helemaal eens met gTA en Fokko.
                                De 5GT wordt beslist de opvolger van mijn 3 Touring.
                                Van zodra ik van de ene geraak bestel ik de andere.
                                Een 520d GT zelfs, fiscaal lekker voordelig en €10K goedkoper dan de 530d.

De 550i XDrive is mijn natte droom voor als ik de lotto win...
                                Dat begrijp ik niet. Je gaat voor een GT 520d die duurder is dan een 520d.
                                Maar als je de lotto wint ga je ineens voor een 550i xDrive en niet voor een GT 550i xDrive.

Als ik de lotto win ga ik voor een M5 :-)
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                  Dat begrijp ik niet. Je gaat voor een GT 520d die duurder is dan een 520d.
                                  Maar als je de lotto wint ga je ineens voor een 550i xDrive en niet voor een GT 550i xDrive.

Als ik de lotto win ga ik voor een M5 :-)
                                  Typo, uiteraard ook de GT van de 550i xDrive bij lottowinst!
                                  Ik ben ook altijd een M5 man maar sinds ze geen Touring versie meer maken is de goesting wat over.
                                  De GT vind ik sowieso een pak stoerder. Zwart, Shadowline, getinte ruiten, zwarte nieren en strip op de koffer, zwarte velgen... Rrrrrrrrr!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

There's so much you can do to improve the looks of a car like the 5-Series Gran Turismo (GT), and judging by these latest spy photos, BMW isn't really in the mood for any extensive modifications for the car's mid-life update. Instead, the exterior refresh simply tweaks the front and rear bumpers along with the respective light clusters, and possibly the grille, bringing all these elements in line with BMW's more recent presentations like the F30 3-Series and the F20 1-Series. Understandably, the same will apply to the rest of the 5-Series range, the sedan and Touring models.
                                    BMW is keeping us in the dark about the rest of the refinements for the 5-Series range, but we have heard there may some mild revisions inside as well, including the fitment of a newer generation iDrive multimedia system, and some power updates to certain engines such as the 3.0-liter turbocharged straight six.
                                    The most likely venue to see the new model year 5-Series Gran Turismo is at the 2013 Frankfurt Motor Show in late September.

Bron: www.carscoops.com
                                    freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Bron: www.carscoops.com
                                        freude am fahren

Comment

Working...
                                        X